חשש פיקוח נפש: מחסור של מאות אוטובוסים למירון

המראות הקשים שנצפו לפני מספר שנים בעת קריסת התחבורה הציבורית למירון, עלולים לחזור השנה על עצמם בעקבות מחסור חמור באוטובוסים כתוצאה מביטול חופשת ל"ג בעומר ביום ראשון. "המחסור יצור לחץ, צפיפות וכאוס במירון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

החלטת משרד החינוך לדחות את חופשת ל"ג בעומר במוסדות החינוך, מונעת מחברות התחבורה הציבורית להקציב את כמות האוטובוסים הנדרשים על מנת להסיע את רבבות העולים לציון הרשב"י באתרא קדישא מירון ביום ההילולא.

הועדה לפניות הציבור בכנסת, ערכה היום דיון בנושא. יו"ר הוועדה, ח"כ ישראל אייכלר אמר כי אין דומה אירוע שאנו ערוכים ומודעים לבעיותיו לאירוע שקורה בלי הערכות מוקדמת. לדבריו, "במשטרה מעריכים שהשנה מספר המבקרים יהיה גבוה משנים עברו".

אייכלר ציין כי "ההילולה תתחיל במוצאי שבת ותסתיים לא לפני יום שני בבוקר. לכן צריך הערכות הרבה יותר מורכבת. אם אין מספיק אוטובוסים, צריך לאפשר לציבור להגיע ברכבים פרטיים ולהכין חניונים גדולים וזמניים במספר נקודות בישובי הגליל העליון ולקיים שאטלים משם עד מירון.

"לא נסכים שיגבילו את הציבור להגיע בתחבורה ציבורית בלבד ולהודיע לנו שאין מספיק אוטובוסים. המחסור באוטובוסים היא לא רק בעיה של זמינות ונוחות אלא פיקוח נפש ממש. ראינו את הדחיפות ופרשים וסוסים שדחקו את ההמונים שירדו מן ההר ולא היו אטובוסים. תביאו אוטובוסים במקום סוסים" – אמר אייכלר.

שר הדתות דוד אזולאי אמר כי הוא מתרשם שיש הערכות ראויה בהר מירון וציון הרשב"י. "הבעיה המרכזית שלנו היא התחבורה", אמר שר הדתות שהסביר כי "הוחלט להעביר את החופשה של תלמידי בתי הספר מיום ראשון ליום שני ונוצרה בעיה, שלא ניתן להשתמש באוטובוסים שמסיעים תלמידים לבתי הספר כבכל שנה.

"גורמי התחבורה התריעו שזה יבוא על חשבון 25 אחוזים מכלי התחבורה של ההילולה. אנחנו מעוניינים שהתלמידים יהיו בחופשה ביום ראשון ופועלים בעניין", אמר השר דוד אזולאי. בהקשר זה ראוי לציין כי גם ארגוני המורים וההורים מתנגדים לדחיית החופשה, אך נכון לעכשיו, מתעקש שר החינוך נפתלי בנט לדחותה ליום שני.

במהלך הדיון אמר ח"כ מנחם אליעזר מוזס כי אנשים עד היום בטראומה מהאירועים הנוראים של לפני שלש שנים, כשלא הייתה חופשה בבתי הספר וכל ההסעות עברו לשעות אחר הצהריים. "לא היו אוטובוסים להחזרת החוגגים ממירון וכל המחסומים נפרצו. נכנסו שוטרים עם פרשים לחסום את הנוהרים מן ההר אל הכביש וגם זה לא עזר", הזכיר מוזס. "היה שם פיקוח נפש וכעת חוזרים על אותו משגה ומסכנים חיי אדם".

מאיר חן, מנהל רשות ארצית לתחבורה ציבורית, משרד התחבורה אמר: "השקענו השנה כ-12 מיליון ₪ בהפעלת מערך ההסעות על הכרוך בו. בחצי השנה אחרונה יחד עם שר הדתות וכלל הגורמים אנחנו עובדים להצלחת האירוע. הפקנו את כל הלקחים. הכנו את התוכנית הטובה ביותר שהייתה מבחינת התחבורה. רתמתי את כל מפעילי התחבורה הציבורית, אנחנו מתייחסים לזה כמו למבצע צבאי לכל דבר".

"במצב בו יתקיימו לימודים ואין חופשה חסר לנו בין 500 ל-600 אוטובוסים פחות מכל שנה. מבחינתנו זה או שפוגעים באוכלוסיות הסעות התלמידים או באוכלוסיית הנוסעים למירון. לביטול החופשה לתלמידים יש מחיר. אם רוצים שיהיה מוצלח בהילולה אז או שמחזירים את יום החופש לראשון או שדוחים את ההילולה ליום שני. אחרת זו סכנה!. היצע קטן עם לחץ של המוני נוסעים זה יביא לסכנות בתחנות מסוימות".

יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים אמר כי יהיו השנה 22 הדלקות, כל אחת מצריכה הערכות של ימים רבים. "בדחייה ליום אי לא ניתן יהיה לקיים את מה שתוכנן. אם יתברר כפי שמדובר שאין מספיק אוטובוסים שיעדכנו את הציבור שידע שהוא לא יכול להגיע בצורה ראויה, מי שחושב שהציבור יישאר בבית טועה".

רב פקד מיכה טובול, משטרת ישראל: "התקיימו אישורי תוכניות. אנחנו שומעים על כל מיני שינויים. חשוב להדגיש שכל שינוי מהווה צורך בחשיבה מחדש. המשמעויות רבות. אנחנו צריכים לחשוב מה יהיה בפיזור ויציאה, זמני הדלקות. אם צירים נחסמים נפסיד את ההילולה".

האני דקה, מנהל חברת נתיב אקספרס: "זה המבצע הגדול ביותר בישראל. הייתה הפקת לקחים משנה שעברה. נדהמנו מהחלטת משרד החינוך לשנות את מועד חופשת התלמידים. תהיה ירידה שמעבר ל-30 אחוז בכמות האוטובוסים. השינוי הזה יגרום לכאוס גדול. מעבר לכך, יש מחסור כרוני בנהגים. בתנאים האלה אין לנו אפשרות להצליח במבצע."

יצחק רודיך, מתאם מגזר חרדי בחברת אגד אמר כי מכירת הכרטיסים היא רק עד יום רביעי. "אנחנו צופים שיגיעו אלפי אנשים שלא קנו כרטיסים מראש. הציבור צריך לדעת מראש שלא יהיו מספיק אוטובוסים ולא נוציא כרטיסים בלי אוטובוסים".

לסיכום אמר יו"ר הועדה ח"כ ישראל אייכלר: "פקידי הממשלה והקצינים העלו את הסכנה שבמחסור באוטובוסים. אנחנו לא מוסמכים להחליט אם יהיו לימודים בבתי הספר אלא הממשלה. אך אם לא יהיו מספיק אוטובוסים אין מנוס מלבטל את הגזירה של המשטרה לאסור על בעלי רכב פרטי להגיע לגליל העליון בל"ג בעומר.

"אם יש אוטובוס ברור שזה יותר בטיחותי ויש להעדיף תחבורה ציבורית. אך בהינתן שאין אוטובוס תנו לאנשים להגיע ברכב פרטי. צריך להכין שטחים נרחבים לחניונים זמניים בכל רחבי הגליל, כדי לאפשר למי שאין לו כרטיס לאוטובוס, להגיע ברכב פרטי עד לחניון ומשם להעמיד מספיק שאטלים, להעלות הנוסעים להר מירון".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה עדיין לג בעומר ובליל יד יש הדלקות נוספות והחגיגה ממשיכה. חבל לבלות את כל הלילה באוטובוסים ובפקקים ולהפסיד את רוב ההילולה.
וצריך לדאוג לתחבורה גם לראשון בלילה כי הולכים להגיע השנה הרבה חוגגים גם במהלך יום ראשון שיחזרו שני בבוקר.

ההתחלה של התגובה הייתה שעדיף לנסוע ביום ראשון אחר הצהריים שזה עדיין לג בעומר ואת ההמשך קראתם…

לפני כ3 שנים נסעתי ממירון לעין זיתים בלג בעומר כ5 שעות למי שלא יודע נסיעה של 10 דקות לכן אנחנו מקווים שיפיקו לקחים ולא יחזרו על טעויות של שנים קודמות וישברו ת'ראש שזה לא יחזור………………………………………..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture