סגן השר פרוש: יש לערבים משהו מובנה לפיו הטרור הוא הדרך

סגן השר החרדי נפגש אתמול עם שגריר בריטניה והפתיע באמירותיו כלפי המחבלים: "מדובר בחיות ולא בבני אדם. כשיצאנו מלבנון, מה האו"ם עשה לעצור את חיזבאללה? עזבנו את עזה. למה החמאס ממשיך לנהוג בדרך הטרור? המוסלמים עושים את מה שעושים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן השר מאיר פרוש אירח אתמול בלשכתו את שגריר בריטניה בישראל, דיויד קוורי. בפגישה דנו השניים בנושאים העומדים על סדר היום בישראל ועל מצבם של יהודי בריטניה. בפגישה השתתף גם הרב אהרון דוד דייוויס מנהל אגף קשרי חוץ של משרדי מרכז אגודת ישראל בירושלים.

במהלך הפגישה שוחחו השניים אודות המצב הביטחוני המתוח השורר בעולם ובארץ. סגן השר אמר לשגריר כי בעיית הטרור אינה נחלתה הבלעדית של ישראל אלא גם אזרחי הממלכה הבריטית לדאבון הלב חווים את הטרור על בשרם. "מדובר בחיות ולא בבני אדם. זו הבעיה של המדינות הנפגעות מהטרור וצריך לטפל בהם ביד קשה, כך שעל בריטניה להבין את מדיניות ישראל בעניין זה".

פרוש הוסיף ואמר כי, "כשיצאנו מלבנון לפי החלטות האו"ם שמרנו על כל מה שהם ביקשו. ומה האו"ם עשה לעצור את חיזבאללה מלהתחמש? עזבנו גם את עזה. אז למה החמאס ממשיך לנהוג בדרך הטרור? אותו דבר גם בבריטניה. הם נוהגים כמצופה ובכל זאת המוסלמים עושים את מה שעושים".

"אני מאמין שישנה בעיה מושרשת בחלק מהערבים המאמינים בכוח הטרור בשעה שהערבים המתונים מפחדים להזדהות עם מישראל. אנחנו עשינו שלום עם מצרים אבל מוברק פחד להגיע לכאן. עשינו שלום גם עם חוסיין, אך הם חייבים להזדהות עם החיזבאללה. לכן יש להם משהו מובנה לפיו הטרור הוא הדרך. קשה לך לעשות פעולה שתיראה שלום. זו הבעיה האמתית והמרכזית בגינה אסור ללחוץ על ישראל בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

"אני לא בא חלילה למתוח ביקורת על הממלכה האנגלית. אך גם באנגליה כשמתרחש אירוע חריג היא מכריזה על מצב חירום. ישראל נותנת ומשתדלת להעניק את האפשרות לחיות כאן אך ככל שהם משויכים לטרור, ישראל לא מוכנה להקל עליהם. אי אפשר לעשות שלום מדומה".

סגן השר התייחס לחילוקי הדעות בסיעת יהדות התורה סביב הנושא המדיני. "בסיעת יהדות התורה יש דעות שונות. לא מכולם במפלגה שלי תשמע את אותו דעה סביב הנושאים המדיניים, לא בגלל שהם לא מבינים לעומק כמוני את הנושאים, אלא הם מתבטאים בצורה מרוככת יותר" .

בהמשך שוחחו השניים אודות סוגיית מתווה הכותל שהוקפא וחוק הגיור. פרוש הסביר כי התקשורת מלבה את הנושאים הללו ומעניקה להם מימד ציבורי חסר פרופורציה. "כשנתניהו מסרב לפגוש את השר הגרמני, הכותרות גבוהות יותר בתקשורת מאשר בעניין הכותל. ישנם אנשים שרוצים לשלב את השיח הדתי בסדר הציבור הציבורי ובשביל להתברג במקום טוב יותר בפריימריז.

"רק אומר לך שאם היו בחירות פנימיות ב'יש עתיד' אזי יאיר לפיד היה נשמע הרבה יותר קיצוני. הבעיה היא שנתניהו מתרגש מהכותרות הללו וחבל. זהו אותו שמאל המנגח אותו בעניין המדיני. הם נגדו גם במתווה הכותל. אני לא רואה משהו נפרד ביניהם. המשחק של יאיר לפיד הוא לא אמיתי. הפוליטיקה היא אותה פוליטיקה. למרות שבסופו של יום צריך לציין שמפלגתו של נתניהו קרובה יותר למסורת ישראל".

בסיום הפגישה סיכמו הנוכחים על המשך שיתוף פעולה עם אגו”י והביעו תקווה כי השקט הביטחוני יחזור לאזורינו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture