בנט נמנע ושקד התנגדה: הממשלה אישרה הקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות

צילום: חקירה עכשיו

בנט נמנע ושקד התנגדה: הממשלה אישרה הקמת ועדת חקירה לצוללות

הממשלה אישרה את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט ברוב של 26 שרים מול מתנגדת ונמנע. בנט הסביר את הסתייגותו מלחקור התנהלות של ממשלה קודמת ואלקין הסביר מדוע בסוף החליט לתמוך בוועדה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הממשלה אישרה הצהריים את הקמת ועדת החקירה הממלכתית לעניין הצוללות וכלי השיט. שרי הממשלה אישרו את הצעתם של שרי הביטחון והחוץ. עדיין רה"מ נפתלי בנט נמנע בהצבעה. 26 שרים הצביעו בעד – בהם גם אלקין וכהנא – בנט כאמור נמנע ושקד התנגדה.

במהלך הדיון אמר בנט: "תפיסתי הבסיסית היא שממשלה צריכה למשול, ואם היא לא מושלת לשביעות רצון הציבור – הציבור יחליף אותה בבחירות. בימינה יש 3 שרים – מתן הצביע בעד, שקד נגד ואני בוחר להימנע, ואני אסביר למה: ביטחון ישראל זה קודש הקודשים. כמי שפיקד על מבצעים ולחם, חלילה לכל אדם לחשוב שהוא נושא בנשק הלא נכון בגלל שחיתות או דבר מהסוג הזה. להבנתי, ביארנו את זה".

בנט הוסיף: "תהליכי הרכש מקום הממשלה הם תהליכים נקיים ורציניים, אני מאוד שמח שמה שנתקע אצלם משך כמעט עשור אנחנו טיפלנו בנמרצות ב-7 חודשים והסרנו את החסמים. דאגנו ל-50 שנה קדימה. אני שומע בקשב את הדברים שאמרה שרת הפנים על הזמן שעבר ועל ממשלה שחוקרת את קודמתה. אני רואה גם ומקבל את עמדות שותפיי על החשיבות לבאר את הנגע. מה שחשוב הוא שהנושא לא ישמש לניגוח פוליטי וחלילה להגברת המחלוקות והשנאה".

רה"מ לא פספס הזדמנות לעקוץ את הממשלה הקודמת ואמר: "חשוב לי לומר שוב – התהליכים היום הם תהליכים נקיים, זה לא אומר שאנחנו צודקים בכל דבר אבל זה אומר שאנחנו נקיים משיקולים זרים. אנחנו באים עם מצפן אחד והמצפן הוא טובת ביטחון ישראל וטובת מדינת ישראל".

השר זאב אלקין שהפתיע ותמך בהקמת הועדה נימק את החלטתו: "ביקשתי הבהרה משר הביטחון בני גנץ בנוגע הוועדה לא תפגע בנושאי יסוד ביטחוניים שפרסומן בוועדה ציבורית עלולה לפגוע בביטחון המדינה וקיבלתי ממנו את התשובה שהוא רגוע ושגם אני אהיה רגוע".

"בנוסף", הוסיף אלקין, "ביקשתי לתקן את הנוסח של ההחלטה במקור נכתב לבדוק רק את הדרג המקצועי . ביקשתי להוסיף להליך הבדיקה גם את הדרג המקצועי כי המטרה היא לא לערוף ראשים אלא לטפל ולבדוק במה שהיה וגם לוודא שזה לא יקרה להבא. לבסוף, אמרתי שאני לא חסיד גדול של וועדות חקירה, אבל במקרה הספציפי הזה שיש עננה גדולה כבר כמה שנים ואובדן אמון הציבור, החלטתי בסוף לתמוך כדי להסיר את העננה ולהחזיר את אמון הציבור לדרג המדיני".

השר מתן כהנא הסביר את החלטתו ואמר: "‏החלטתי להצביע בעד ועדת חקירה לפרשת הצוללות. בחודשים האחרונים העמקתי בסוגייה. מתוך הכרות עם עולם הרכש האסטרטגי בצה"ל הגעתי למסקנה כי בפרשיית הצוללות יש דברים שראויים להיחקר בצורה מעמיקה. הדברים נוגעים בקודש הקודשים של בטחון ישראל".

שר הביטחון, בני גנץ שהיה ממובילי הקמת הוועדה אמר לאחר האישור: "‏הבטחנו וקיימנו. הממשלה אישרה את הצעתי להקמת ועדת החקירה הממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. הקמת הוועדה היא צורך ביטחוני מהמעלה הראשונה, ומסר ברור שאי אפשר לשחק בביטחון ישראל."

שר החוץ יאיר לפיד אמר לאחר אישור הממשלה להקמת ועדת חקירה ממלכתית: "קומבינת הצוללות וכלי השיט היא כתם על ביטחון המדינה ועל הנהגת המדינה. לפני חמש שנים הבטחנו ועדת חקירה ממלכתית לחקירת הפרשה, ולמרות כל הלחצים וההתנגדויות היום זה קורה. למען חיילי צה"ל, למען מפקדי צה"ל, למען ביטחון מדינת ישראל אנחנו נחקור את הפרשה הזאת עד תום".


צילום: עומר מירון / לע"מ. מקליט: בן פרץ / לע"מ.

מהליכוד נמסר בתגובה לאישור הוועדה: "הדבר הראשון שהוועדה צריכה לבדוק זה איך כל מי שהתנגדו כל השנים לקניית שלוש צוללות נוספות – פתאום מאשרים את הרכישה, ובתוספת של מיליארדי ש״ח על חשבון הציבור, שהיו נחסכים לו הצוללות היו נרכשות בזמן". עוד הוסיפו כי "רכש הצוללות חיוני לשמירה על ביטחון ישראל, וזאת שערוריה שהוא התעכב עד עכשיו בגלל פוליטיקאים כושלים שפגעו בביטחון המדינה כדי לשרת טענות סרק פוליטיות".

עו"ד ז'ק חן, פרקליטו של אבריאל בר יוסף שמואשם בפרשת הצוללות, בירך על ההחלטה להקמת ועדת חקירה לפרשה: "היוזמים מבקשים לעשות זאת, במיוחד בעיתוי שקוף זה, מטעמים פוליטיים וציניים. מובטח להם שכפי שבאו לקלל הם ייצאו מברכים את אלה שאותם הם מבקשים לחסל"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
1 1 הצבעה
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזעזעז, ראש ממשלה בלי רמה, אומר שאצלו הכל החלטות נקיות. ושצריך לקבל החלטה הוא נמנע, כאילו הוא כאן מהאו"ם ולא ראש ממשלה [האמת הוא לא]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture