נתניהו בכוננות ספיגה: אולמרט שוקד על ספר ש"יטלטל את המדינה"

ראש הממשלה לשעבר משלים בימים אלו את כתיבת ספרו האוטוביוגרפי שצפוי לכלול גילויים סנסציונים רבים • "אישים בכירים, אירועים ומוסדות, יעלו שם על המוקד", מבטיחים מקורביו • בינתיים פסלה הצנזורה עשרות עמודים בשל תוכן ביטחוני רגיש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שוקד בימים אלו על השלמת ספרו האוטוביוגרפי שכתב במהלך שהותו בכלא. מקורבים לאולמרט מספרים כי מעבר לרווח הכלכלי הצפוי לו מהספר (ראו הרחבה בהמשך), אולמרט נחוש לטהר את שמו באמצעות הגירסה שהוא יציג בו לקוראים.

לטעת מקורבי אולמרט, הספר יכלול גילויים סנסציונים רבים "שיטלטלו את המדינה". במוקד: אירועים ביטחוניים ומדיניים שונים, פרטים לא ידועים על מוסדות שלטון אלו ואחרים, וכמובן, "סגירת חשבון" עם יריביו הפוליטיים הרבים, בראשם: בנימין נתניהו ואהוד ברק.

בכל הקשור לאירועים הביטחוניים אליהם יתייחס אולמרט, הצנזורה גם פסלה כמה עשרות עמודים. ע"פ דיווח בעיתון 'גלובס', "כמה עשרות עמודים כבר נפסלו על-ידי הצנזורה הביטחונית. מאחר שבכלא אין דואר אלקטרוני ואין אינטרנט בשימוש האסירים, הוצאו העמודים – על-פי הערכות – משערי הכלא בעיקר באמצעות עשרות עורכי הדין שמבקרים אותו באופן תדיר וגם בתיקו האישי של ראש הממשלה לשעבר בעת יציאותיו לחופשות סוף שבוע".

עוד מדווח העיתון כי "בודדים ב"ידיעות ספרים" ואולמרט עצמו, הם אלה שיודעים את פרטי ההסכם בינו להוצאה, אודות אלפי העמודים שהעביר להם בכתב-ידו, בהם הוא "מדבר על הכול" בדרכו הפוליטית, חושף אירועים, בכלל זה עמדתו לגבי אירועי המנהיגות הבעייתית שהתגלו במלחמת לבנון השנייה ונפרסו בדוח הקשה של ועדת וינוגרד. ברשימת "הכוכבים" המרכזיים בספר יהיו בנימין נתניהו, בטח לא לחיוב, ולצידו אהוד ברק, לעומת זאת הערכה רבה לאריאל שרון, האיש שהכניס אותו לממשלתו ופילס לו יחד עם בניו ואנשיו את הדרך לראשות הממשלה".

מקורב לאולמרט צוטט בכתבה כאומר: "זה הולך להיות ספר שימרק אותו, אבל יהיו בו הרבה סיפורים, גילויים, וכותרות שירגיזו אנשים, יעוררו עימותים גם בישראל וגם בעולם הערבי והאמריקאי…כי אחרת זה לא יהיה רב מכר – והוא רוצה רב מכר, גם בגלל ההיסטוריה וגם בגלל ההכנסה מהארץ ומחו"ל".

בניגוד לעמדת משרד המשפטים: שקד תומכת בחנינה לאולמרט

כמה כסף אולמרט כבר קיבל? "לקבוצת ידיעות יש 'בנפיט' שהספר יוצא אצלה, גם להוצאה וגם לעיתון עצמו. בכל זאת, העיתון מגיע ל-200 אלף משפחות, כמיליון איש, ומבחינת נוני מוזס זו עוד דרך לנגח את ביבי. מבחינת נוני, אפשר להקריב ספר לטובת העיתון. כלומר, לפרסם פרקים בהמשכים בעיתון, אפילו עשרה פרקים שיעוררו וירכזו את המחלוקת הפוליטית, הביטחונית ובעיקר האישית. לנוני קודם כל חשוב העיתון, ומי שמשלם את הכסף לאולמרט אחרי הכול זה העיתון, לפחות את רוב הכסף", מספר גורם בכיר בענף ל'גלובס'.

לדבריו, "חברים שביקרו את אולמרט בכלא מעידים שהוא רק מדבר על עסקים וכסף. לכן סביר להניח שהוא מודע לנושא ההוצאה לאור והאינטרסים של העיתון של המדינה ובעליו, וסגר איתם סעיף יפה. אני מניח שזה משהו עם 7 ספרות, ממיליון שקל וצפונה".

גורם אחר מסר ההערכה הפוכה: "לא יתנו לאולמרט את הסכומים האלה. אם הספר ילך טוב, הוא יכול למכור עשרת אלפים עותקים…רווחי העיתון הם לא מה שהיו פעם, ובהוצאה ובעיתון גם יודעים לחשב את התמורה. כמה מכרו הספרים של אהוד ברק ובנימין נתניהו? אלפים בודדים אולמרט כותב כי אין לו מה לעשות, הוא כותב כדי לסגור חשבונות, כדי לצאת טוב מהסיפורים הלא טובים שאופפים את חייו הציבוריים. מבחינתו, ידיעות ספרים ועיתון סוף השבוע של ידיעות אחרונות זו פלטפורמה טובה. כשהספר ייצא, גם הוא לא ימכור יותר מכמה אלפים".

יצוין כי מלבד הצנזורה הצבאית יצטרך אולמרט להעביר את הספר לאישור והסכמה של הוועדה להיתר פרסומים, בה יושבים שרים בכירים בממשלה הנוכחית – בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שרת המשפטים איילת שקד וככל הנראה גם שר התקשורת צחי הנגבי. אולם לא נראה שאלה יתערבו בחומר, אחרי שיתאים עצמו לדרישות הצנזורה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה אפס.
גם בכלא עסוק בתככים ומזימות במקום לחשוב איך לתקן את עצמו, ואת המידות המושחתות שהביאו אותו לשם.

כנראה משעמם נורא בכלא….

מסוכן לציבור! מסכן את ביטחון עם ישראל ע"י מלשינות!

אהוד אולמרט הראש ממשלה
הטוב ביותר נקודה
האמיץ ביותר נקודה
המפרגן ביותר נקודה
תשאלו בשקט את הפוליטיקאים שלנו, הם מתגעגעים אליו.
שמות יותר קטנים עשו כסף יותר גדול
ביבי הרופס הפחדן המוג לב עיינו ערך ארדואן
המקום היחיד שהיתי מניח את נתניהו בכבאות הוא יודע רק לכבות שרפות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture