אוקראינה: עשרות מצבות הורמו וחודשו בבית הקברות העתיק בקוטלנה

עשרות מצבות הורמו וחודשו בבית הקברות העתיק בקוטלנה שאוקראינה. בין הקברים נמצאים הוריו של הרה"ק רבי ישראל בער מוועלעדניק זי"ע שהתגוררו בעיירה הקדומה • עשרות המצבות היו מכוסות מתחת לפני האדמה והורמו במסגרת פרויקט השיפוצים של אגודת 'אהלי צדיקים'.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בסמוך לז'יטומיר שוכנת העיירה הוותיקה קוטלנה, שם ערכה אגודת 'אהלי צדיקים' בראשות הרב ישראל מאיר גבאי שליט"א, שיפוצים נרחבים ומקיפים בכל מתחם בית הקברות העתיק, בו טמונים הוריו של הרה"ק ה'שארית ישראל' זי"ע מוועלעדניק, שהיו מחשובי תושבי המקום, וכידוע אף הצדיק רבי ישראל בער עצמו נולד בעיירה קוטלנה.

על פי המסופר, בהיותו ילד קטן מאד התייתם מאביו החסיד ר' יוסף זצ"ל שהיה מלמד תינוקות בקוטלנה, ולאחר-מכן בהיותו בן תשע חלתה אמו במחלה קשה מאד ר"ל. כשהגיע זמנה להסתלק מן העולם, ביקשה מבנה הנער ישראל דב שיביא לה איזה ספר קדוש, היות ולא ידעה להתפלל מתוך הסידור. הנער ניגש לארון הספרים והוציא את ספר הרי"ף, כי בזמנם לא היה הרי"ף מצורף לגמרא, אלא כספר בפני עצמו. האמא לקחה את הרי"ף ופתחה את הספר באומרה: "רבונו של עולם, אינני יודעת איך להתפלל, אנא ממך תיקח את כל האותיות הקדושות הכתובות בספר הקדוש הזה ותצרפם לפניך כתפילה טובה, שבני ישראל בער יגדל תלמיד חכם וירא שמים"… ואכן, תפילתה התקבלה וברבות הימים גדל הנער ישראל דב בתורה וביראת שמים, למרות היותו יתום מאב ומאם, בזכות תפילת אמו הצדקנית שנאמרה מעומק ליבה באמת ובתמים.

אגודת 'אהלי צדיקים' שיפצה את כל שטח בית הקברות והרימה את עשרות המצבות שהיו מכוסות מתחת לפני האדמה משך עשרות רבות של שנות הזנחה וחוסר התעניינות. הרב ישראל מאיר גבאי שליט"א נכנס לעובי הקורה, לאחר שהבחין בשתי מצבות המונחות בביזיון כדומן על פני האדמה, ועם תחילת העבודות במקום נחשפו עוד עשרות מצבות שהיו מכוסות באדמה. אגודת 'אהלי צדיקים' אף הציבה אוהל עם מצבה ועליה שמותיהם של הוריו הצדיקים של הרה"ק ה'שארית ישראל' זי"ע, ה"ה, החסיד ר' יוסף זצ"ל ומרת פערל גוטע ע"ה.

בתוך כך, הולכת ונשלמת ההיערכות המרובה בימים אלו לקראת סיום בניית בנין הכנסת האורחים החדש בוועלעדניק שנבנה על ידי אגודת 'אהלי צדיקים', לקראת יומא דהילולא רבה של הרה"ק ה'שארית ישראל' זי"ע שיחול אי"ה בשבת קודש פ' שמות, כ"א טבת תשפ"ב. כמו-כן תושלם בע"ה בנייתו של בית הכנסת החדש בוועלדניק שהוקם על ידי האגודה לרווחת המוני הבאים להתפלל במקום קדוש זה, ולקראת יומא דהילולא ייחנך המבנה החדש ובהמשך אף יועמד בו ארון הקודש המפואר שנבנה בימים אלו.

מטעם 'אהלי צדיקים' נמסר, כי מרכז הכנסת האורחים של 'אהלי צדיקים' בוולעדניק, הפועל כל ימי השנה בהרחבה, יפעל בע"ה ביום ההילולא וסביב לו במתכונת מורחבת. מאות הבאים ישתתפו בסעודת הילולא מרכזית בחדר אוכל הסמוך לציון הקדוש. בימי היארצייט יוגשו בהכנסת אורחים ארוחות חמות ומבושלות, מרקים חמים, קוגלים ואוכל בשפע לכל עובר ושב.

פרטים נוספים יבואו בהמשך.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture