הרמטכ"ל: "נמשיך למנוע העברת נשק מתקדם לחיזבאללה"

"ישראל לא מתערבת במלחמה בסוריה, אנחנו עוסקים במניעת העברת נשק שבעתיד עלול לפגוע בישראל. יש סיוע בהעברת ציוד הומניטרי לסוריה. זאת חובתנו כישראלים וכיהודים" - הצהיר היום הרמטכ"ל. "המאמץ העולמי צריך להיות שאיראן לא תהיה צפון קוריאה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט אמר היום כי ארגון חיזבאללה נתפש בעיניו כאיום המרכזי כיום על מדינת ישראל. "ארגון חיזבאללה בנה יכולות, הוא מפר ברגל גסה את החלטה 1701, ואם מסתכלים על דרום לבנון אנחנו רואים את הארגון הזה פרוס ב-200 כפרים ועיירות. יש שם עשרות אלפי רקטות.

בנאום שנשא בכנס הרצליה הוסיף איזנקוט בהתייחסות לתקיפות הישראליות בסוריה: "יש לנו אינטרס ברור, למנוע העברת נשק מתקדם על ידי ארגון חיזבאללה. כמו שהתפרסם, היו פעולות למנוע העברת נשק מתקדם כדי לפגוע בישראל, כך היה בשנים האחרונות וכך יהיה בעתיד".

איזנקוט אמר עוד כי "יש מעורבות פעילה של המעצמות, זה בא לידי ביטוי במזרח התיכון וניתן לראות את זה בצורה ממוקדת במה שמתרחש בסוריה. פעילות רוסית ואמריקנית רציפה עם רצון להגיע לארגון הטרור המרכזי דאעש, ויש פעילות רציפה של שתי המעצמות במדינה אחת תוך תיאום וחיכוך שיוצר מורכבות גדולה".

הרמטכ"ל הוסיף כי "היעד המרכזי של האויב נהפך להיות האוכלוסייה, בוודאי שאנחנו מדברים מול מדינת ישראל. תופעת הטרור שהייתה מקושרת יותר במזרח התיכון מטרידה יותר את העולם כולו. זו לא רק בעיה של המזרח התיכון, אנחנו רואים את זה גם באורלנדו, בריסל ופריז. ניתן לומר שהמאזן האסטרטגי של מדינת ישראל השתפר בצורה משמעותית מאוד. היכולת של מדינת ישראל, של צה"ל ושל חיל האוויר היא יכולת עם עוצמה רבה שאין כמוה במזרח התיכון".

בהתייחסו לשקט היחסי בגבולות אמר אינזקוט כי "הדבר החשוב ביותר הוא להרתיע מתוך עוצמה, להרתיע את האויבים שלנו ולהגדיל את חלון השקט. ניתן לומר שהגבול בחזית סוריה שקט כבר 44 שנה, למרות המציאות הכאוטית בסוריה נשמרת מציאות ביטחונית טובה ברמת הגולן. ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן יש שקט. עם זאת, המציאות הביטחונית ברצועת עזה מורכבת ונפיצה".

בנוגע למתרחש בסוריה אמר הרמטכ"ל: "ישראל לא מתערבת במלחמה בסוריה, אנחנו עוסקים במניעת העברת נשק שבעתיד עלול לפגוע בישראל. יש סיוע בהעברת ציוד הומניטרי לסוריה. זאת חובתנו כישראלים וכיהודים".

בדבריו התייחס הרמטכ"ל גם להשפעה של איראן על האזור. "את המאמץ האזורי של איראן אנחנו רואים בלבנון, אבל לא רק שם. איראן תופסת את עצמה כמעצמה אזורית. חיזבאללה מקבל יותר מ-800 מיליון דולר בשנה, אנחנו רואים את המאמץ האיראני המתמשך בסוריה, ברצועת עזה, השפעה על הג'יהאד האיסלאמי ועל חמאס. עצירת התפתחות התעשייה הצבאית האיראנית היא יעד ביטחוני של כל האזור. המאמץ העולמי צריך להיות שאיראן לא תהיה צפון קוריאה הבאה. לפני יומיים בוצע ירי מאיראן ליעדים בסוריה, הוא בא לבטא משהו".

איזנקוט התייחס בנאומו גם לנעשה בזירה הפלסטינית שלדבריו "מעסיקה את צה"ל מאוד". הוא הדגיש בנושא זה כי "פגשנו דפוס חזק שלא הכרנו אותו בעוצמות האלה, טרור של צעירים שלוקחים החלטה. אנחנו עושים מאמצים, בעיקר ביהודה ושומרון וברצועת עזה לאפשר מציאות אזרחית טובה ותקווה מתוך הבנה שזה גם אינטרס ישראלי. היכולת להתמודד עם המציאות הזו היא תולדה של מדיניות הפעלת כוח נכונה – הפרדה בין טרור לאוכלוסייה שמאפשרת לאוכלוסייה להמשיך לחיות את חייה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture