Yonatan Sindel/Flash90

'סיכון ביטחוני': עוזרת של יו"ר ועדת חוץ וביטחון הצטלמה עם בכירי המסיתים

העוזרת של ח"כ רם בן ברק, סגן ראש המוסד לשעבר, השתתפה בקורס והצטלמה עם שייחים מסיתים בכירים ותומכי טרור - בהם אחד שנחקר רק השבוע במשטרה • "בקואליציה לא רק יושבים עם תומכי טרור, אלא גם מעסיקים את חבריהם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עו"ד ליניר אבו הזאז (אבו רקייק), העוזרת הפרלמנטרית של ח"כ ויו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק מסיעת יש עתיד, השתתפה בקורס והצטלמה עם אנשי דת מוסלמים מבכירי המסיתים בישראל – כך נחשף בתחקיר בפורסם על ידי אלחנן גרונר ב'הקול היהודי'.

לפי התחקיר, היא הצטלמה בין היתר עם עכרימה סברי, המופתי לשעבר של ירושלים, תומך פיגועי התאבדות ומסית טרור מהבכירים בעולם המוסלמי. סברי נחקר במשטרה ביום ראשון האחרון, יממה בלבד לפני שאבו הזאז פרסמה את תמונתה איתו. הוא נחשד בהסתה והורחק שוב מהר הבית. בעבר הוצאו נגדו צווי איסור יציאה מהארץ עקב חשדות ביטחוניים.

שייח נוסף שהעביר הרצאות בקורס ואף נחשב ממייסדי הקורס ועמו הצטלמה העוזרת הפרלמנטרית הוא נג'אח בכיראת, שייח המזוהה עם ארגון הטרור חמאס ומי שמשמש כבכיר בוואקף. הוא נעצר והורחק מהר הבית פעמים רבות בגין הסתה.

דמות נוספת עמו הצטלמה אבו הזאז הוא שייח ראיד פתחי, בכיר בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצא אל מחוץ לחוק ב-2105 ומי שנחשב כסמן קיצוני בתנועה.

בעקבות החשיפה המטרידה, יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר פנה במכתב ליו"ר ועדת חוץ וביטחון רם בן ברק וביקש לפטר את היועצת, או לפחות להעבירה מתפקידה היות ומדובר בסיכון בטחוני.

בן גביר מסר בתגובה: "בקואליציה לא רק יושבים עם תומכי טרור, אלא גם מעסיקים את חבריהם. מדובר בשערורייה, כשיועצת יו"ר הוועדה החשופה לחומרים מסווגים, רגישים, וביטחוניים מתרועעת עם תומכי טרור, היא מסכנת את בטחון ישראל. מצופה מיו"ר הוועדה לפטר את היועצת, או לפחות להעבירה מתפקידה ולשלול ממנה את הסיווג הביטחוני".

חבר הכנסת רם בן ברק מסר לקול היהודי בתגובה: "עו"ד ליניר אבו הזאז במהלך הפגישה ולפניה לא ידעה על הדברים שמיוחסים להם ואם הייתה יודעת בוודאי שלא הייתה נפגשת עימם. כמו כן, אין במפגש זה להעיד ו/או לתמוך בפעילות תומכת טרור או מעשים לא חוקיים דבר שאינו מקובל ורחוק שנות אור מדעותיה של עו"ד אבו הזאז".

עו"ד ליניר אבו-הזאז עצמה מסרה בתגובה: "בפתח הדברים אציין כי השתתפותי בקורס הינה על דעתי האישית בלבד ונעשתה בסופי שבוע ולא במסגרת תפקידי, ומטרתה הינה העשרת ידע ולימודי ההיסטוריה הרווחת במקום. בנוסף חשוב לי להבהיר, בזמן הפגישה ולאחר מכן במהלך הצילום לא ידעתי על הדברים המיוחסים להם".

על תגובתה זו כותב אלחנן גרונר, עורך התחקיר של הקול היהודי: "אשרי המאמין, אך כל מי שמתמצא ולו במעט ברחוב הערבי יודע שמדובר בכמה מהדמויות הכי מוכרות כיום בעולם המוסלמי בישראל, שכל אחד מהם נחקר ונעצר מספר פעמים".

לאחר פרסום התחקיר כתב בן ברק בחשבון הטוויטר שלו: "‏הקפאתי הערב את פעילותה של עו"ד ליניר אבו הזאז בצוות לשכתי עד לחזרתי מביקור בחו"ל. בחזרתי ארצה אבצע בירור מעמיק מול עו"ד אבו הזאז ומול גורמים נוספים בדבר שאלות שעלו בנוגע להתנהלותה. אקבל את מסקנותיי בהתאם. כיו"ר ועדת חוץ וביטחון אעמיד תמיד את נס ביטחון המדינה לפני כל שיקול אחר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture