הרצוג עדיין משוכנע: "האופציה של ממשלה חלופית קיימת"

יו"ר המחנה הציוני טוען כי כשנתניהו היה בסין התגבשה קואליציה חלופית, ומעריך: "הקואליציה לקראת שבירה - בשנה הקרובה נלך לבחירות". יו"ר הקואליציה מאשים: אנשי התאגיד רצו בחירות כדי שהתאגיד יקום במועד והם לא יכולים להכחיש את זה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג אומר כי הוא "מעריך שהמציאות הפנימית של הקואליציה הזו נמצאת לקראת שבירה. היצרים והמתחים עצומים ויש אי אמון בסיסי בראש הממשלה. מעריך שבשנה הקרובה נלך לבחירות".

עוד גילה ראש האופוזיציה כי כשנתניהו היה בסין התגבשה קואליציה חלופית. "זה התחיל בעימות עם כחלון. מי שראה את מבטו של משה כחלון וקולו אחרי האירוע, מבין שגם משה כחלון הגיע לקצה. האופציה של ממשלה חלופית קיימת, בועטת, נושמת ותחכה להזדמנות הבאה שתיפתח בזמן הקרוב מאוד. הקואליציה הפנימית של נתניהו נסדקת בצורה משמעותית. כל מי שמכיר את הפוליטיקה הישראלית יודע שהיא בדרך לפירוק".

בחדשות 10 נחשפו לראשונה חילופי המהלומות במהלך המשא ומתן בין נתניהו לכחלון. "אני מזכיר לך שכבר הלכתי לבחירות על 'ישראל היום'", אמר נתניהו לשר האוצר שהשיב: "אם נלך לבחירות אאבד מנדטים, אבל אתה כבר לא תהיה ראש הממשלה".

"נשתף פעולה וננצח": התכנית הפוליטית של יצחק הרצוג

יו"ר מפלגת מרצ, ח"כ זהבה גלאון השמיעה ביקורת קשה על הסכם הפשרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון על תאגיד השידור הציבורי. "טרטרו מדינה שלמה על האובססיות והפרנויות של ראש הממשלה שרוצה כאן תקשורת ממושטרת וצייתנית. גרמו לעובדי התאגיד ולעובדי רשות השידור לחוסר ביטחון תעסוקתי ושיסו אותם אלו באלו", אמרה גלאון.

לדבריה של יו"ר מרצ הסכם הפשרה מהווה כניעה של שר האוצר לגחמותיו של נתניהו. "פשרת התאגיד של נתניהו וכחלון היא פשרה רקובה. ראש הממשלה רוצה את התקשורת פודל, לא כלב שמירה של הדמוקרטיה. יש כאן ויכוח מי שולט על הלך הרוח, מה אנשים חושבים. אנחנו בעד שיהיה פיקוח אבל לא פוליטי אלא מקצועי".

עוד הוסיפה גלאון כי "במצב הזה, העיתונאים ידעו מי באמת מחזיק את היד על השאלטר ובמי המשכורת שלהם תלויה. זה מצב אידיאלי לנתניהו, שיוכל להטיל מורא באולפנים ובחדרי העריכה, ולהתערב בתכנים. המשבר הזה חשף שהמדינה, אזרחיה, והאינטרסים החיוניים שלה, הם בני ערובה של הפרנויות, האובססיות והגחמות של ראש הממשלה, ושכל השותפים הקואליציוניים משתפים איתו פעולה".

לעומתם הגן יו"ר הקואליציה דוד ביטן על נתניהו לגבי פשרת התאגיד: "לא יודע מה כולם קפצו על ההסדר הזה. ערוץ 2 מנוהל בדיוק באותו אופן. אז הוא לא מספיק טוב? צריך לקחת את הדברים בפרופורציות הנכונות. אנשי התאגיד רצו בחירות כדי שהתאגיד יקום במועד והם לא יכולים להכחיש את זה. כל מה שהם עשו בשעת המשבר זה לקדם את הבחירות".

בהתייחסות למתווה הפשרה בין נתניהו וכחלון בעניין התאגיד, שצפוי להביא לפיטורי כמחצית מהעובדים שגויסו אמר ביטן" "עובדי התאגיד ידעו לאן הם נכנסו. הם חושבים שהם הציבור, והם אפילו עוד לא שידרו פעם אחת", הוסיף ביטן, "התקשורת אובססיבית לנתניהו, ולא להיפך. בהסדר הזה הצלנו גם את ערוץ 1 וגם את ערוץ 10. ההסדר עליו הוסכם (לפיו יוקם תאגיד חדשות) עובד. גם בערוץ 2 יש חברת חדשות חיצונית".

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) תקף בחריפות את המתווה החדש לסוגיית התאגיד. "מי ששולט על רשות השידור זה נתניהו באמצעות שלוחיו", אמר, "נתניהו וביטן מבינים את העיתונות כתעמולה. לא מעניין אותם העובדים והכסף. יש פה אובססיה של ראש ממשלה בעל התנהלות בריונית".

מתווה הפשרה בתאגיד: יקימו חטיבה נפרדת לחדשות

חופש הביטוי? עובדים מאיימים בעתירה לבג"ץ נגד פשרת התאגיד

כחלון מנסה להצטדק: "אני עומד כצוק איתן בשמירה על הדמוקרטיה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture