צילום: פלאש 90

הצעת החוק האוסרת על חקירת ראש ממשלה תעלה לדיון בשבוע הבא

בליכוד ממשיכים לקדם את הצעת החוק של ח"כ אמסלם שתאסור על חקירת ראש ממשלה בתקופת כהונתו. לטענת גורמים במפלגה, כל השותפות בקואליציה יתמכו בהצעה. במערכת הפוליטית מעריכים כי אם החוק יאושר - נתניהו יכריז על בחירות בזק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ברקע ההתפתחויות האחרונות בחקירות ראש הממשלה, ממשיכים בליכוד לקדם את הצעת החוק של ח"כ דוד אמסלם, הצעה שמבקשת לאסור על חקירת ראש ממשלה במהלך תקופת כהונתו. אם בהתחלה דחו בליכוד את היוזמה והתנערו ממנה, הרי שכעת מביעים גורמים במפלגה תמיכה מפורשת בהצעת החוק, כאשר השר יריב לוין הצהיר אמש כי היא תעלה להצבעה כבר במהלך מושב החורף.

ההצעה עצמה תעלה לדיון בועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

גורמים בליכוד משוכנעים כי ההצעה צפויה לעבור בחודשים הקרובים את כל הליכי החקיקה ולהיות מאושרת באופן סופי. "כל חברות הקואליציה יתמכו בהצעת החוק", הם אומרים.

כזכור, בתחילת השבוע פרסמנו כי ברקע המתיחות הגואה בין ראש הממשלה למשטרה חוזרים בליכוד לקדם את הצעת החוק המבקשת לאסור על חקירת ראשי ממשלה בתקופת כהונתם. לפני מספר חודשים דחו בליכוד את קידום החוק והבהירו כי הוא לא גובש על דעת המפלגה.

אולם כעת, לאור ההתפתחויות האחרונות, סבור ח"כ אמסלם כי סיכויי התמיכה בהצעת החוק מצד מרכיבי הקואליציה בכלל וחברי הליכוד בפרט – גבוהים מאוד.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הביע תמיכה עקרונית בהצעת החוק. בראיון לתכנית 'חדש על הבוקר' ברדיו 'קול ברמה' הבהיר ביטן: "הבענו הסכמה להגביל בחקיקה את כהונת ראה"מ להבא ל – 8 שנים יחד עם החוק שיאסור חקירה בתקופת כהונה".

יוזמי החוק מבהירים כי הוא לא יחול לפי שעה על נתניהו מאחר וחוק אינו יכול להיות תקף רטרואקטיבית, אלא שבמערכת הפוליטית הועלתה קונספירציה מעניינת בהקשר הזה, לפיה מיד עם אישור החוק יכריז ראש הממשלה על בחירות בזק, כך שבקדנציה הבאה המגבלות על חקירת המשטרה בעניינו יכנסו לתוקף ולמעשה ימנעו את המשך המהלכים הפליליים/משפטיים נגדו.


ח"כ אמסלם. צילום: פלאש 90

את תאוריית הקונספירציה השמיע לראשונה ח"כ יואל חסון מהמחנה הציוני, המשמש גם כסגן יו"ר הכנסת. הוא משוכנע כי "נתניהו יעביר את חוק אמסלם ויפזר את הכנסת כדי להתחמק מחקירה". לדבריו: "ראש הממשלה בחסות ח"כ אמסלם מכין תרגיל פוליטי: חוק שיאפשר לנתניהו לחמוק מחקירותיו באמצעות בחירות בזק. חוק אמסלם ייכנס לתוקפו בקדנציה הבאה ונתניהו ייזום בחירות מוקדמות שכל כולן הימלטות של נתניהו מחקירותיו.

"אמסלם גם מטעה את הציבור: החוק הצרפתי מדבר על עבירות שבוצעו טרום הכהונה הבכירה ונתניהו נחשד בעבירות שבוצעו לכאורה בזמן כהונתו. לנתניהו עומדת הזכות לחפות ולהגן על עצמו, אבל הוא לא יכול לשנות את כללי המשחק לצורך כך. אני מציע לראש הממשלה להתמקד במתן תשובות, לחוקרים ולציבור".

יציל את נתניהו? הצעת חוק מבקשת לאסור חקירת ראש ממשלה

מנגד, יו"ר וועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם שיזם את הצעת החוק אומר כי "הקימו כאן צבא כדי להדיח ראש ממשלה. הבוקר אגיש את הצעת החוק שבמסגרתה ייאסר לקיים חקירה נגד ראש ממשלה מכהן". לדבריו, "זו כבר אובססיה. במדינות עולם שלישי עושים את זה עם הצבא פה יש להם את המשטרה", הוסיף.

לפי יוזמת אמסלם, תיאסר חקירה פלילית נגד ראש ממשלה מכהן. ההצעה מהווה למעשה תיקון לחוק יסוד: הממשלה.לאסור חקירת ראש ממשלה מכהן בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. "עם זאת, מאחר שאין זה ראוי כי ראש הממשלה לא ייתן את הדין על עבירות אלה, מוצע לקבוע כי תקופת כהונתו לא תבוא במניין תקופת ההתיישנות של העבירה, וכך יהיה ניתן לחקור אותו בעניינה לאחר תום תקופת כהונתו", הסביר אמסלם.

"‏ב-20 השנים האחרונות כל ראשי הממשלה נחקרו וזה שיתק את מערכות המדינה. המצב הנוכחי בלתי נסבל. מחליפים ראש ממשלה בקלפי ולא באמצעות מני יצחקי". אמר.

נתניהו: "מציע לאופוזיציה להירגע ולשלוח צפירת הרגעה לחייטים"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture