גפני: היועמ"ש דחה את חוק המקוואות לפני שראה אותו

לאחר שאביחי מנדלבליט הודיע כי יתנגד להצעת חוק המקוואות המבקשת לעקוף את פסיקת בג"ץ המתירה טבילה שלא לפי ההלכה, אומר היום מגיש ההצעה ח"כ גפני כי "היועץ המשפטי לממשלה החליט שחוק המקוואות הוא לא חוקתי. הוא אפילו לא ראה את הנוסח כי העברתי לו רק הבוקר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את אביחי מנדלבליט ואומר היום בכנס של לשכת עורכי הדין: "היועץ המשפטי לממשלה החליט שחוק המקוואות הוא לא חוקתי. הוא אפילו לא ראה את הנוסח כי העברתי לו רק הבוקר". הדברים באים לאחר שמנדלבליט הודיע כי הוא מתנגד ל'חוק המקוואות'. לדבריו, התרת הטבילה במקוואות ציבוריים רק על פי ההלכה, "פוגעת בליבת הזכות לחופש הדת, עד כדי פגיעה בכבוד האדם המעוגן בחוק היסוד ובזכות לשוויון".

'חוק המקוואות' הוגש על ידי ח"כ משה גפני ואושר בשבוע שעבר בכנסת בקריאה טרומית. הצעת החוק מבקשת לקבוע כי שימוש במקווה טהרה בבעלות ציבורית שמיועד לטבילה לצורכי טהרה או גיור, יתאפשר "רק לצורך טבילה הלכתית לקיום ההלכה והמנהג היהודיים לפי פסקי השולחן ערוך ובהתאם להוראות מועצת הרבנות הראשית לישראל". ההצעה הוגשה בתגובה לפסיקת בג"ץ, אשר קיבל לפני מספר שבועות את עתירת התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית והורה לאפשר במקוואות הציבוריים טבילת 'מתגיירים' בגיורים שאינם על פי ההלכה.

לדברי גפני, "אנחנו עם ומדינה שכל אחד אוהב להיות רגולטור. למשל היועץ המשפטי לממשלה, הוא מחליט – בניגוד לכל העולם המערבי שהיועץ המשפטי הוא מייעץ ולא מקבל החלטות – שחוק המקוואות הוא לא חוקתי. הוא אפילו לא ראה את הנוסח כי העברתי לו את הנוסח רק הבוקר, אבל הוא מחליט שזה לא חוקתי. היועץ המשפטי של הכנסת אומר שהכנסת הקודמת קיימה בחוק השוויון בנטל 45 ישיבות ובישיבה אחת הכנסת הזאת ביטלה. אני רוצה להזכיר ליועץ המשפטי שהכנסת שהכנסת הקודמת ניהלה גם 155 ישיבות על מע"מ אפס ולא הצליחה להעביר את החוק".

גפני הוסיף, "העברתי את שכר הבכירים בועדת הכספים. הגיע אלי אחר מעורכי הדין הטובים ביותר שהוא חבר שלי ומסביר לי שאני הולך להרוס את הכלכלה. אמרתי לו שאני קיימתי אתמול דיון על שכר ניצולי השואה יום קודם ולא ראיתי אותך כאן, אולי תגיד לי מי שילם לך? מי אמר לך לבוא? המציאות הזאת שבה נבחרי הציבור צריכים לקבל החלטות והם עומדים בפני ביקורת. רגולציה צריך שתהיה, במידה והיועץ המשפטי הוא לא בעל הבית".

"בית המשפט העליון עם כל הכבוד, בארה"ב חלק מהשופטים נבחרים על ידי הציבור. אני רוצה להגיד לכם משפט אחד כי ישבתי כאן והתפוצצתי. היה פסק דין בנושא גרים רפורמים. תשעה שופטים חילונים הצביעו בעד הרפורמים, השופט הדתי הצביע נגד. טירקל השופט המסורתי נמנע. שמישהו יסביר לי מה המקצועיות בבית משפט שכל אחד על פי השקפת עולמו קובע פסק דין. לי אין אף שופט בבית המשפט העליון שמתאים להשקפת עולמי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture