ח"כ דיכטר מזהיר: חיזבאללה הופך לאיום אסטרטגי על ישראל

"אם יהיה סבב לחימה נוסף, הוא יהיה שונה ממה שהכרנו" מזהיר יו"ר ועדת החו"ב • על מעורבות הארגון בלחימה בסוריה: "לחיזבאללה הרוגים בסוריה, יותר מאשר בכל העימותים עם ישראל בשלושים השנים האחרונות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד ישראל נאלצת אחת לכמה שנים להתמודד עם טילים שמתעופפים על תל אביב מכיוון עזה ובמלחמות גרילה מול חמאס ברצועה, נראה שהאיום האסטרטגי ביותר של קיומה של מדינת ישראל בא מצפון, כך מגלה ראש השב"כ לשעבר ויו"ר ועדת החו"ב בהווה, חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד.

דיכטר שוחח עם כתבים זרים, ולפי הדיווח ב- 'NRG' ההפתעה בדבריו באה על רק העובדה שחיזבאללה איבד אלפים מלוחמיו במהלך המלחמה העקובה מדם שהוא מנהל בסיוע איראני נגד משטרו של בשאר אסד בסוריה.

יו"ר ועדת החו"ב מתריע, כי הסכסוך הסורי נכנס לשלב בלתי ניתן לחיזוי לחלוטין, ומוסיף כי "ארגון חיזבאללה, הנתמך בידי האיראנים, מהווה איום הולך וגדל על ישראל, וזאת למרות העובדה שאיבד לוחמים רבים".

דיכטר, ביקש לנתח באמצעות סקירה מקיפה את מפת האיומים על ישראל בגבולותיה השונים.

"בזמן שסוריה הידרדרה לתוך מה שנראה כלחימה בלתי ניתנת לפתרון בחמש השנים האחרונות, ישראל נשארה לרוב בצד, ושמרה מבט על הגבול שלה ברמת הגולן, שמחלק בין שתי המדינות. לעתים היא ביצעה מתקפות אוויריות או השיבה אש מרגמות נגד איום פרטני" אמר.

"ישראל, עם כל האויבות ההיסטוריות שלה בגבולות, מתחזקת את המודיעין שלה על שכנותיה, ושומרת על ערוץ תקשורת מיוחד עם רוסיה בשביל לקבל מידע על סוריה".

דיכטר הודה, כי "ישראל – כמו כלל סוכנויות המודיעין הערביות והמערביות – כשלה לחזות את מרבית מה שקרה בסוריה, כולל המחשבה שהנשיא המקומי בשאר אל-אסד לבסוף יודח".

באשר למעורבות חיזבאללה בלחימה הסורית אמר דיכטר כי "חיזבאללה איבד כ-1,600 מלוחמיו בסכסוך הסורי, כשעל פי ההערכות בין 5,000 ל-6,000 מלוחמיו נפצעו – יותר לוחמי חיזבאללה נהרגו בסוריה מאשר בעימותים עם ישראל במשך שלושים שנה", הדגיש תוך שהוא מגדיר מציאות זו כ"חדשות טובות" עבור ישראל, ודאגה מצד שני עבור מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.

עם זאת הדגיש, "החדשות הרעות מבחינת ישראל, הן שחיזבאללה לומד להילחם בשדה קרב גדול יותר ובעזרת כלי נשק מתקדמים, לא מדובר כבר במערך של פעילי טרור. יש שם חטיבות, עם כלי נשק מתוחמים, עם ארטילריה", דיכטר כינה את סוריה "שדה אימונים טוב במיוחד" והבהיר כי "אנו יודעים שאם יהיה סבב לחימה נוסף מול חיזבאללה, הוא יהיה שונה ממה שהכרנו עד היום ואנחנו מתכוננים לזה".

דיכטר התייחס למצב בסוריה בכללותו וציין כי טורקיה, רוסיה ואיראן מתחרים ביניהם על כמה מהמטרות שלהן במדינה, "אנו לא רואים כל כוונה מצדן להשתמש בסוריה כפלטפורמה נגד ישראל". יוצא הדופן לכך, עם זאת, הוא חיזבאללה, המיליציה הלבנונית שיעית בתמיכת איראן שנלחמת לצד כוחות אסד והתעמתה עם ישראל כמה פעמים בעבר, כולל ברצועת הביטחון מאז 1982 ובמלחמת לבנון השנייה ב-2006.

"אני יודע שכאוס היא מילה טובה יותר לתיאור מה שמתרחש שם, אבל זה באמת 'בלגן'", אמר דיכטר, והשתמש במילה העברית עם השורשים הרוסיים, "אתה יודע שכאוס עומד להתייצב, אבל בלגן הוא דבר שאיש אינו באמת יודע מתי הוא יתייצב".

הוא הוסיף כי התנודות הטקטוניות ייצרו רעידת אדמה אזורית שעוצמתה "לפחות תשע בסולם ריכטר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture