ישראל לא התרגשה מהאיום של אבו מאזן שהגיב: ישראל מפסידה

בסוף השבוע הודיע אבו מאזן על הקפאת כל הקשרים עם ישראל בכל הדרגים, עד להסרת המגנומטרים בכניסה להר הבית. בישראל סירבו להתרגש ושר הביטחון הגיב בזלזול "שלא ימשיכו. נסתדר" - וגרם ליו"ר הרש"פ לטעון כי "ישראל מפסידה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן הכריז בסוף השבוע על הקפאת כל הקשרים עם ישראל בכל הדרגים, עד להסרת המגנומטרים בכניסה למסגד אל-אקצא. בנאום מיוחד שנשא בעקבות העימותים האלימים שהתרחשו במזרח ירושלים ובגדה, תקף את פעולות ישראל בהר הבית והצהיר: "מזרח ירושלים היא בירתנו, ולנו הריבונות עליה. נפעל לשחרורה מהכיבוש יחד עם שאר אדמותינו".

במהלך הנאום קרא אבו מאזן לפלגים הפלסטיניים לזנוח את המאבקים ביניהם לטובת המאבק על אל-אקצא. הוא אף שיגר פנייה לחמאס בעזה וקרא לאנשי הארגון להעדיף את האינטרס הלאומי על פני האינטרס המפלגתי "כדי להביא לסיום כאבו של העם הפלסטיני". בהמשך, הוא קרא לאנשי עסקים פלסטיניים, למוסדות לאומיים ולקרנות במדינות הערביות לתרום ולתמוך כספית במאבקם של הפלסטינים.

בפועל, התיאום הביטחוני הוקפא, לא ברור לכמה זמן. התיאום לא הופסק במשך יותר מעשור, למעשה מאז בחירתו של אבו מאזן לתפקיד יו"ר הרשות. לא ברור לגמרי מה תוקפה של החלטה זו ואיזו משמעות תהיה לה בשטח, אך על פי הדיווחים השונים, ההוראה כוללת את כל המגעים ברמת המחוזות – מושלים ומטה, משרדי הממשלה ועוד. ההוראה של יו"ר הרשות אומרת כי במקרים הומניטריים יתבצע תיאום נקודתי בלבד באמצעות מפקדות התיאום והקישור האזוריות.

בישראל סירבו להתרגש. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר בתגובה: "זו החלטה שלהם. זה לא שהתיאום הביטחוני זה צורך ישראלי. לפני הצרכים שלנו זה צורך של הפלסטינים, ולכן אם הם ירצו הם ימשיכו, אם לא ירצו לא ימשיכו בתיאום, זו החלטה שלהם. לא מתכוונים לרדוף אחריהם או לנקוט עמדה, נסתדר גם ככה וגם ככה. מה שמקומם זה סירובו של אבו מאזן לגנות את הרצח הנתעב. משפחה יושבת בבית לסעודת שבת, מתכוננת לחגוג הולדת לנכד, ובא רוצח נתעב ורוצח משפחה שלמה, הורס משפחה שלמה, ואבו מאזן מסרב לגנות כמו שסירב לגנות את הרצח של שוטרת מג"ב הדס מלכא.

"לכן גם פה, כל אותם אנשים נאיביים שרואים בו כמעט לוחם חופש, כמעט מועמד לפרס נובל לשלום, צריך להבין שהוא לא פרטנר, הוא לא מחפש שלום, הוא מחפש להתיש אותנו, לפורר אותנו מבפנים, לפגוע במדינת ישראל, במעמד שלה בזירה הבינלאומית. ראינו את ההצעות שהוא הוביל רק לאחרונה באונסק"ו. כל מיני החלטות אבסורדיות נגד מדינת ישראל, נגד המורשת היהודית. וגם את זה צריך לקחת בחשבון". ליברמן הוסיף ואמר כי "גם עם ירדן וגם עם מצרים יש לנו קשרים דיפלומטיים ובאותם צינורות דיפלומטיים אנחנו בהחלט מנהלים איתם דיאלוג, כל מה שיש לנו לומר אנחנו אומרים".

בתגובה לדברים אמר הצהריים אבו מאזן כי ההחלטה להפסיק את המגעים עם ישראל, כולל את התיאום הביטחוני, הייתה קשה – אך על ישראל, שלדבריו מפסידה מכך, לחזור בה מהצעדים שנקטה בהר הבית כדי לחדש אותם. "הישראלים הם אלה שמפסידים מכך. אם ישראל רוצה להשיב את התיאום הביטחוני בינינו, עליה לחזור בה מהצעדים שביצעה".

אבו מאזן הוסיף כי "ישראל מעוניינת להילחם בטרור באמצעותנו, והיא מסתמכת עלינו. היא לא מבצעת את המוטל עליה, ואת זה אנחנו לא מקבלים. קיבלנו החלטה מכרעת ותקיפה בעיקר בכל הנוגע לתיאום הביטחוני – ולכל סוגי התיאום בינינו לבין הישראלים", הוסיף. "הישראלים צריכים להבין שהם אלה שמפסידים מכך, מפני שמוטלת עלינו חובה גדולה מאוד להגן על הביטחון שלנו ושלהם. אנו, כמדינת פלסטין, משוכנעים כי אין מנוס ממאבק בטרור בכל מקום".

יצוין כי בכיר פלסטיני הגיב בשיחה עם ynet על הכרזת ניתוק היחסים עם ישראל ואמר: "לא צופה שהתיאום הביטחוני ייפסק. המצב בגדה על סף פיצוץ, ואבו מאזן דיבר פנימה לתוך החברה הפלסטינית כדי לשחרר קיטור. יש הסתה פרועה בימים האחרונים נגד הרשות הפלסטינית בצורה חריגה מאוד ולא רגילה. אבו מאזן היה חייב להרגיע את הציבור הפלסטיני כי אנשים כבר מדברים בחופשיות ברחובות נגדו ונגד הרשות הפלסטינית. ישראל חייבת להרגיע את המצב על ידי הורדת המגנומטרים משערי אל-אקצה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture