"איך נוכל לשבת בקואליציה עם מצדיקי מחבלים?"

גורם בכיר בליכוד אומר כי אין התקדמות במגעים מול הרצוג וכי נתניהו עומד לקרוא לליברמן להצטרף לקואליציה • חברי הכנסת חזן וקיש הביעו התנגדות לצירוף המחנה הציוני לממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם בכיר בליכוד אמר לכתב הפוליטי עמית סגל כי אין כל התקדמות במגעים בין נתניהו להרצוג לצירופו של האחרון לקואליציה וכי ראש הממשלה צפוי לקרוא בתחילת שבוע הבא פומבית לליברמן להצטרף לממשלתו.

קרא בנושא: בימין מנסים לשכנע את ליברמן להצטרף לקואליציה במקום בוז'י

.

מוקדם יותר אמר ח"כ אורן חזן כי הוא מתנגד נחרצות לצירוף המחנה הציוני לקואליציה. "מהלך כזה הוא יריקה בפרצוף של הבוחרים שלנו, לא רק של הליכודניקים אלא של מיליון איש שהצביעו ליכוד. אני מתנגד להרחבת הקואליציה, אין שום צורך בזה. זה לעג לרש. שלושים מנדטים הצביעו לליכוד בגלל סרטון הביבי-סיטר. הציבור הצביע ליכוד בגלל שהוא לא סומך על בוז'י. נתניהו התחייב שלא תהיה ממשלת אחדות. אז מה נשתנה עכשיו? לציבור נמאס משקרים והבטחות".

חזן הוסיף: "למה צריך ממשלת אחדות? דאעש לא על הגדרות, צבאות ערב לא פולשים, לא תוקפים באיראן, והכלכלה על פי נתניהו – יציבה. אם כך, הכול בסדר. אז בשביל הישרדות פוליטית מוכרים ערכים? עצוב שהכיסאולוגיה מגיעה לפני האידאולוגיה. אני לא יודע איך אוכל לקחת חלק בזה".

MK Oren Hazan attends a Housing Committee meeting in the Knesset, Israel's parliament in Jerusalem, on February 8, 2016. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ??? ???? ????? ?"? ????? ????

חזן התייחס גם לח"כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני שסירב לכנות את דוקר החיילים מחברון "מחבל": "אני לא יודע איך אוכל לשבת עם אנשים שמצדיקים מחבלים, שבעיניהם חיות האדם שמפגעות פה כל שני וחמישי – הם לוחמים לגיטימיים. חוץ מזה, איך אפשר לשבת באותה הקואליציה ולקבל החלטות עם מפלגה שמייצגת בתפיסה שלה את הפלסטינים, ולא רק את אזרחי ישראל.

"אני חושב שאם תהיה ממשלת אחדות, מי שיהיה יו"ר האופוזיציה זה איימן עודה. הערבי בעל מתק השפתיים יישב עם ראש הממשלה ויקבל דיווחים על נושאים מדיניים וביטחוניים. זה לא נתפס. לו יכולתי לעצור את ממשלת האחדות, הייתי עושה זאת. אין לראש הממשלה מה לדאוג, כי אין באמת אופוזיציה בישראל. אנחנו שורדים ואין מה לדאוג".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר לווינט אמר כי אין לו "בעיה אישית" עם חברי הכנסת של המחנה הציוני, בהם למשל זוהיר בהלול, סתיו שפיר ויוסי יונה, אולם הוא "יפרוש מיידית מהקואליציה אם תקום ממשלת שמאל". סמוטריץ' הדגיש: "לא מעניינים אותי אנשים ספציפיים. מעניינת אותי המדיניות בתחום המדיני, הביטחוני ובתחום ההתיישבות. אם תקום ממשלה של השמאל, לי אין מה לחפש שם. אנחנו נלך לאופוזיציה ונבנה אלטרנטיבה של עשרים מנדטים לנתניהו".

.

אבל בליכוד יש מי שחושב שטוב עושה נתניהו כי הוא מנסה להרחיב את הקואליציה. ח"כ דוד ביטן: "61 חברי כנסת בקואליציה מייצרים בעיות לא רק בין סיעות, אלא גם חברי כנסת שבאים עם כל מיני דרישות. הבעיה העיקרית היא בתוך הליכוד. אין ברירה, חייבים להגדיל. אבל זה חייב להסתיים עד יום רביעי הבא. אי אפשר שיהיה מו"מ אינסופי. צריך לגבש את הקואליציה".

באשר לח"כים ספציפיים בעבודה אומר ביטן: "עם בהלול זה באמת לא יכול לעבוד. מצד שני, אני לא מאמין שהם יבואו כולם כמקשה אחת. הם יבואו פחות מ-24. לוקחים בחשבון שיהיו אולי שישה אפילו שלא יבואו".

.

ביטן מעריך כי הקואליציה עם העבודה יכולה לשרוד: "בנושא המדיני הכול דיבורים, כי בתכל'ס אין עם מי לעשות משא ומתן, ואפילו הרצוג הבין זאת, ולכן לא יהיו בעיות. מה שיהיה בעייתי זה הנושאים החברתיים, ונושא של יהודים וערבים. פה יהיו הרבה חיכוכים. קואליציה רחבה כזו תצטרך יותר טיפול אישי מאשר קואליציה צרה. אני מעריך שבסוף הם ייכנסו. גם מי שאומר שהוא נגד, בפועל הם רוצים תפקידים. הכול זה מילים החוצה. אבל צריך לקוות שלהרצוג יהיה את האומץ. אבל לאור התפקידים שאני שומע, יכול להיות שזה יקרה".

Likud parliament member Yoav Kisch adresses the Israeli parliament, during a vote on the changes in the draft law in the assembly hall of the Israeli parliament on November 23, 2015. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ??? ???? ????? ??? ???? ????? ???? ????? ???? ??? ????

ח"כ יואב קיש הביע אף הוא התנגדות לצירוף המחנה הציוני לקואליציה. "כיו"ר שדולת ארץ ישראל אני מתנגד לכניסת המחנה הציוני לממשלה אם הדבר ישפיע ולו במעט על תמיכת הממשלה בזכותנו להתיישבות בכל חלקי ארצנו. הרחבת הממשלה לא צריכה לבוא על חשבון ערכי הליכוד וזכותנו להתיישב בכל ארץ ישראל".

קרדיט צילומים: פלאש 90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture