מחר: יום פתוח במרכז התעסוקה לנשים 'באר בת שבע' ע"ש הרבנית קנייבסקי ע"ה

מחר (יום ב') יקיים מערך התעסוקה של 'אהל שרה' יום פתוח למשפחות לילדים בוגרים עם צרכים מיוחדים בנושא המעבר למסגרות תעסוקה. היום הפתוח יתקיים במרכז התעסוקה לנשים שבבית 'באר בת שבע' ע"ש הרבנית קניבסקי ע"ה בבני ברק.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

 

מערך התעסוקה של 'אהל שרה' מקיים השבוע (יום ב') יום פתוח למשפחות לילדים בוגרים עם צרכים מיוחדים בנושא המעבר למסגרות תעסוקה. היום הפתוח יתקיים במרכז התעסוקה לנשים  שבבית 'באר בת שבע' ע"ש הרבנית קניבסקי ע"ה בבני ברק. 'העתיד של הבוגרים עם הצרכים המיוחדים הוא אחד האתגרים הקשים הניצבים בפני ההורים והמשפחות. בנוסף לכך; חוק החינוך המיוחד מקנה זכאות ללימודים בבית הספר לחינוך מיוחד עד גיל 21. שנת הסיום בבתי הספר היא שנה של משבר עבור התלמידים ועבור בני המשפחה. לאחר שנים ארוכות בהם שהו התלמידים בחממה מקצועית שהעניקה לתלמידים מעטפת של למידה תמיכה וקידום, הם עוברים למסגרת אחרת שבה תחום התעסוקה הופך להיות התחום המשמעותי'.

ב'אהל שרה' מזמינים את המשפחות, שלהם בנים ובנות בוגרים, לבוא, לשמוע ולהתרשם ממגוון האפשרויות הקיימות היום: לראות מקרוב באופן בלתי אמצעי את שגרת היום במרכזי התעסוקה; במרכז המע"ש המפעל השיקומי, במרכזי היום הטיפוליים המיועדים לאוכלוסיות ברמות תפקוד נמוכות ואוכלוסיות מאתגרות, ובתחום תעסוקה נתמכת עבור בוגרים ובוגרות המסוגלים להשתלב בתעסוקה בשוק החופשי תמורת שכר הולם ובהתאם להנחיות של משרד התמ"ת.

במסגרת היום הפתוח יונגש מידע רחב להורים על זכויותיהם ויוצגו השינויים וההבדלים בין שירותי החינוך לרצף שירותי התעסוקה. מטרת המפגש הוא לאפשר למשפחות את כל הידע הנדרש ובד בבד להקל מעליהם ומעל ילדיהם את המעבר מבית הספר לעולם התעסוקה. 'מניסיון רב בשנים – מציינת הגב' לוסטיג מנהלת המעש 'לב רבקה'  – הורים שעברו ליווי ובוגרים שקבלו הכשרה קדם תעסוקתית נכנסו למערכת התעסוקה באופן מיטבי וללא משברים'.  ב'אהל שרה' מדגישים כי היום הפתוח מיועד לא רק לכאלו שכבר נמצאים בשנתם האחרונה בבית הספר אלא בהחלט מתאים למשפחות להם בוגרים בני 18 ומעלה המתקרבים לשנות הסיום של ביה"ס. הגב' לוסטיג מוסיפה כי יערך פאנל בהשתתפות צוות רב מקצועי, בה תהיה הזדמנות להורים להציג שאלות בפני הצוות.

'השתתפות המשפחות ביום הפתוח והכרות עם מגוון השירותים שמעניקה היום 'אהל שרה', מעניקה להם את הביטחון והרוגע כי יש  עתיד  לילדיהם' – מדגישה הגב וינברג מנהלת 'אהל שרה' – כיום משולבים באמצעות ליווי ותמיכה של צוות התעסוקה הנתמכת עשרות בוגרים ובוגרות  בשוק החופשי. מי בבתי עסק קטנים, בתפקידים שונים בבית החולים, בבתי דפוס, בקופות החולים ועוד. המועסקים עוברים מבחן להתאמת שכר ומקבלים משכורת כדת וכדין בסוף החודש. 'לא עוד עבודה בהתנדבות, ולא עוד העסקה מתוך רחמים. לאנשים עם צרכים מיוחדים יש את הזכות המלאה לתעסוקה ולקבלת תגמול בגין עבודתם ככל האדם' – מוסיפה הגב' וינברג – אנחנו עושים כל מאמץ לאפשר לכל אחד ואחת למקסם את יכולותיו בהתאם ולאפשר להם לחיות חיים מיטביים ומלאי סיפוק ומשמעות'.

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בביקור בבית באר בת שבע. צילום ארכיון: קובי הר צבי

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture