תפילות: ראש המכון המדעי טכנולוגי להלכה מעד ואושפז

בצאתו מבית המכון המדעי טכנולוגי להלכה מעד ראש המכון הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א ונחבל קשות בראשו. צוותי רפואה חשו לעזרתו והעניקו לו טיפול רפואי בשטח ולאחריה פונה במהירות לבית החולים "שערי צדק", שם אושפז להמשך טיפול

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתמול בשעות הצהרים, בצאתו מבית המכון המדעי טכנולוגי להלכה, השוכן בפאתי שכונת בית וגן הירושלמית, מעד ראש המכון הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א ונחבל קשות בראשו. צוותי רפואה חשו לעזרתו והעניקו לו טיפול רפואי בשטח ולאחריה פונה במהירות לבית החולים "שערי צדק" הסמוך. לאחר סידרת בדיקות מקיפות אושפז במחלקה הנוירוכירורגית להמשך טיפול.

הגאון רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, נודע כבר כיובל שנים כראש וראשון לפוסקי ההלכה בכל תחומי המדע והטכנולוגיה לאור ההלכה, הוא מוכר בכל קצוי תבל כסמכות העליונה ובר סמכא ייחודי במינו בכל השאלות ההלכתיות המתחדשות חדשים לבקרים בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית המואצת. מחקריו הייחודיים ופסיקותיו ההלכתיות מקובלות על כל מגזרי הציבור מכל החוגים, ובראשם על כל גדולי פוסקי הדור האחרון שסמכו את ידיהם עליו בחום רב.

למרות גילו המופלג, בעשור התשיעי לחייו, עד מאה ועשרים, הוא מרגיש את עצמו משועבד לציבור, ומגיע יום יום לעבודתו במכון, לנצח על מלאכת הקודש היומיומית ועל הפעילות הקדחתנית הרוחשת שם, בהתמודדות מתמדת ובלתי פוסקת עם כל חידושי המדע והטכנולוגיה ואתגרי התקופה, על כל השאלות ההלכתיות שהן נושאות בכנפיהן.

לצד היותו חלוץ השימוש בכל אמצעי הטכנולוגיה החדישים ביותר לפתרונות ופיתוחים המאפשרים חיי תורה ושמירת מצוות מושלמים גם בעידן הטכנולוגי המתקדם, ברוחב דעתו, בידיעותיו המקיפות ובהבנתו החודרת והמעמיקה בכל רזי המדע והטכנולוגיה לענפיהם השונים, הגרל"י הלפרין עצמו מתנזר באופן קיצוני מכל חידושי הטכנולוגיה. הוא חי ומתנהל בפשטות ובצניעות מיוחדת, כיהודי ירושלמי מלפני כמאה שנה. עשרות מחקרים ומאות תשובות הלכתיות נכתבו על ידו בעשרות השנים האחרונות על השימוש במחשבים והשאלות הנגזרות מכך, בעוד שהוא עצמו לא ניגש מעולם לעמדת מחשב. הוא כותב את תשובותיו ההלכתיות ואת ספריו בעט ובנייר, כמו לפני עשרות שנים. הוא משתמש בספרים ישנים עבי כרס מספרייתו, מעלי ריח עתיק, כמו בכל הדורות, ואינו נעזר בשום מאגר תורני כזה או אחר.

בין היתר הוא נמנע ככל האפשר מלהטריח אחרים עבורו. הוא נוסע יום יום לעבודתו במכון וחזרה בתחבורה הציבורית. נהגי קו 39 של "אגד", המקשר בין שכונת בית וגן לביתו שבשכונת מקור ברוך, מכירים אותו כבר עשרות שנים, ומתכבדים מאד בנסיעתו הקבועה עמם.

אתמול, כאמור, מעד בדרכו מהמכון לתחנת האוטובוס ונפגע בראשו. אל המקום הוזעק מיד בנו הגדול, הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, המכהן כרב של קהל חסידים בשכונת רמות וראב"ד בד"ץ אונגוואר, ובעשור האחרון עומד לימינו של אביו הגרל"י הלפרין בכל עניני ההלכה של המכון, אשר שהה במכון באותה שעה. הגרא"מ הלפרין חש לעמוד לצידו של אביו, וליווה את כל שלבי הטיפול הרפואי בו במקום ובבית החולים.

מאז היוודע דבר אשפוזו של ראש המכון המדעי טכנולוגי להלכה, הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, מגיעים לבקרו רבנים ידועי שם מכל החוגים, לצד אישי ציבור, המוקירים אותו ואת פועלו רב השנים. גם הטלפון במכון אינו פוסק מלצלצל, כשרבים מתעניינים ודורשים בשלומו ושולחים לו ברכת החלמה מהירה, בתקוה כי במהרה ישוב לפעילותו השגרתית לתועלת הרבים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רפואה שלמה במהרה

שמו לתפילה: לוי יצחק בן בריינא

מה שם אמו לתפלה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture