ליצמן הבהיר לגבאי: לא נשב בממשלה שבכיריה יכריזו על פגיעה בשבת

הסקרים מאירים פנים ליו"ר העבודה הנבחר, אך במפלגות החרדיות מבהירים כי אם ימשיך בהתבטאויותיו נגד ערכי היהדות - לא יישבו איתו בקואליציה. שר הבריאות שוחח עמו והבהיר לו: "שמירת הסטטוס קוו מהווה תנאי הכרחי לכל קואליציה בעתיד "

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על פי הסקרים שפורסמו אתמול, לאחר ניצחונו של אבי גבאי בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, מצליחה המפלגה להתאושש ומקבלת בין 20 ל-24 מנדטים בסקרים, ובכך, חוזרת להיות המפלגה השנייה בגודלה אחרי הליכוד, לפני יש עתיד של יאיר לפיד.

למרות כי הסקרים הראשוניים אינם מהווים הוכחה למאומה, שכן, קיימת ההתלהבות הראשונית סביב השינוי והמהפך במפלגה הוותיקה, אך עדיין יש בכך אינדיקציה מסוימת ליכולתו של היו"ר הנבחר לעמול קשות על מנת להצליח אולי להחזיר את מפלגתו לשלטון, אחרי שנים כה רבות.

אך כידוע, בישראל, על מנת להרכיב ממשלה, אי אפשר להסתפק רק בכמות המנדטים, אלא יש צורך גם בשותפים להקמת קואליציה. כפי שהיה בעבר, כאשר קדימה בראשות ציפי לבני זכתה למספר מנדטים גבוה יותר מהליכוד, אך בנימין נתניהו היה לראש הממשלה, בזכות התמיכה החרדית במועמדותו.

בימים האחרונים, חשף היו"ר הנבחר של מפלגת העבודה, אבי גבאי, את דעותיו ההרסניות בכל הקשור לנושאי דת ומדינה. במפלגות החרדיות, שם היו שהרהרו בקול לפני הבחירות האחרונות באפשרות לכרות ברית פוליטית עם השמאל בהנהגת בוז'י הרצוג, כבר מבהירים כי הם אינם יכולים לתמוך בגבאי.

בשל תמיכתו בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הגיב שר הבריאות יעקב ליצמן כי "מדובר בפגיעה חמורה ביום הקדוש לעם היהודי ובהפרה בוטה של הסטטוס קוו הנהוג בישראל לאורך שנים". ליצמן הבהיר כי הנציגות החרדית לא תשב בקואליציה ולא תשתף פעולה עם גורמים המכריזים מאבק במסורת ישראל ובערכי הדת.

"הכרזה פומבית בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, מעוררת תמיהה רחבה בדבר כוונותיו העתידיות של מר גבאי", הצהיר ליצמן, ששוחח אתמול עם היו"ר הנבחר של מפלגת העבודה ואמר לו כי סוגיות דת ומדינה צריכות להיות מחוץ למשחקים הפוליטיים, שכן מדובר בנושאים עקרוניים, הנוגעים לציפור נפשו של עם ישראל.

השר ליצמן אף הבהיר לאבי גבאי כי החרדים יידרשו לשמור על הסטטוס קוו בכל סיטואציה פוליטית שרק תיווצר. "שמירת הסטטוס קוו מהווה תנאי הכרחי לכל קואליציה בהווה או בעתיד", הבהיר ליצמן בשיחה עם אבי גבאי. "לא נוכל לשבת בממשלה שבכירים בה יכריזו על פגיעה בשבת קודש".

כזכור, במהלך התמודדותו בפריימריז אמר אבי גבאי כי "אי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת היא עוול חברתי חמור. אני תומך בהפעלת תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת שתקבע על פי הרשות המקומית על פי צרכי ואופי האוכלוסייה, תוך הבטחה שזכויות העובדים ישמרו באופן מלא".

כאשר נשאל אם הוא מבין שהתבטאויותיו ימנעו ממנו לכרות ברית פוליטית עם החרדית ענה גבאי: "גם החרדים צריכים להבין שחלק מהעוצמה הביטחונית שלנו נובעת מהתמיכה של יהדות ארה"ב, ואסור לתת להם גט כריתות. החרדים ילכו איתנו אם לא תהיה להם ברירת קואליציה אחרת, כך שאני לא מודאג. וגם כדאי שיידעו מראש שבכל מו"מ עתידי לא אוותר על תחבורה ציבורית בשבת. זו עוולה ציבורית שחייבים לתקן".

גבאי אולי יחליש את 'יש עתיד', אך הוא יותר גרוע ליהדות מלפיד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמי שאוהד את פועליו של יענקל ליצמן
שאלה אליך: למה כשבנט מתבטא לטובת הרפורמים ונפגש אתם, זה כלום כי במעשים הוא איתנו, וכשגבאי מתבטא בעד תח"צ ובפועל אין מצב שיקיים את זה מיד נרעש ויוצא נגדו??

תשובה לנתן
וייל גבאי מיינט דאס נעבך הערנסט=כי גבאי מתכוין ברצינות

לנתן, הוא אכן לא יוצא נגדו כמו לפיד רק מזהיר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture