מוערך בשם העקרונות • סיכום השנה של השר יעקב ליצמן

האיש בעל החוש הפוליטי הכי מחודד בסביבה, הפך בס"ד לשר המוערך ביותר בציבור, הפך את נפתלי בנט מאויב לאוהב ולמרות פעילותו הברוכה במשרד הבריאות, הוא אינו שוכח את המאבקים למען ערכי היהדות • פרופיל מיוחד לסיכום השנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זה כבר הפך לתופעה. סקר אחר סקר, פעם אחר פעם, הציבור מצביע בהמוניו. השר אשר את פעילותו את הכי מעריכים, הוא דווקא שר הבריאות יעקב ליצמן. עיתונאית מוערכת מהתקשורת הכללית אף הצמידה לו את התואר "המאמי הלאומי". איך הגיע דווקא שר חרדי להיות כה מוערך בציבור הכללי?

אם ניגש לשר הבריאות עצמו ונשאל אותו, תגובתו תהיה כי אין לו מושג. הוא עושה את מלאכתו במשרדו נאמנה וכי מדובר רק בסייעתא דשמיא. אכן. יהודים מאמינים יודעים כי הכל זה בעזרה מלמעלה. אך בכל זאת, ננסה לנתח כאן את מהלכיו שהביאו אותו לעמדה כה פופולרית. הסוד הוא פשוט. ליצמן נתפס בעיני הציבור כשר שיודע מה הוא רוצה לעשות, עושה את מה שהוא רוצה ועומד על שלו.

שוחחנו עם מספר עיתונאים, רובם מהתקשורת הכללית, במהלך התקופה האחרונה על תעלומת יעקב ליצמן. יש שהסבירו זאת בהחלטתו להקל על הזקוקים לקבלת קנאביס, היה אחד שאף ניסה לגמגם משהו על כך שמדובר בסוג של תשובת המשקל מול הזינוק בכוחו של יריבו הגדול יאיר לפיד, אחרים הסבירו זאת ביח"צ מוצלח שכלל ביקורי פתע, ויש שטענו כי הגורמת לכך היא בכלל השרה הקודמת יעל גרמן, שתקופתה במשרד גרמה לכולם להתגעגע לשר ליצמן.

אם תשאלו אותי, הסיבה היא פשוטה בהרבה. בתקופה בה שאר נבחרי הציבור נתפסים כלא אמינים, נגד חלקם מתנהלת חקירה משטרתית, נגד אחרים מסבירים כל צעד שלהם בניסיון לגרוף כותרות, ורובם פשוט עסוקים כל היום בהצהרות במקום במעשים. מנגד, איך אוהב ליצמן עצמו להגיד: "לי אין פריימריז לנצח". כשהוא מסייע לבית חולים בפריפריה או לחולה מהמגזר החילוני, כולם מבינים שהוא לא עושה זאת כדי להגדיל את האלקטורט של יהדות התורה. לכן מעריכים אותו.

Health Minister Yaakov Litzman speaks with the press at the weekly cabinet meeting at PM Netanyahu's office in Jerusalem on September 4, 2016. Photo by Hadas Parush/Flash90 *** Local Caption *** ????? ????? ?? ??????? ??????? ??????  ??? ?????? ?????? ?????? ???? ?? ??????? ????? ?? ???? ????? ?????? ??? ?? ??????? ???? ?????

בלי להתבלבל, ליצמן, השר החרדי, שיושב בממשלה הנחשבת לטובה מאוד עבור הציבור החרדי, אינו מהסס לאיים בהפלת הממשלה אם רפורמת הסיעוד לא תעבור. החילוני הממוצע שרואה את זה, מעריך אותו. החרדי עם הזקן שבעבר נתפס כסקטוריאלי, דואג לסבא שלו. אגב, בסביבת ליצמן מסבירים כי האיום הוא גם אינטרס חרדי. כך יידעו מראש שאי אפשר להתכחש להבטחות ולהסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות.

המאבק למען האינטרס החרדי:

בעבר, היה פרשן פוליטי מסוים שטען כי הסיבה לפופולריות הגואה של יעקב ליצמן, נעוצה בעובדה שהוא בחר להתעסק אך ורק בענייני משרדו תוך שהוא זונח את הנושאים הפנים חרדיים. טיעון מגוחך למדי לאור העובדה שהשר היחיד שאיים על ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתפטרות מהממשלה במקרה של חילולי שבת שלא לצורך, היה יעקב ליצמן שבכך הצליח להבהיר לנתניהו את חומרת העניין ולעצירת חילולי השבת.

אכן, למרות פועלו הרב במשרד הבריאות עליו הוא מופקד, לא זונח ליצמן את בוחריו החרדים והוא דואג להם ללא הרף. דוגמה נוספת ניתן לראות כיצד התערב ונכנס לעובי הקורה על מנת למצוא פתרון תקציבי עבור ילדי המוכש"ר, (מוסדות המוכר שאינו רשמי), הצלחתו להגדיל את קצבאות הילדים והפשרה שהשיג לפתיחת תכנית חיסכון עבור כל ילד, ועוד ועוד.

חוש פוליטי מחודד:

פועלו של ליצמן למען האינטרס החרדי, מתבטא גם בסדרת מהלכים פוליטיים מבריקים במיוחד שביצע, אשר הובילו בסופם את יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט היישר אל תוך זרועותיו תוך יצירת ברית אחים חדשה ביניהם. למי ששכח, בקדנציה הקודמת, היה בנט אחיו ושותפו הפוליטי של יו"ר יש עתיד, שר האוצר דאז, יאיר לפיד. יחד הם נחשבו לאויבי הציבור החרדי.

Israeli minister of Health Yaakov Litzman speaks at the 2016 Israel Medical Conference, hed at the International Conference Center in Jerusalem on August 16, 2016. Photo by Miriam Alster/FLASh90 *** Local Caption *** ?????? ????? ?????? ???? 2016 ?????

כמה מאמץ נדרש מהנציגים החרדים בכנסת להחזיר את הגלגל אחורנית ולבטל בקדנציה הנוכחית את כל גזירות לפיד – שלא היו יכולים לצאת אל הפועל ללא תמיכת בנט – כפי שנגזר עלינו במהלך אותה קדנציה הזכורה לרע. בזמנו, היה מי שמתח ביקורת על התנהלותו של ליצמן אשר בחר להחרים את יאיר לפיד – איתו הוא לא משוחח עד היום, אך מנגד, נגד נפתלי בנט, האח והשותף, לא ננקטו כל סנקציות מצידו של ליצמן.

היום, במבט לאחור, מתברר כי האיש בעל החושים הפוליטיים הכי מחודדים, צדק שוב. על פי הסקרים האחרונים, יש עתיד הופכת למפלגה הגדולה ביותר בישראל לו הבחירות היו נערכות היום. אך מה הסיכוי של יאיר לפיד להרכיב ממשלה שהוא עומד בראשותו? המפלגות החרדיות, הרי לא יישבו בקואליציה שלו. הליכוד ככל הנראה גם לא. נשארנו עם הבית היהודי כלשון מאזניים.

אם יצליח יעקב ליצמן לתחזק את הברית שלו עם נפתלי בנט, שבינתיים הפך לקשוב מאוד לצורכי הציבור החרדי, הרי שבנט יתגבר על סלידתו הטבעית ויריבותו הבלתי פוסקת מראש הממשלה בנימין נתניהו ויעדיף לצעוד יחד עם ידידו יעקב ליצמן לממשלה בראשותו של נתניהו מאשר ישיבה בממשלה בראשות שותפו לשעבר – יאיר לפיד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ציטוט מסוף הכתבה:
'ויעדיף לצעוד יחד עם ידידו יעקב ליצמן לממשלה בראשותו '
הרי שיקב ליצמן הוכתר כראש ממשלה הבא!

את התקציב למוכש"ר הביא כמדומני מאיר פרוש שאגב אחראי לכל השלום עם בנט תוך הצלחה לא מעטה להוריד את המתח מהקדנציה הקודמת.
כך שנראה לי שבסך הכל פרוש הצמיח את העץ וליצמן קטף את הפירות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture