שכרו הרבה מאד • 'טיב טעם' נקנסה במאות אלפי ש"ח על חלולי שבת

החברה הורשעה במסגרת הסדר טיעון על העסקת עובדים שלא כחוק והיא תיקנס במאות אלפי שקלים • בנוסף הושתה על החברה התחייבות בגובה 300,000 ש"ח באם תעבור על החוק בשלוש השנים הקרובות.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

גזר דין משמעותי ניתן בימים אלה כנגד חברת 'טיב טעם' מחללת השבת ומוכרת הטריפות, קנס של מאות אלפי שקלים הוטל על החברה בעקבות הסדר טיעון שגובש עמה.

כתוצאה מביקורת שערכו מפקחי אגף האכיפה במחוז דרום שבמשרד הכלכלה: קאדרי גסאן ואברהים אבו מסעדי, בה נמצא כי חברת טיב טעם רשתות בע"מ, העסיקה עובדים בשבת, ובהמשך לחקירת החשדות וגיבוש הראיות, הגיש משרד הכלכלה כתב אישום, בו הואשמה החברה בעבירה של העסקת 12 עובדים ב 31 מועדים שונים ביום המנוחה שלהם וזאת בניגוד להוראות חוק שעות עבודה ומנוחה.

ביום 6 לפברואר 2014 הורשעה הנאשמת – חברת טיב טעם – בעבירות המיוחסות לה, על פי הודאה שניתנה במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים. בגזר הדין מיום 24 לאפריל 2014 אישר בית הדין לעבודה את גובה הקנס הפלילי שיוטל על הנאשמת, במסגרת הסדר הטיעון, בגובה של 260,000 ₪. כמו כן החליט בית הדין להשית על הנאשמת, נוסף לקנס, התחייבות כספית בסך של 300,000 ₪ שתופעל באם תעבור חברת טיב טעם עבירות של העסקת עובדים בשבת בשלוש השנים הקרובות.

קרא עוד:

[postim]

שופט בית הדין האזורי לעבודה, השופט צבי פרנקל, קבע בהתייחס לשאלת גובה ההתחייבות הכספית, כי הנסיבות בתיק מטים את הכף לחובתה של חברת טיב טעם וזאת לאור העובדה שהעבירה בוצעה במסגרת משלח ידה ומתוך שיקולים כלכליים ולאור העובדה שכבר עברה בעבר עבירות אלו ונקנסה בגינן. כמו כן, קבע ביה"ד כי כל תאריך שבו מעסיק העביד עובד ביום המנוחה השבועי שלו, מהווה אירוע נפרד ואין לראות בכלל המועדים כעבירה אחת כפי שטענה הנאשמת. לפיכך קבע ביה"ד התחייבות כספית משמעותית בגובה של 300,000 ₪.

עו"ד יובל אברהם, ממונה בתביעה במשרד הכלכלה ברך על גזר הדין המשמעותי ועל ההתחייבות הכספית המרתיעה שנגזרה על החברה וציין כי: "משרד הכלכלה יעמוד על כך שכל מי שנמצא מבצע עבירות ייענש בהתאם. מעסיקים שיפרו זכויות עובדים באופן חמור או שיטתי, צפויים לאכיפה מוגברת ולענישה משמעותית והולמת, כדי להבטיח כי עובדים לא ינוצלו וחוקי עבודה שבתחום סמכותנו לא יופרו."

מאיר דוד, מנהל אגף האכיפה המנהלית במשרד הכלכלה אמר: "החלטת בין הדין לעבודה מדגישה את הצורך בחיזוק ההרתעה ומערך האכיפה של דיני עבודה הנדרשים על מנת להגן על זכויות העובדים ורווחתם, לרבות זכותם של העובדים למנוחה שבועית כחוק.

לדבריו, התיק התנהל בתקופה בה היה החזיק משרד הכלכלה בסמכות אכיפה פלילית בלבד בנושא זה וכיום, בעקבות כניסתו לתוקף של החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה, קיבל משרד הכלכלה גם סמכות אכיפה מנהלית המאפשרת להטיל עיצום כספי בגין כל הפרה כלפי כל עובד על העסקת עובדים במנוחה השבועית בניגוד לחוק וכן להטיל עיצום כספי כפול בגין הפרה חוזרת של אותה הפרה. מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה ימשיך לאכוף בנחישות הפרות של חוקי עבודה ע"מ לאתר מעסיקים פוגעניים ולמצות איתם את הדין."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן יאבדו כל אויבך ה'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture