פלאש 90

"אנחנו שומרים על בעלי המרכולים הקטנים שהורסים להם את הפרנסה"

ח"כ ליצמן התייחס לחוק המרכולים והביע ביטחונו כי החוק יעבור. "כמה שפחות חילול שבת - כך יותר טוב". מנגד, לפיד זועם: נתניהו נכנע מול הסחטנות • ליצמן לא התייחס לשאלה האם החוק יכלול את חנויות הנוחות וביש עתיד מבטיחים מלחמה בהצעה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

החוק שיעניק לשר הפנים סמכויות לבטל חוקי עזר עירוניים, ומעורר התנגדות גדול בציבור ובכנסת, לא יחול רק על סופרים ופיצוציות, אלא גם על חנויות הנוחות הפועלות בתחנות דלק, כך עולה מחוות דעת משפטית שנכתבה לבקשת גורמים במפלגת יש עתיד.

במסגרת בדיקה מעמיקה שערך ח"כ עפר שלח (יש עתיד) סביב החוק והשלכותיו, השיב היועץ המשפטי של ועדת הפנים והגנת הסביבה תומר רוזנר, לפנייתו של שלח והבהיר: "מהצעת התיקון לפקודת העיריות עולה, כי חוק עזר של רשות מקומית שיסדיר פתיחתן וסגירתן של חנויות נוחות בימי מנוחה יהיה טעון הסכמת שר הפנים ויחול עליו ההסדר החדש המוצע בהצעת החוק. לפיכך, חנויות נוחות שמציעות מוצרי צריכה שונים למכירה אינן בגדר החריגים לבתי העסק ויחול עליהן ההסדר המוצע".

בראיון לאתר ווינט אמר ח"כ יעקב ליצמן: "כמה שפחות חילול שבת – כך יותר טוב". עם זאת, כאשר נשאל לגבי הסעיף שימנע את פתיחת חנויות הנוחות בשבת אמר ליצמן: "אני לא נכנס לזה. מה שכתוב בחוק יקוים". במפלגת יש עתיד הבטיחו מאבק בחוק המרכולים, אך ליצמן משוכנע: "אני בטוח שהחוק יעבור".

ליצמן תקף: "אני לא מבין למה אתם כל כך מגינים על הפרת חוק של שעות עבודה ומנוחה. אני רוצה להגן על החוק הזה. עכשיו אנחנו צריכים להפוך את מה שבג"ץ קלקל – וזה מה שאנחנו מנסים לעשות". בהמשך הסביר: "אנחנו שומרים על בעלי המרכולים הקטנים, שהורסים להם את הפרנסה, על השבת, הסטטוס קוו ועל ההסכם הקואליציוני, שאנחנו וכל הממשלה מחויבים לו. כך החלטנו וכך יהיה".

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד צייץ בטוויטר על הפרסום כי חוק המרכולים יחול גם על חנויות תחנות הדלק: "חוק המרכולים הוא התערבות בוטה בחיי חילונים ומסורתיים. עכשיו הוא מתפשט ומתרחב גם לתחנות הדלק. מול הסחטנות נתניהו מתקפל ונכנע בכל פעם מחדש. כמו תמיד, הם הביאו לתוצאה ההפוכה- חילול שבת ופילוג בעם".

ח"כ יואב קיש (הליכוד) אמר לאולפן ynet בנושא זה: "לא נאפשר סטייה מהסטטוס קוו. כמו שתמכנו בעמדה החרדית, לא נאפשר פגיעה בציבור החילוני. אין ספק שהנושא ייבחן. דעתי היא שיש לאפשר פתיחת מקומות בילוי ובתי קפה, ומנגד לשמר את הסטטוס קוו בנושא המסחר – כי יש לנו חשיבות לשבת".

קיש מחה על האופן שבו מוצג חוק המרכולים בפני הציבור ואמר: "יש פופוליזם בכנסת גם סביב חוק ההמלצות וגם סביב המרכולים. עשו מחוק המרכולים כאילו יש פה כפייה דתית – ואני לא מקבל את זה. החוק נולד כי בג"ץ ביטל חקיקה קיימת שאמרה שעל העיריות בחוק עזר להיוועץ עם שר הפנים, הוא החליט שלא צריך את זה, אז החוק הזה בא להחזיר את המצב לקדמותו".

"שר הפנים היום זה דרעי, מחר במקום דרעי זה יכול להיות יאיר לפיד בממשלת הליכוד או אבי גבאי בממשלת הליכוד – זה לגיטימי מאוד וככה היה המצב תמיד – ששר פנים מאשר חוקי עזר עירוניים. אין סיבה לשנות פה עכשיו מדיניות עולם בגלל החלטת בג"ץ. אנחנו לחקיקות בג"ץ לא ניכנע ונשמר את הסטטוס קוו".

כשנשאל את מי הוא מייצג, השיב ח"כ קיש: "אני מייצג את ציבור הליכוד שיש לו אמירה מאוד ברורה ופשוטה – חשוב לו אורח החיים החילוני ומצד שני יש לו כבוד למסורת ולדת ישראל. אני מכבד את החרדים ולא נאפשר שבמדינת ישראל יום השבת יהיה ככל הימים. גם בזה יש היגיון".

מנגד, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) הביע תרעומת נגד החוק: "תראו מה קורה – קבוצה קטנה כופה על כלל אזרחי מדינת ישראל את תפיסת העולם שלה. אני בא מבית דתי ואני בהחלט מכבד אותם, אך מה זה עניינו של שר הפנים שחנות נוחות תפעל בשבת בתחנת הדלק בשדרות, באופקים או בראשון לציון בדרכי אל הים? ממילא אני מתדלק את מכוניתי ואני אכנס גם לקנות כוס קפה. אם נצטרך, נעשה פיליבסטר ארוך יותר אפילו מזה שיש בחוק המרכולים. נלך עם כך עד הסוף".

גם ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התנגדה: "אבסורד מוחלט שבתחנות הדלק יוכלו לתדלק, אבל לא לקנות בקבוק מים. זוהי כמובן צביעות כי יהיה חילול שבת המוני במכוניות, אבל לא תחבורה ציבורית בשבת ולא מרכולים. המלחמה של דרעי וליצמן על השבת הופכת מופרכת ומדגישה שהמטרה שלהם היא להשיג שבת סגורה ומסוגרת ויהיה מה. תמונת הניצחון שלהם היא תמונת ההפסד של הציבור הישראלי".

האם חוק המרכולים ימנע גם את חילולי השבת בחנויות הנוחות?

"חסר תועלת": רשויות מקומיות מנסות לעקוף את חוק המרכולים

בדרכו חזרה למשרד הבריאות, מנסה ליצמן לחסום את לפיד

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל השמאלנים יחד מוזמנים לקום ולעזוב את הארץ הקדושה ולהפסיק לסבול מתוספת הקדושה שיש בה..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture