שנהיה לראש • רוטציה בין הח"כים אלקין ולוין כיו"ר ועדת החוץ והביטחון

עדת הכנסת המליצה על מינוי ח"כ זאב אלקין ליו"ר ועדת החוץ והביטחון • על פי סיכום בין סיעות הקואליציה הוא יכהן עד ה-1 בינואר 2015 ולאחריו יכהן ח"כ יריב לוין כחצי שנה ואז ישוב לתפקיד אלקין • יש עתיד תקבל פיצוי במשרת סגן שר שתוענק לח"כ עופר שלח

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הכנסת בראשות ח"כ צחי הנגבי החליטה להמליץ על ח"כ זאב אלקין כיו"ר ועדת החוץ והביטחון.

על פי הסיכום בין סיעות הקואליציה, ח"כ זאב אלקין יכהן בתפקיד עד ל1.1.2015, אז יחליפו ח"כ יריב לוין, שיכהן בתפקיד עד ל1.6.2016, ואז ישוב לכהן בתפקיד ח"כ אלקין. ח"כ עופר שלח ימונה לסגן שר.

בדיון לפני ההצבעה תקף ח"כ איתן כבל את העיכוב במינוי לתפקיד: "ראש הממשלה לא מסוגל לקבל החלטה על כלום. בית המשפט כפה עליו. גם בעניין הנשיאות הוא לא מצליח לקבל החלטה, ויש איראן וסוריה וחיזבאללה וכל זה עוד לפני דני דנון".

קרא עוד:

[postim]

גם ח"כ ניסים זאב ציין לגנאי את הסחבת הארוכה: "ראש הממשלה לא מסוגל לקבל החלטה. כופים עליו. הכי לא מוצא חן בעיני זה – חצי שנה וחצי שנה ושוב חצי שנה. חוכא ואטלולא" ובהומור שחור הוסיף: "אני לא יודע כמה זמן הממשלה הזו תשרוד. מי שזכה הוא מי שנכנס בחצי השנה הראשונה".

ואילו ח"כ עומר ברלב תקף את הסדר הרוטציה הבעייתי, בדיון הבהיר ברלב כי אחת הבעיות המרכזיות היא תקציב הביטחון שקובע את תוכניות צה"ל. "בשביל תוכנית רב שנתית שצה"ל יוכל לתכנן קדימה חשובה רציפות. רוטציה זה ההיפך מהרציפות הנדרשת".

קומבינציית 'יש עתיד'

ביקורת חריפה נשמעה על מפלגת יש עתיד שסחטה בסופו של מאבק משרה מיותרת נוספת עבור אחד מחבריה. ח"כ ניצן הורביץ אמר "הפקירו את הוועדה חצי שנה, ועכשיו סידרו משהו טלאי על טלאי. מכל הקרב ההרואי שניהלה יש עתיד למען עופר שלח הסתיים בקומבינה עצובה של קבלת עוד סגן שר – וזה מצד המפלגה שהצהירה עד כמה מיותר התפקיד של סגן שר. פשוט בושה. אפילו עכשיו אלקין עוד לא התפטר ממשרד החוץ כי אתם לא מאמינים זה לזה וחוששים מתרגיל ברגע האחרון".

ח"כ אורי מקלב, דרש מיו"ר הקואליציה לפרוס בפני חברי הועדה טרם אישור המינוי של יו"ר ועדת חוץ וביטחון את כלל המינויים הנלוים שסללו את הדרך למינוי הנכסף ובעקבות דרישה זו הציג יו"ר הקואליציה חה"כ יריב לוין את שורת המינויים העתידית. בדבריו הדגיש ח"כ מקלב "לא המדובר ביום חגיגי, לאחר שהות של מעל לחצי שנה שבה ועדת חוץ ובטחון שבתה מפעילות שוטפת. זהו מהלך חסר אחריות באופן שאינו מתקבל על הדעת.

המדובר בגופים גדולים אשר נותרו ללא הפיקוח המתבקש ויתכן שנושאים אשר היו קשורים לחיי אדם נזנחו בשל השבתת פעילות הועדה. יתרה מכך, כל העיכוב במינוי יו"ר לועדה התמקד בעימות מיהו אשר יעמוד בראש הועדה ולא מעבר לכך. אם לא די בכך, היום נוכחנו שבדיל שנרקם, סיעת יש עתיד תזכה במינוי סגן שר. זהו האבסורד העיקרי שהרי סיעה זו חידדה את דרישתה לאישור חוק המשילות אשר יעגן את צמצום מינויים של סגני השרים וכעת היא דורשת לעצמה מינוי שכזה, יצא המרצע מן השק" דברי מקלב.

ח"כ אחמד טיבי שאל בציניות, כהרגלו: "הסיכום בין סיעות הקואליציה כולל סגן שר בכיר ליש עתיד. ואני רוצה לדעת האם ח"כ הנגבי מתמנה במקום אלקין לסגן שר החוץ או במקום דני דנון?" יו"ר הוועדה צחי הנגבי: "למה זה חשוב לך?" ח"כ אחמד טיבי: "האויב האיראני בפתח. היו הבטחות לבוחר בעניין מספר השרים וסגני שרים. האם זה הופר? מאז שאני בכנסת לא ראיתי פארסה כזו".

חברי כנסת מהליכוד אומרים היום בעקבות הסיכום על מינוי סגן שר בכיר מיש עתיד כי בפוליטיקה החדשה מסתבר שתפקיד סגן שר זהו מינוי פוליטי מיותר רק כאשר הוא ניתן למישהו ממפלגה אחרת, אבל הופך למינוי ראוי ובעל משמעות כשהוא הולך ליש עתיד.

אך שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע כי יסכים לקבל למשרדו כל סגן שר עליו יוחלט כדי לתרום ליציבות הקואליציה.

צילום: דוברות הכנסת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture