פלאש 90

אין רוב בקואליציה לחוק המרכולים; בליכוד מבקשים לרכך את ההצעה

בשל הקושי לגייס רוב, ייתכן שתיאלץ הקואליציה לדחות את ההצבעה על החוק שאמור היה לעלות להצבעה בקריאה שניה ושלישית כבר השבוע. בקואליציה נותרו עם 58 קולות בלבד, ודודי אמסלם ביקש מראשי הסיעות החרדיות להתגמש. "לא מקובל, יהיה זעזוע"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כשבועיים לאחר שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, מסתמן כעת כי הקואליציה תתקשה להעביר את "חוק המרכולים" גם בקריאה שניה ושלישית. הסיבה: קושי לגייס רוב להצבעה בעד החוק. בשל הקושי והרצון לרכך את ההתנגדויות לחוק, ביקש יו"ר הקואליציה דוד אמסלם להחריג מהחוק את הפיצוציות אך נתקל בסירוב מצד הח"כים החרדים.

במהלך ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, פנה ח"כ אמסלם מהליכוד לראשי הסיעות החרדיות ואמר להם כי יש בעיות בגיוס הקולות במליאת הכנסת, ולכן ביקש שיסכימו להחריג מהחוק פיצוציות. משמעות המהלך היא כי שר הפנים, אריה דרעי, לא יוכל לסגור פיצוציות בשבת, אלא רק מרכולים גדולים יותר. "אם נחריג את פיצוציות, אדע לגייס את הרוב במליאה", הודיע אמסלם לחרדים.

בש"ס ויהדות התורה הודיעו כי הם מתנגדים לכל שינוי. "נמאס לנו", הבהירו נציגי הציבור החרדים. "נלך לרבנים שיכריעו". בתגובה אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפגישה: "חייבים ללמוד לעבוד יחד". מלבד ההתנגדות בישראל ביתנו, ישנם גורמים נוספים בממשלה שמתנגדים לחוק ועלולים להוות מכשול בהעברתו. חברת הכנסת שירן השכל מהליכוד הביעה את התנגדותה, כמו גם חברת הכנסת טלי פלוסקוב מכולנו. נוסף עליהם גם ח"כ דוד אזולאי שלא צפוי להגיע בשל מצבו הבריאותי.

בקריאה הראשונה עבר החוק ברוב של 59 ח"כים בלבד מול 54 מתנגדים, לאחר שאילן גילאון (מרצ) הסכים להתקזז עם שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס). אך כעת מסתמן כי אף ח"כ מהאופוזיציה לא יסכים להתקזז עם אזולאי, ועל כן לקואליציה רק 58 קולות בעד, זאת בשל התנגדותם של חברי מפלגת ישראל ביתנו שיצביעו נגד החוק, ויעניקו לאופוזיציה גם כן 58 קולות.

במקביל באופוזיציה מנסים לנצל את החולשה ולהשיג רוב למתנגדי החוק, גם בקרב הקואליציה. יו"ר סיעת "המחנה הציוני" יואל חסון אמר היום כי שם מתכוננים לפעול בדומה לאופן שבו פעלו כנגד חוק ההמלצות, בשבוע שעבר. "אנו מתכוונים לפעול גם הפעם ביד קשה, נעכב ונכשיל את החוק המיותר ע"י תיאום מוחלט עם כל סיעות האופוזיציה לגביי סדרי הדיון וההסתייגויות שיוגשו", אמר היום.

עוד הוסיף: "לשמחתנו, יש ח"כים נוספים מהקואליציה, מעבר לח"כים של ישראל ביתנו, שאנו במגעים איתם. חברי כנסת שלא מעוניינים להצביע בעד חוק המרכולים ואף מעוניינים להצביע נגדו. ח"כים אלו, מתכננים לתמוך בחלק מההסתייגויות שהוגשו ע"י האופוזיציה ובכך יסייעו לנו במאבק לשנות את פניי החוק המוצע ואף להסירו כלל".

אם חוק המרכולים אכן יעבור, השר דרעי יוכל להתנגד לחוקי עזר של עיריות ומועצות שנוגעים לפתיחת עסקים בשבת. "הסכמת שר הפנים לפתיחת וסגירת עסקים בימי מנוחה תינתן רק אם פתיחת העסקים כמוצע בחוק העזר נדרשת כדי לספק צרכים שהם, לדעת שר הפנים, צרכים חיוניים", נכתב בהצעה.

על פי הצעת החוק, המונח "עסקים" יחול על חנויות אך לא על מסעדות, בתי קפה, בתי תה, בתי משקה ו"כל מקום אחר שבו מכינים או מגישים מאכלים או משקאות לצריכה במקום". גם מקומות של "עינוג ציבורי" לא ייכללו בחוק, כדי לשמר את הסטטוס קוו. היועץ המשפטי של משרד הפנים קבע כי אין מניעה משפטית להעלאת הצעת החוק, וכך גם היועץ המשפטי לממשלה.

"אנחנו רוצים למנוע את הפיכת השבת ליום המסחר הלאומי", אמר השר דרעי בעבר בהתייחס לחוק, והוסיף שלמרות שהשבת קדושה, אי אפשר לסגור את המרכולים בתל אביב. "אנחנו רק רוצים שמה שהיה הוא שיהיה, ושבעקבות פסיקת בג"ץ בעניין המרכולים בתל אביב, לא ייפתחו כעת מרכולים בשבת ברחבי הארץ ויתקיים מסחר כמו בפריז, ניו יורק או לונדון".

"אנחנו שומרים על בעלי המרכולים הקטנים שהורסים להם את הפרנסה"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מבין למה לא עושים יד אחת עם הבני דודים שהם ימנעו עכשיו ואנחנו בחוק עונש מוות למחבלים.
שליברמן ידע שהוא מחוייב לקואליציה ואם לא אין לו את הרוב הדרוש בחוקים שלו גם כן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture