שערי צדק מתנגדים, משרד הבריאות נכנע אבל הרופאים מתעקשים

משרד הבריאות התחייב למלאות את כל דרישות הרופאים המתפטרים, מנהל בית החולים שערי צדק הבהיר כי המחלקה לא תיפתח אצלו אבל הרופאים המתפטרים ממשיכים בסירובם לטפל בילדים חולי הסרטן, כאשר במקביל מתנהל קמפיין משמיץ נגד השר ליצמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במשרד הבריאות מבקשים לעשות ניסיון גישור עם הרופאים המתפטרים מהדסה, כפי שהציעו הרופאים עצמם. אך טוענים שהרופאים אינם משתפים פעולה ופוגעים בתהליך. ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה ראשונה מזה שבועות בין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ובין ארבעה מששת הרופאים המומחים בהמטו-אונקווגיה שהתפטרו יחד עם עורכת דינם אורנה לין. הפגישה הוגדרה כחיובית והצדדים הסכימו להמשיך את השיח ביניהם ולשקול קיומו של הליך גישור.

בדיון הציע בר סימן-טוב "להחזיר את המצב במחלקה לקדמותו", ואף לשפר את תנאי הטיפול באמצעות תוספת מיטות משאבים וכוח אדם. "ביקשתי ואני חוזר על בקשתי שתעלו את דרישותיכם במקצועיות לאופן התנהלות המחלקה, על מנת שנוכל להבטיח את הטיפול הנאות. על אף שסירבתם, הצעותי עדיין תקפות", כתב הלילה בר סימן טוב לעורכת הדין אורנה לין.

עו"ד לין הציעה במהלך הדיון להיכנס לגישור. במשרד הבריאות ביקשו מהרופאים להציע הצעות למגשר שמקובל עליהם, זאת לאחר שניסיון גישור בתחילת המשבר לא יצא לפועל משום שהרופאים סירבו לקבל כמגשר את מועמדו של ליצמן קובי אמסלם. אך הרופאים לא השיבו עדיין להצעה. "נסיונותי לייצר שיח בינינו בנושא זה לא צלחו", כתב המנכ"ל וביקש את סיועה של עורכת הדין. גורם במשרד הבריאות ציין כי הרופאים "נוקטים בסחבת. זו התנהגות לא רצינית ולא מתקדמת לשום מקום".

כאמור, בסוף הפגישה הסכימו הצדדים להמשיך ולהידבר ולהציע שמות של מגשרים שיהיו מוסכמים על שני הצדדים. אולם, מאז, במשרד הבריאות לא מצליחים להשיג את הרופאים ונציגיהם. גורמים במשרד הבריאות מאשימים אותם בניסיון לטרפד את הגישור כדי למשוך זמן עד להכרעת בג"ץ שאמורה להתקבל ב-28 ביוני. מטעם הרופאים לא נמסרה תגובה.

במכתב פנה מנכ"ל משרד הבריאות לעורכת הדין אורנה לין וכתב: "במהלך הדיון הבענו את נכונותנו לפעול להחזרת המצב לקדמותו במחלקה, למצב שהיה טרם המשבר ואף לשפר את תנאי הטיפול באמצעות תוספת מיטות, משאבים וכוח אדם. ביקשתי ואני חוזר על בקשתי שתעלו על הכתב את דרישותיכם המקצועיות לאופן התנהלות המחלקה כדי שנוכל להבטיח את הטיפול הנאות. על אף שסירבתם, הצעותיי עדיין בתוקף".

עוד כותב מנכ"ל משרד הבריאות: "במהלך הדיון הצעת להיכנס להליך גישור. כפי שהודעתי לך בשיחה בינינו, אנחנו מוכנים לכך. ניסיונותיי ליצור שיח בינינו ביממה האחרונה לא צלחו". גורמים במשרד הבריאות הפנו אמש (ב') אצבע מאשימה כלפי הרופאים: "הם עושים ככל שהם יכולים כדי לא לפתור את המשבר הזה. הם ממשיכים לטעון שהם רוצים מחלקה בשערי צדק ושום פתרון אחר אינו בא בחשבון".

אך בבית החולים שערי צדק כבר הודיעו כי לא יפתחו אצלם מחלקה במקום הדסה עין כרם. מנכ"ל שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, הודיע כי לא תקום מחלקת המטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים שלו. "בשבועות האחרונים מתחולל מאבק אנושי וקורע לב, חסר תקדים, סביב המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה. מנהיגות ואחריות לאומית נמדדים ברגעים כאלה. כמי שמפעל חייו הוא הצלת חיים, אינני יכול להביט מהצד ולהישאר אדיש למראות ולקולות שעולים בימים האחרונים ואשר נוגעים בלבו של כל אדם" כותב פרופ' הלוי.

פרופ' הלוי הוסיף: "היום בצהריים פנה אליי נשיא המדינה לשקול הודעה כי בשערי צדק לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים, תוך הסבר שהודעה כזו תסייע לפתרון המשבר בהדסה – משבר יחסי העבודה בהדסה ובמחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים, שכידוע לכל קיבל מימדים שאיש לא חזה עם השלכות רפואיות וציבוריות חמורות ביותר. מתוך כבוד שאני רוחש לנשיא המדינה, נעניתי לבקשתו. כידוע שערי צדק לא יצר את המשבר הזה ואיננו צד למשבר, אבל אולי בעשיית מעשה בעת הזו מתוך רגש אחריות ושליחות יהיה שערי צדק שותף לצעד הראשון בדרך לפתרון המשבר".

אתמול הגיעה רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לאוהל המחאה שהוקם בגן סאקר, שם נפגשה עם ההורים ועם הילדים. נתניהו אמרה להם כי "באתי מתוך תמיכה ואהבה אליכם, אני מודעת לסבל של כל המשפחה בהתמודדות עם המחלה הזאת שממנה נפטרו שני הוריי זכרם לברכה. הדברים המרגשים והכואבים ששמעתי כאן היום נגעו לליבי. חשוב שתדעו – לב יש לי אבל כוחות על אין לי".

הגברת נתניהו הוסיפה כי שוחחה לאחרונה עם שר הבריאות יעקב ליצמן בנושא. "הוא שר בריאות מצוין. כואב לו מאוד, והוא רוצה מאוד לעזור. אני חושבת שכל הלב והנשמה שלו במאבק איתכם", אמרה נתניהו. "אני לא יודעת ולא נכנסת לפרטים הטכניים, אבל הוא יודע שאני רוצה ואעשה כל מה שצריך כדי להיות איתו בדרך של פתרון כמה שיותר מהיר לקושי הזה. אני כמובן גם עירבתי את בעלי, ראש הממשלה, וגם הלב שלו כולו איתכם. הם מנסים למצוא פתרון".

הפרשן עמית סגל כתב היום: "ששת הרופאים מבקשים לעזוב את עין כרם לטובת שערי צדק בטענה שהתנאים במחלקה הידרדרו. כעת מציעים להם להשיב את התנאים לקדמותם. לא היה כדבר הזה כבר מזמן בסכסוכי עבודה, ממש כשם שסכסוך עבודה כזה – כשבאמצע חוטפים את האש הצולבת ילדים חולי סרטן ומשפחותיהם האומללות – גם סכסוך עבודה כזה עוד לא היה. אבל הרופאים סירבו.

"הצעה כזו וסירוב כזה היו צריכים להתנוסס הבוקר בכל כותרת בעיתון ובאינטרנט ולבקוע מכל מכשיר רדיו, אבל דעת הקהל ומעצביה החליטו כבר מזמן שהממסד הוא רשע מרושע, הורג ילדים, והרופאים הם הקדושים. זה נובע מסיבות עמוקות יותר: גם אי האמון העמוק שיש בחברה הישראלית כלפי מוסדות המדינה וגם מהחיבה התקשורתית לאיתור גיבורים, בטח כאלה לובשי חלוקי רופאים שעסוקים בדרך כלל במלאכת קודש של הצלת חיים אבל עכשיו קצת התבלבלו.

"זו דרכה של הנהגה קבוצתית כמו שיש לרופאים: הקצוות מושכים את המתונים, הסיקור האוהד מבלבל את הדעת וכולם נקלעים למערבולת שבה מתקדש המאבק ונשכחת המטרה – חבורת ילדים גיבורה ואומללה. השר ליצמן והמנכ״ל רוטשטיין אינם קדושים, אבל מרגע שהסכימו להיכנע לא עליהם מוטלת עכשיו האחריות להמשך הסבל הנורא של המשפחות.

"הרופאים לא מוכנים לשמוע על כלום חוץ ממחלקה בשערי צדק. הם פשוט לא מבינים שהקמת כזו מבחינת ליצמן משולה לכך שהרמטכ״ל איזנקוט היה מקבל את המרד של המ״פ מהמילואים שסירב פקודה כדי לאפשר לאנשיו שעות שינה: הוא לא יוכל להסכים לכך – ובצדק – גם אם נעשה מהסיבה הכי הגיונית בעולם. נאבקתם, נלחמתם, ניצחתם. כל הכבוד. עכשיו די. צריך לדעת גם מתי הזמן לעצור, ואתם כבר רגע אחרי הרגע הזה – ומטר לפני התהום", כותב עמית סגל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מסכנים הילדים שההורים שלהם נותנים לרופאים לעשות עליהם סיבוב

מסכנים הילדים שהנהלת הדסה ומשרד הבריאות עושים עליהם סיבוב

משך שעות ארוכות המתינו הילדים, ההורים והרופאים לגברת שהגיעה באיחור ניכר חמושה בעיתונאים ומצלמות על מנת לקבל נקודות לחיוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture