דיון סוער בוועדת הכספים על העברות תקציביות וחוק 'מע"מ אפס'

הדיון בוועדת הכספים היום החל בביקורת על יו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי על ידי חברי האופוזיציה • ח"כ גפני: "אני מציע שתעביר את הכסף לדרום ולמלחמה במנהרות ותחשוב האם אתה באמת רוצה להעביר את החוק" • ח"כי האופוזיציה דרשו לדעת: "האם יש כאן קומבינה בין "יש עתיד" ל"בית היהודי"? האם יש כאן הסכמים שלא סיפרתם לנו?" את התשובות הם קיבלו מיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היום בבוקר התכנסה ועדת הכספים בראשות ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) כדי לדון בחוק "מע"מ אפס" לרוכשי דירות. בישיבה הקודמת לנושא זה, שעסקה בהעברות תקציביות, ביקשו מספר חברי כנסת להעלות הצעה לסדר והביעו ביקורת על יו"ר הוועדה שהחליט להביא להצבעת הוועדה את חוק "מע"מ אפס" במהלך הפגרה.

אחרי שהמהלך של הח"כים החרדיים והח"כים מ'העבודה' לדחיית העברת החוק אל תוך הפגרה- הצליח, המשיכו הח"כים להתיש את לפיד גם בנסיונותיו לקדם את החוק בפגרת הכנסת. לפיד ניסה להעביר את החוק בוועדת הכספים אך הדיונים, שקדמו לדיון על חוק "מע"מ אפס" ושהיו אמורים להסתיים עד השעה 11:00נמשכו לאור שאלות של חברי האופוזיציה במשך שעות רבות, גם ערימת ההסתייגויות שהגישו הח"כים כנגד חוק 'מע"מ אפס' לא צפויים לסייע לו לעבור את הוועדות לפני יציאתם לפגרה.

ח"כ משה גפני תקף את סלומיאנסקי: "ההתנהלות שלך לא ראויה. אתה מתעלם לחלוטין מציבורים גדולים במדינת ישראל. אנחנו נשתמש בכל הכלים שבידנו שביומיים הקרובים, החוק הזה לא יעבור. אם בכל זאת הוא יעבור – לא נוכל לעשות דבר – זו דמוקרטיה. אבל חשוב שתזכור, הבניין הזה הוא עגול מבפנים. אל תחשוב שזה יעבור בשקט".

גפני העלה טענות גם בדבר פרסומים על כך שמשרד האוצר אישר העברה של סכום מסויים להתנחלויות בתמורה להעברת חוק "מע"מ אפס" בוועדה. "בגלל 20 מיליון ₪ שקיבלת אתה מוכן להעביר את החוק? הממשלה צריכה את הכסף לדברים אחרים: סיוע בדרום, פתרון בעיית המנהרות. אני מציע שתחליט לא לדון בחוק".

ח"כ יעקב ליצמן: "צריך לגלות את מקורות המימון של החוק הזה. אחרי המלחמה בדרום, אני בטוח שלמשרד האוצר אין את הכסף למימון החוק. הממשלה ושר האוצר צריכים להתחייב כי אם החוק יעבור הם גם לא יעלו מע"מ בשנים הקרובות ולא יקצצו בשירותים החברתיים".

ח"כ הגב' שפיר תמהה גם היא: "מפתיעה מאד המחוייבות של הוועדה לבקשה של השר לפיד. אתה בעצמך התנגדת לחוק. מי שמקבל היום כסף בהעברות הם משרד הביטחון, המועצות הדתיות וההתנחלויות. מה הקומבינות שהיו ביניכם כדי שתעבירו את החוק? האם יש ביניכם הסכמים שאתם לא מציגים לנו?"

70 מליון – דמי 'לא יחרץ'

התמיהה לא נותרה תלויה באוויר זמן רב, כעבור דקות מספר ביקשה הוועדה להעביר 70 מליוני ש"ח ל'משרד הדתות', ועדת הכספים אישרה ברוב של שמונה תומכים אל מול ארבעה מתנגדים העברה תקציבית למשרד הדתות במסגרתה יועברו שבעים מליון ש"ח לצרכים שונים בתוך משרד הדתות, כאן כבר לא עמדו הח"כים במבחן הסבלנות ותקפו קשות את יו"ר הוועדה וחבריו.

ח"כ משה גפני: אני רוצה לדעת באיזה שלב הוכנה הפנייה הזו? לפני חוק המע"מ או אחרי חוק המע"מ? כמו כן, לגבי העברת התקציבים למועצות הדתיות אני רוצה לדעת לאיזה מועצות בדיוק. האם במקרה בראש המועצות הללו עומדים אנשי הבית היהודי? בנוסף אני רוצה לדעת מי החליט שמעבירים את האחריות על המקומות הקדושים ממשרד התיירות למשרד הדתות ולמה צריך כסף בגלל ההעברה הזו? האם יכול להיות שבמסגרת ההעברה הזו היה סיכום בין שר האוצר לשר הכלכלה שבתמורה לכך הבית היהודי יתמוך במע"מ אפס. יש כאן שוחד בתמורה להעברת מע"מ אפס.

ח"כ יצחק כהן: כמי שעמד בראש משרד הדתות, כל ה-70 מיליון האלה איך שאני רואה אותם הם קומבינה אחת גדולה. כשאתה לוקח סכום ומכניס תחתיו המון מטרות, הכוונה היא למרוח. אני מאוד מתפלא על חברי אגף התקציבים, אני מצפה מהם למקצוענות וליושר אינטלקטואלי. הדבר התמוהה ביותר הוא ההעברה של 45 מיליון לצורך מחשוב במועצות הדתיות. אין בזה שום צורך, המערכת מצוינת, ויש כאן הרגשה של תרגיל מסריח.

עוד מליארד ש"ח לתקציב הביטחון

קודם לכן התבקשו חברי הוועדה להעביר כמיליארד ₪ לתקציב משרד הביטחון. חברי הכנסת העירו ליו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי, כי ההעברה נעשתה מתקציבים של משרד התחבורה שנועדו לתחבורה ציבורית וכן מתקציב שקשור לתשתיות המים.

ח"כ משה גפני ביקש להבין מדוע משרדי הממשלה שמהם נגרע התקציב לא הגיעו לדיון וביקשו לקבל תשובות בנוגע לקיצוצים. "יש כאן פגיעה תקציבית של 125 מיליון ₪ בתחבורה הציבורית, מישהו יכול להסביר לי איך משרד התחבורה מוכן לוותר על הכסף הזה? האם מישהו התייעץ איתם? למה נציגים שלהם לא כאן?"

לאחר שח"כ שפיר הצטרפה לדבריו והמשיכה להקשות על נציגי האוצר וביקשה מהם תשובות, ולאחר שיו"ר הוועדה ביקש ממנה לחדול מספר פעמים, ביקש יו"ר הוועדה כי הסדרנים יוציאו את ח"כ שפיר מהאולם. "תצאי לחמש דקות להירגע בחוץ ואז תוכלי לחזור" אמר סלומינסקי.

בעקבות ההחלטה להוציא את ח"כ שפיר, ביקשו חברי סיעת העבודה לצאת להתייעצות והישיבה הופסקה לעשר דקות נוספות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture