Abed Rahim Khatib/Flash90

הג'יהאד האיסלאמי מאיים: "כל חיסול ייענה בירי לתל אביב"

מנהיג ארגון הטרור נאם במצעד צבאי לרגל "הניצחון" במערכה מול ישראל ואמר כי "כל חיסול של פעיל או של איש הנהגה יזכה לתגובה מיידית של רקטות לת"א". במצעד הוצגו רקטות שנחשבות לנשק אסטרטגי ונישאו תמונות של מפקד כוח קודס האיראני שחוסל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחר הצהריים (שבת) התקיים בכיכר סראיא שבעיר עזה מצעד של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי לרגל סיום המערכה בעזה. באירוע הוצגו כלי הנשק, הרקטות והטילים שבהם נעשה שימוש במבצע. בין היתר הוצגו הרקטות הכבדות וקצרות הטווח של הג'יהאד האיסלאמי שלא נעשה בהן שימוש נרחב במבצע, חרף היותן הנשק האסטרטגי של ארגון הטרור.

המצעד התקיים בהשתתפות אלפים מתושבי עזה ובו נישאו גם תמונות של קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס האיראני, שחוסל בתקיפה אמריקנית לפני שנה וחצי. במהלך המצעד נאם מנהיג הארגון, זיאד נחאלה. ששיגר איום לישראל ולפיו "כל חיסול של פעיל או של איש הנהגה בכל מקום ובכל זמן יזכה לתגובה מיידית של ירי רקטות לתל אביב".

דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, אבו חמזה, דיבר אף הוא במצעד ואמר כי "המערכה הייתה שיעור שכותרתו היא שלירושלים יש חרב ושהמקומות הקדושים הם קו אדום". הוא אמר עוד: "אנו מוסרים לכל העולם שפלסטין היא שלנו וירושלים היא שלנו", אמר. "ישראל יצאה מהמערכה הזו מובסת יחד עם הנהגתה – נתניהו, גנץ, כוכבי וכל מי שאיתם".

אבו-חמזה הוסיף: "צפינו בעניין בהתקוממות הגדולה שהתרחשה בגדה המערבית – בירושלים ובפנים – והיא מבטאת את האותנטיות של עמנו ואת יכולתו להתעורר על מנת לשמור על המקומות הקדושים ולדרוש את החופש שלהם".

כזכור, שלשום הצטלם בהתרסה מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, שישראל הפציצה את משרדו ואת ביתו במהלך מבצע "שומר החומות", כשהוא יושב על כורסה בלשכתו ההרוסה. בזמן שבשכונת חאן יונס שבדרום רצועת עזה התקיימה צעדה של הזרוע הצבאית של חמאס. במצעד השתתפו אלפי פלסטינים ובמהלכו הוצגו כל הכלים והאמצעים ששימשו את ארגון הטרור במסגרת הלוחמה מול ישראל במבצע "שומר החומות".

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, התייחס באותו יום למבצע של צה"ל מול רצועת עזה. בנאום בפני בוגרי בית הספר למלחמה, אמר כוכבי: "חמאס נקט צעד הראשון, אך שעות לאחר מכן הסתבר לו שטעה. צה"ל נטל יוזמה והפתיע את האויב פעם אחר פעם בסדרת מהלומות שהוציאו אותו משיווי משקל".

כוכבי מנה את הסיבות, לדבריו, "לכישלון של חמאס": "תוצאות המלחמה נקבעות בראש ובראשונה על בסיס הממד הפיזי של ההשמדה ושלילת יכולות. חמאס והג'יהאד האיסלאמי נפגעו משמעותית. השמדנו תשתיות טרור בתוך מבנים ובניינים לאחר שהזהרנו את האוכלוסייה והוכחנו שאין מסתור לטרור".

"בנוסף, פגענו פגיעה נרחבת במנהור התת-קרקעי שיועד להיות ממד הלחימה המרכזי של חמאס. לא רק שפגענו בו, אלא המחשנו שהוא כבר אינו חסין ומוגן כפי שהוא תוכנן להיות. חמאס בתגובה הנחה את מרבית פעילי הטרור להסתתר לאורך המבצע מחשש שהם ייפגעו".

רא"ל כוכבי הוסיף: "חשוב שנעצור לרגע ונזכיר לעצמנו ולעולם נגד מי נלחמנו, ואת מי תקפנו. נלחמנו בפושעי מלחמה אשר יורים רקטות על אזרחים חפים מפשע ומסתתרים בין חפים מפשע. נלחמנו באויב שנטוע בעולם שלא קיים אצלו עיקרון של מוסר לחימה, ואצלנו העיקרון הזה עוטף כל מטרה וכל פצצה. חמאס אמנם יזם את הירי, אך מיד הפך למגיב ונרדף. המאזן הסתיים ביתרון מובהק לצה"ל. חמאס, שפתח במלחמה כמגן ירושלים לכאורה, סיים אותה כמחריב רצועת עזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture