חופש הביטוי? עובדים מאיימים בעתירה לבג"ץ נגד פשרת התאגיד

עובדי תאגיד השידור "כאן" יפגינו תחת הכותרת "אומרים לא לניסיונות ההשתלטות של פוליטיקאים על כלי תקשורת". חברי הכנסת מהאופוזיציה זועמים: ח"כ גילאון: "מכרו את חופש העיתונות". יחימוביץ': "גחמות משונות של נתניהו" • עובדי מערכת החדשות של התאגיד יפוטרו?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות הסכם הפשרה אליו הגיעו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון לקראת עלייתו לשידור של תאגיד השידור הציבורי, מתכננים עובדי התאגיד להפגין בקריית הממשלה, וייתכן שאף היום כבר ייצאו לרחובות. "בודקים היתכנות משפטית של הגשת בג"ץ נגד ההסכם", אמרו אנשי התאגיד.

"אומרים לא לניסיונות ההשתלטות של פוליטיקאים על כלי תקשורת. במוצאי השבת הקרובה, נתכנס מול קריית הממשלה בתל אביב כדי למחות נגד הניסיונות המושחתים של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט, תוך זלזול במאות מיליוני שקלים של כספי ציבור והתעללות מתמשכת ביותר מאלף עובדים בתאגיד וברשות השידור. אנו קוראים לעיתונאים, יוצרים, ארגונים חברתיים וכל אזרח שאכפת לו להצטרף אלינו".

גם חברי כנסת ממפלגות האופוזיציה הביעו תרעומת על ההסכם. "מדינה שלמה מוכת בעיות ביטחוניות וחברתיות מיטלטלת באופן מופקר בין גחמותיו המשונות של ראש ממשלה, תוך בזיון בית משפט, שאסר עליו לעסוק בענייני תקשורת", אמרה ח"כ שלי יחימוביץ'.

ח"כ יחימוביץ' הוסיפה: "ההסכם הוא יצור כלאיים עקום, שכל תכליתו לאפשר שליטה של נתניהו על שידורי החדשות. מי שמשלמים את המחיר הם פעם עובדי רשות השידור ופעם עובדי התאגיד, שפרנסת משפחותיהם ועתידם משמשים כלי במשחק ציני, והם מופקרים לנפשם באין מגן. טוב לא יצא מזה".

Israelis and Workers of the new Israeli Public Broadcasting Corporation protest against the intention to dismantle the new Israel Public Broadcasting Corporation and instead “rehabilitate” the existing Israel Broadcasting Authority, at Habima Square in Tel Aviv on November 03, 2016. Photo by Ben Kelmer/Flash90 *** Local Caption *** ????? ???? ????? ?????? ???? ????? ???

יו"ר סיעת מרצ, אילן גילאון, הוסיף: "זו לא פשרה אלא בגידה בציבור הישראלי ובציבור העובדים. מדובר בדיל מסריח בין פוליטיקאים חסרי מוסר ומצפון, שמכרו את חופש העיתונות בישראל בעבור הישרדותם האישית. בכל פעם שנדמה שנחצה הגבול כמה רחוק ילך נתניהו בעבור הרחבת שליטתו בתקשורת ורמיסת החופש העיתונות, מתגלה שמדובר במפלצת שאינה יודעת שובע. מנתניהו אין כל ציפייה, ומטרותיו ברורות וגלויות, אך מצער לראות איך משה כחלון מכר את כל עולמו וזנח את כל הבטחותיו בעבור הישרדות פוליטית אומללה".

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), שכיהן בעבר כיו"ר רשות השידור, מסר: "ברכות על הקמת הסולם, שמו החדש של תאגיד השידור הציבורי. כולם שמחו לרדת ממנו בפשרה ישראלית טיפוסית. אין שידור ציבורי כזה בשום מקום בעולם. לא תהיה רשות, לא יהיה תאגיד, לא תהיינה חדשות. כולם הפסידו ומעל כולם הציבור הישראלי, הרסו רשות ובנו אפס".

מנגד, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שיבח את המתווה: "מדובר בפשרה הוגנת שתואמת מצד אחד את הקו שהליכוד הוביל ומצד שני את הקו שכחלון הוביל. מחלקת האקטואליה של השידור הציבורי שממומן מכספי הציבור תורכב ברובה מעובדי רשות השידור. מדובר במתווה ששני הצדדים יכולים לחיות אתו, דבר שימנע בחירות ויבטיח המשך קיום קואליציה טובה לטובת המדינה. טוב לליכוד, טוב לכולנו, טוב לתקשורת ובעיקר טוב לעם ישראל".

מתווה הפשרה בתאגיד: יקימו חטיבה נפרדת לחדשות

בהודעה הרשמית על סיום המשבר נמסר: "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, אימצו את מתווה הפשרה שגיבשו מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ומנכ"ל משרד התקשורת, מומו פילבר, בליווי השרים יריב לוין וצחי הנגבי. שעיקריה: השידור הציבורי ייצא לדרך חדשה באמצעות התחלת שידורי תאגיד השידור הציבורי והקמת תאגיד לחדשות ואקטואליה.

"לצורך כך יוקם תאגיד נפרד לחדשות ואקטואליה, במתכונת חברות החדשות בערוצים המסחריים. הסדרי בחירת הנהלתו והמועצה שתפקח עליו יהיו במתכונת זהה להסדרים שקבועים היום בחוק בנוגע לתאגיד 'כאן'. תאגיד החדשות החדש יפעל במבנה, בתקנים ובשכר של חטיבת החדשות של התאגיד".

"משרד האוצר יגבש הסדרי פרישה לעובדי רשות השידור שלא ימשיכו בתאגיד החדשות ולעובדי התאגיד שלא ישולבו בו. במסגרת פשרה זו ישמרו מסגרות התקציב. חוק הפיקוח על התקשורת יוקפא ולא יקודם בשלב זה. ההסדר קיבל את אישור היועמ"ש לממשלה ואנשיו. לצורך עיגון המתווה בחקיקה ולבקשת היועמ"ש תחילת שידורי התאגיד תידחה בשבועיים. ממלא מקום שר התקשורת השוהה בחו"ל שותף ועודכן לאורך כל שלבי הדיונים וגיבוש מתווה הפשרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture