ניסיון הלינץ' בשומרון: מלחמת גירסאות בין צה"ל למתנחלים

חילופי ההאשמות וגירסאות סותרות סביב האירוע שהסתיים בנס סמוך לכפר קוצרה: בצה"ל טוענים שהטיול של הנערים במקום נערך ללא אישור. ההורים מגיבים בחריפות • עו"ד איתמר בן גביר: "מערכת הביטחון נסה לטייח את הכשלים של עצמה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ניסיון הלינץ' נגד נערים יהודים בשומרון: עו"ד איתמר בן גביר מותח הערב ביקורת חריפה על תפקוד הצבא והמשטרה בפרשת הטיול סמוך ליישוב מגדלים, בן גביר תוקף את ההדלפות מצד גורמי בצה"ל לכתבים הצבאיים ולפיו טיול הבר מצווה נערך ללא אישור צה"ל וכי מדובר בחוסר אחריות. לדברי עו"ד בן גביר, "הצבא והמשטרה שחקרה את ההורים באזהרה חברו להם על מנת לכסות את הכשל ההולך ונמשך ביהודה ושומרון באבטחת המתיישבים וחמור מכך במתן לגיטימציה לפרעות ביהודים".

באשר לצה"ל טוען העורך דין כי מדובר בפשלה של הקצינים בשטח שהאירוע הסתיים בהרוג אחד וגם הוא כתוצאה של ירי מהגנה עצמית בעוד חיי הילדים היו בסכנה וקצינים בצה"ל במקום לפתוח באש ניהלו משא ומתן עם מחבלים. "אין שום הסבר מדוע ברגע שהצבא הגיע למקום הוא ניהל משא ומתן עם הפורעים, מי שמאיים על ילדים עם אקדח לא מנהלים איתו משא ומתן אלא יורים בו בין העיניים – זה מחדל והפקר בדם יהודים, העובדה שהילדים לא נרצחו היא נס חנוכה, אבל ההתנהלות של הצבא תוך כדי האירוע ואחריו – זו בושה "

עורך הדין תוהה מדוע לא נערך מרדף אחרי המחבלים שיידו אבנים, ולאחר הגעת צה"ל הסתפקו החיילים בליווי של הילדים :" אין שום סיבה מדוע הכפר היום לא בסגר, ולא ברור מדוע צה"ל טרם פשט על הכפר"

גם באשר לחקירת המשטרה תוקף עורך דין בן גביר המתמחה במשפט פלילי את עצם החקירה :"במקום לעצור את מי שחטף אקדח, זרק אבנים, ביקש לרצוח ילדים, במשטרה חוקרים את ההורים המלווים, זו התנהלות נלוזה ביותר ולטעמי הדרישה צריכה להיות שמשטרת שומרון לא תנהל את החקירה: היינו צריכים לשמוע הערב על עשרות מעצרים בכפר קוצרא, מדובר בעשרות אנשים שביקשו לרצוח ילדים, ואין שום מעצר, ושום חקירה רק כלפי הקורבן : משטרת ישראל מאבדת את הצפון"

בסוף דבריו מותח העורך דין גם ביקורת על כך שהטיול שתוכנן ליום שישי האחרון בתגובה לאירוע החמור בוטל לבקשת הצבא: "אני מאוד מעריך את חברי יוסי דגן שעושה רבות ונפלאות בשומרון יש לו זכויות רבות והוא עוד יגיע להנהגת מדינת ישראל, אבל לא מבין מדוע הוא נעתר לבקשת הצבא והמשטרה, במקום שיטיילו במקום יהודים ונעביר מסר של לא נכנעים לטרור, ראינו באותו מקום ביום שישי מאות ערבים שהמשיכו את ההסתה נגד יהודים בעוד שצה"ל ביקש מראשי ההתיישבות שלא לקיים אירוע ואלה הסכימו : זו השפלה, כניעה ואין שום סיבה לכך, אסור לנו להיכנס למגננה כמתיישבים אלא להפך לדרוש דרישה מפורשת מהצבא והמשטרה ולהפסיק במדיניות הכניעה ולהמשיך לטייל בשטחי ארץ ישראל – אנחנו לא בימי המנדט הבריטי".

//www.jdn.co.il/video/914915

כזכור, בהודעה שפרסם דובר צה"ל בהתייחס ללינץ' בשומרון ביום חמישי האחרון הוא מתח ביקורת על המטיילים בעקבות העובדה שהם יצאו לטיול ללא אישורים מוקדמים (לטענתו). "מתחקור ראשוני של האירוע סמוך לכפר קוצרה שבוצע על ידי מח״ט שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית, והוצג הבוקר למאו״ג איו״ש, תת-אלוף ערן ניב, עולה כי מדובר בטיול שכלל כעשרים נערים ושני מבוגרים. כאשר הקבוצה התקרבה לכפר קוצרה הותקפו המטיילים על ידי מיידי אבנים. במקום בוצע ירי שפגע באחד הפלסטינים. אחד המבוגרים דיווח על האירוע למח״ט שומרון שהחל בנסיעה למקום באופן מידי והקפיץ כוחות נוספים למקום.

בשל קושי לאתר את המקום המדויק של המטיילים, הגיע למקום מח״ט שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית, תוך כ-20 דקות ואבטח את המטיילים עד להגעת כוחות צבא נוספים שחלצו אותם מהמקום ופעלו לסיום הפרת הסדר באמצעים לפיזור הפגנות.

שניים מהמטיילים נפצעו באורח קל מזריקות האבנים ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בילינסון. אחד מהפלסטינים שנפצעו טופל רפואית על ידי כוחות רפואה צבאיים ולאחר נסיונות החייאה נקבע מותו. נבדקת טענה לפיה פלסטיני נוסף נפצע ברגלו ופונה על ידי סהר אדום לבית חולים בשכם.
עוד עלה בתחקור שלא התקבל אישור מצה״ל לבצע את הטיול וזאת בניגוד לנוהל. בהתאם להערכת המצב בחטיבה, קיום טיולים במקום זה מצריך אבטחה של כוחות ביטחון. בצה״ל קיים מנגנון תיאום טיולים המאפשר לכלל המטיילים לשהות באופן בטוח באזור המחייב היערכות ביטחונית"
, נוסח ההודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שפעם הבאה צה"ל יחלק ממתקים לפורעים הערבים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture