Hadas Parush/Flash90

תלונות על ליברמן: "מעכב את קיזוז משכורות המחבלים מהרשות"

הצעת החוק של ח"כ שטרן להפחית את הכספים שישראל מעבירה לרשות אושרה כבר בטרומית, אך הממשלה מעכבת את המשך קידומה. חברים בוועדת החוץ והביטחון האשימו את השר אביגדור ליברמן בעיכוב החוק, שממתין כמעט חצי שנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת נערך היום (שני) דיון סביב הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), המבקשת לקזז מהרשות הפלסטינית את המשכורות שהיא מעבירה למחבלים שביצעו פיגועים נגד ישראל ולבני משפחותיהם. ההצעה תקועה ולמעשה לא מקודמת בכנסת כבר זמן רב, אף על פי שאושרה בקריאה טרומית לפני כמעט חצי שנה.

ההצעה, המכונה "הפסקת תשלומי משכורות למחבלים", הוגשה על ידי שטרן יחד עם חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה. היא קובעת כי יש לנכות מכל סכום המועבר לרשות הפלסטינית את שיעור התמיכה בטרור במהלך השנה החולפת. השיעור המוצע ייקבע בדוח שיפרסם שר הביטחון, על בסיס נתונים המתפרסמים ברשות הפלסטינית בסיומה של כל שנת כספים.

כיום, חלק מתקציב הרשות הפלסטינית, שרובו הגדול ממומן על ידי סיוע אמריקני ואירופי, מופנה למשכורות ולמימון הטבות למחבלים הכלואים בישראל, ולקצבאות למשפחות שבניהן נהרגו או נפצעו בהקשר לסכסוך, רבים מהם מחבלים. היקף תשלומים אלה עומד על יותר ממיליארד שקלים לשנה. על פי החוק הפלסטיני, ככל שהעונש שהושת על המחבל הפלסטיני חמור יותר – כך שנגרמה פגיעה גדולה יותר במטרות ישראליות – כך גדלה המשכורת שלה הוא זוכה.

בדיון השתתפו נציגי משרד הביטחון, בהם עו"ד גל כהן, מהלשכה המשפטית במשרד. הוא טען כי "בטרם ניסוח הצעת החוק, נדרשת עבודת מטה רצינית לגיבוש כל הנתונים והמנגנונים הנדרשים. כרגע לא בטוח שהמנגנון הקיים יספקו את מה שהחוק רוצה להשיג". כהן העלה בעיות משפטיות שקיימות עם נוסח החוק הנוכחי, בהן האפשרות לקיזוז: "אי אפשר לעשות קיזוז", טען. "צריך לעבוד על הקפאה או משהו דומה".

יוזם ההצעה, ח"כ שטרן, וחברי כנסת נוספים מהאופוזיציה האשימו במהלך הדיון כי נציגי משרד הביטחון הם שאחראים מאחורי הקלעים לעיכוב בקידום החוק. "בכל יום שעובר ואנחנו לא מקדמים אותו – אנחנו תורמים לטרור. זו המשמעות של אי קידום החוק", קבע שטרן. ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הוסיפה כי "בחוק הזה יש בהילות. אל תבקשו מאיתנו לא לעשות את עבודתנו הפרלמנטרית מחד, ולא תתחייבו ללוח זמנים מאידך".

יו"ר הוועדה, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) אמר בדיון: "המשכורות הן עניין שנמשך 23 שנים. רואים שריפה ביער, רואים אש מתפשטת, יודעים שש לנו סופר טאנקר שאפשר להביא אותו, ואתם אומרים 'חכו, אנחנו מקימים ועדה ומבקשים להשהות'. כמה זמן לדעתכם השריפה תמשיך להתפשט? אני לא מעלה בדעתי שבאיזשהי מדינה היו עוברים לסדר היום אם ישראל הייתה משלמת משכורת לרוצחי דוואבשה".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, הדף את הטענות נגד משרד הביטחון והבהיר כי השר אביגדור ליברמן אינו מנסה לעכב את החוק. לטענתו, הסיבה לסחבת סביב ההצעה נובעת מדרישת ועדת השרים לחקיקה שקידום החוק יתואם קודם מול משרדי הממשלה הרלוונטיים, מהלך שלטענתו טרם בוצע.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "בהנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן, משרד הביטחון מקדם הצעת חוק ממשלתית להקפאה של כספים שמעבירה הרשות הפלסטינית לאסירים ביטחוניים, למשפחותיהם, ולמשפחות מחבלים שביצעו פיגועים. הצעת החוק מקודמת בשיתוף משרדי המשפטים, האוצר, החוץ וגורמים ממלכתיים נוספים, ותובא בתקופה הקרובה לאישור ועדת השרים לחקיקה. הצעת החוק הממשלתית תיתן את המענה השלם והטוב ביותר לסוגיה, ותייתר את יוזמות החקיקה הפרטיות בנושא".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture