עכשיו זה סופי: אהוד אולמרט ישוחרר מהכלא ביום ראשון

שעות לאחר החלטתה של ועדת השחרורים לקצר את עונשו של ראש הממשלה לשעבר, הודיעה הפרקליטות כי לא תגיש על כך ערעור. המשמעות: אולמרט יצא לחופשי ביום ראשון • ההליכים בפרשת המסמכים המסווגים יימשכו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עכשיו זה סופי: ביום ראשון הקרוב ישוחרר האסיר וראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מבית הכלא. ההחלטה בענין אמנם התקבלה הבוקר, אבל בפרקליטות ניהלו כל היום דיונים בשאלה האם לערער עליה. בסופו של דבר הוחלט הערב שלא לערער ובכך הגיעה הסאגה לסיומה.

למרות השחרור, ההליכים בענין המסמכים המסווגים יימשכו.

כזכור, ההחלטה של ועדת השחרורים התפרשה כמכה לפרקליטות, שהביעה התנגדות נחרצת לשחרור ואף ביקשה לדחות את הדיון על רקע הבדיקה בגין הוצאת המסמכים המסווגים של אולמרט להוצאת הספרים "ידיעות אחרונות". בשבוע שעבר אולמרט חש ברע ואושפז בבית החולים שיבא למשך חמישה ימים.

עו"ד שני אילוז, מצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אמרה בכניסה לדיון: "אם ועדת השחרורים תחליט לשחרר את אולמרט, אז שהפרקליטות תעשה עם עצמה בדק בית עם עצמה ולא תערער על ההחלטה". היא הוסיפה כי "אולמרט לא אהב את התמונות שהופצו, זה לא בא מאיתנו. ביקרנו אותו לאחר מכן, זה הופץ על ידי צוות בית החולים".

בתשובה לשאלה אם הפרקליטות רודפת את אולמרט השיבה אילוז: "אני לא יודעת אם רודפים אותו, אבל אני חושבת שהמוטיבציה המוגברת כאן במלחמה בתיק, שהוא תיק נורא ברור ופשוט לשחרור, היא לא הגיונית". היא הוסיפה: "אנחנו מקווים שההחלטה תהיה החלטת שחרור. לא נקבל בשום פנים ואופן כל החלטה אחרת".

נתניהו בכוננות ספיגה: אולמרט שוקד על ספר ש"יטלטל את המדינה"

עו"ד אלי זוהר, המייצג את אולמרט, אמר הבוקר לפני הדיון בוועדת השחרורים: "אני מאוד מקווה שהתוצאה תהיה כפי שייחלנו לה. אולמרט יצא מבית החולים ויהיה היום בדיון, ונאחל לו בהצלחה". על השאלה אם הוא חש שאולמרט נרדף על ידי הפרקליטות, ענה זוהר: "יום יבוא ונחלוק תחושות".

עו"ד ציון אמיר שעמד בפני הוועדה בעבר יחד עם משה קצב, אמר כי רצוי שהפרקליטות לא תערער או תדרוש עיכוב ביצוע. "אני חושב שההחלטה על שחרורו היא היחידה הנכונה וחבל שהציבור הטלטל ביחס לגורלו של ראש ממשלה לשעבר. הפרקליטות יכולה להרשות לעצמה לעשות בדק בית ביחס לעמדה שלה", אמר אמיר. "צריך לאפשר לאולמרט ללכת הביתה. הוא איש מבוגר וחולה, רדוף ושדוף. לא צריך עד הסוף למצות את הלימון המשפטי ולסחוט עוד טיפה ועוד טיפה עד שנשמתו של האדם פורחת. כדאי שיעשו בדק בית בדרך שבה מקבלים החלטות לגבי נאשמים חשובים, נקרא לזה, לגבי נאשמים בעלי מעמד ציבורי גבוה".

ח"כ יואל חסון, חברו של אולמרט, אמר כי הפרקליטות התעמרה בו. "החלטה נכונה גם משפטית וגם אישית ואני חושב שגם ציבורית, אני חושב שיש תחושה בציבור שאולמרט שילם את המחיר שכולנו מכדים של החלטת בית המשפט וצריך לתת לו ללכת הביתה", אמר. "הייתה כאן התעמרות חד משמעית, היה ניסיון להמשיך לעסוק בו בלי סוף. גם בתקופת מאסרו היו סביבו התעסקויות. יכול להיות שלחלק מהאנשים היה קשה לקבל את העובדה שהוא זוכה מרוב הפרשיות, אני לא יכול להבין את זה באמת וזה הזמן לעצור את הטרוף הזה ולשחרר את אהוד אולמרט".

בדיון שנערך בשבוע שעבר פנה אולמרט אל חברי הוועדה בכאב רב ובין היתר דיבר בהתרגשות רבה על משפחתו. סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר דיברו בדיון על התהליך שעבר בכלא ועל לקיחת האחריות שלו על מעשיו. "הפכתם אותי לבוגד", אמר ופנה לפרקליטות שמקיימת הליך בדיקה בעניין הספר. שאלת המפתח היא מה המשקל שתעניק הוועדה לאותו הליך בדיקה. בכל מקרה הצדדים יכולים לערער למחוזי על החלטת הוועדה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזל טוב !
זה מגיע לו !

שמחה שיהודי השתחרר
ושמחה יותר גדולה שיואליש קרויס אב ל-17 קיבל חנינה
ומילה טובה לראובן ריבלין כשמגיע לו [וזה לא קורה הרבה]
כל הכבוד!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture