נתניהו: "סיכמתי עם טראמפ על הקמת צוות שיבחן את נושא ההתנחלויות"

ראש הממשלה סיכם הבוקר בפתח ישיבת הממשלה את ביקורו בארה"ב והצהיר: "הברית עם ארצות הברית התחזקה" • מוקדם יותר, בישיבת שרי הליכוד, הגיב נתניהו לפרסום על הועידה האזורית שנערכה לפני שנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאשר הבוקר את הפרסום על ועידת שלום אזורית שנערכה לפני שנה בעקבה. לשרי הליכוד אמר נתניהו: ,אזני יזמתי את הועידה, אך הסתייגתי מההצעה שעלתה שם".

מאוחר יותר סיכם נתניהו את ביקורו המדיני בשבוע שעבר בוושינגטון. בדברים שנשא בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "חזרתי ביום שישי מביקור היסטורי בוושינגטון, מפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. הברית בין ישראל לארה"ב תמיד הייתה איתנה, אבל אמרתי שם, אני אומר לכם גם כאן בירושלים: הברית הזאת התחזקה עוד יותר. התחזקה משני טעמים – קודם כל, יש כאן קשר אישי רב שנים בין הנשיא טראמפ לביני, והוא חשוב. אבל הוא חשוב עוד יותר בגלל הדבר השני שהתחזק, וזו הראייה המשותפת של הסכנות וההזדמנויות במזרח התיכון. שנינו רואים עין בעין את האיום המרכזי והגובר מצדה של איראן, ואת הצורך לעמוד מול התוקפנות של איראן בתחומים השונים.

שנינו רואים גם את האפשרות לנסות לבסס את האינטרסים האזוריים שהולכים ומתגבשים בין ישראל, ארה"ב ומדינות באזור, גם כדי להדוף את איראן וגם כדי לפתח הזדמנויות אחרות ונורמליזציה. בסופו של דבר אנחנו מקווים גם לשלום. זה שינוי יסודי והוא, הייתי אומר, ליווה את כל הדיונים שלנו ובעצם היווה את התשתית של ההסכמות בינינו.

הסכמנו להקים צוותים כדי לשדרג את כל התחומים המרכזיים ביחסים בין ישראל לארה"ב – בתחום של הביטחון, בתחום של המודיעין, בתחום של הסייבר, בתחום של הטכנולוגיה, בתחום של הכלכלה ובתחומים רבים אחרים, וכן הסכמנו להקים גם צוות במקום שעדיין לא הסכמנו בעבר ולא הגענו אליו להסכמה – אני מתכוון כמובן לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון. גם על כך אנחנו נדון".

נתניהו הוסיף: "נפגשתי בנוסף לנשיא גם עם סגן הנשיא, מייק פנס, גם הוא ידיד גדול של מדינת ישראל, ופגשתי לראשונה את מזכיר המדינה, רקס טילרסון, פגישה מאוד טובה. כמו כן פגשתי כ-20 מראשי הסנאט והקונגרס, רפובליקנים ודמוקרטים כאחד, וחיזקתי פעם נוספת את התשתית הדו מפלגתית בתמיכה לישראל, שבארה"ב חובקת באמת את המדינה הזאת לאורכה ולרוחבה, ולרוחב אוכלוסייתה.

לאחר 8 שנים: נתניהו מרגיש בנוח בבית הלבן • גלריה מסכמת

אני חייב לציין שבסיום המפגש עם הנשיא הוא לחץ את ידי והגדיר את היחסים בין ישראל לארה"ב כ"יום חדש". הוא אמר: "A new day" . אני חייב להגיד לכם, יש פה יום חדש והוא יום טוב. גם כאן יש יום חדש, אין זמן ליעפת, אין זמן לג'ט-לג, כי לאחר ישיבת הממשלה אני אצא לביקור חשוב בסינגפור ואחר כך באוסטרליה. נדמה לי שזה הביקור הראשון של ראש ממשלה בשני המדינות החשובות הללו. אנחנו נחזק את הקשרים הביטחוניים, הכלכליים וגם אחרים עם שתי המדינות הללו.

באוסטרליה אני אקיים יחד עם ראש ממשלת אוסטרליה, מלקולם טרנבול, פגישה עם אנשי עסקים משתי המדינות, במטרה להגדיל את הסחר בין ישראל ובין אוסטרליה. מה שאנחנו עושים לחיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם – וזה ניכר בביקור בוושינגטון, זה ניכר גם בביקורים שקדמו לוושינגטון, בעולם המוסלמי, ועכשיו ביבשת אוסטרליה ובמעצמות אחרות באסיה, מה שברור כאן שיש לזה גם היבט כלכלי – אנחנו פותחים שווקים חדשים. הדבר הזה הוא אחד מהדברים שתורמים לחיזוק כלכלתה של ישראל".

בסיום הדברים התייחס נתניהו לנתון שמחמיא במיוחד לכלכלת ישראל וחמק מתחת לראדר התקשורתי: "מה שתורם לחיזוק הכלכלה זה קודם כל המדיניות הכלכלית הנכונה, ואני רוצה לברך אותך שר האוצר, ואת שרי הממשלה, על המאמץ שאנחנו עושים יחד ועל התוצאות. בזמן היותי בוושינגטון קיבלנו תוצאות מאוד מרשימות ועל פי אומדן הלמ"ס, זה אומדן אומנם – הצמיחה במחצית השנייה של 2016 הגיעה, היא עברה את ה-5%, ובחישוב שנתי, כלכלת ישראל צמחה ב-2016 ב- 4%, אבל שימו לב לחציונים האחרונים – החצי הראשון של 2016 3.8%, והחצי השני של 2016 5.2%. אנחנו במגמת עלייה מאוד ברורה. כשמסתכלים על מדינות ה-OECD, אנחנו במעלה הרשימה שם, כמעט מובילים, והדבר הזה הוא מאוד מאוד חשוב. זה מייצר מקומות עבודה, זה מעלה את השכר במשק, זה טוב לאזרחי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אשריך שליחנו מר ביבי תמיד נלחמת בשבילנו וממשיך להילחם בכל העוצמה ברכתנו שתמשיך לפרוח ולהצליח ושנזכה בקרוב ממש לראות את מפלת התקשורת העוינת שלא מפסיקה לרדוף אותך ואת הישגך האדירים

בשבילנו החרדים הוא אף פעם לא נלחם אולי נלחם בנו…

גם ליצמן אף פעם לא נילחם בשבילו עם כל הכבוד לחרדים. לא זה התפקיד של ביבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture