Miriam Alsterl/Flash90

סוער בכנסת: חילופי האשמות בקואליציה ובאופוזיציה בשל אי הקיזוזים

בנט האשים את ליברמן כי הממשלה תיפול בגללו, ונענה בתגובה חריפה: "הוא משקר ביודעין". גם דרעי אמר כי הוא "משתומם על חוסר האנושיות של החברים כאן", המסרבים לקזז את גליק ואזולאי. גם באופוזיציה לא כולם מרוצים מההחלטה לאסור קיזוזים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במהלך ישיבת סיעת "הבית היהודי" התייחס יו"ר המפלגה נפתלי בנט לסערה סביב "חוק המרכולים" ולאיומים החוזרים ונשנים על בחירות. "אני קורא לראשי המפלגות להחליט אם הם רוצים ממשלה או לא", הבהיר. "ההתנהלות שלכל אחד יש לו את הפינוקים שלו היא בלתי אחראית וזה מה שמפרק ממשלות, הדברים הקטנים. גם אנחנו הצבענו על דברים שאנחנו לא אוהבים אבל יש לנו אחריות".

"לליכוד היה חשוב חוק ההמלצות, לליברמן היה חשוב חוק עונש המוות למחבלים, לכל אחד חשוב משהו, לנו באופן עקבי חשובים דברים אמיתיים. אני מצפה מליברמן, דרעי, כחלון ורה"מ – אם כולם רוצים אפשר תמיד ללכת לבחירות, אני חושב שזאת שגיאה. זאת ממשלה טובה ואם ימשיכו לשחק את המשחקים הילדותיים זה מה שיפרק את הממשלה וניגש לבחירות".

בפתח ישיבת סיעת ש"ס אמר השר דרעי: "בראשית דבריי, ברצוני להשתתף בצערו של ח"כ יהודה גליק על פטירת אשתו ע"ה לאחר מחלה קשה. מי ייתן ולא ידע עוד צער. כמו כן, ברצוני לשלוח איחולי החלמה מהירה לידידנו, שר הדתות הרב דוד אזולאי. כולנו מכאן מחזקים אותו על פועלו רב השנים למען הציבור ומצפים לראותו בחזרה כאן איתנו, בריא ושלם, עם אותה אצילות ונועם הליכות המאפיינים אותו.

"חשוב לי להדגיש, כי בהצבעה הקודמת על חוק המרכולים, השר אזולאי ביקש להגיע ולהצביע למען כבודה של השבת, ואני התאמצתי שיושג לו קיזוז ובסופו של דבר, רק אחד מהאופוזיציה הסכים, ח"כ אילן גלאון שהפגין אנושיות והעניק לו קיזוז. שיהיה ברור שגם היום, אם יהיה צורך, השר אזולאי יגיע להצבעה למרות מצבו. אני שומע על ההתנהגות חסרת התקדים של האופוזיציה ואני כולל בזה גם את ישראל ביתנו ומשתומם על חוסר האנושיות של החברים כאן, להיות אטומים לאנשים הנמצאים ברגעיהם הקשים ביותר.

דרעי שאל: "האם זה המסר שאנחנו רוצים להעביר לציבור?". בסיום דבריו אמר דרעי: "אני קורא לראשי הסיעות האופוזיציה להתעשת ולחזור להיות בני אדם. ההצבעה תעבור בעזרת ה' בכל מקרה, אל תהפכו את הוויכוח הפוליטי למפגן של חוסר אנושיות".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן הגיב בחריפות. ""כששמעתי את דברי שר הפנים ושר החינוך בישיבות הסיעה נדהמתי משיאים חדשים בציניות של הפוליטיקה הישראלית. אכן לא מובן לי למה יש צורך להצביע על חוק המרכולים בכנסת ביום שאחד החברים בליכוד קובר את אשתו. פנינו להנהלת הקואליציה וביקשנו לדחות את חוק המרכולים לשבוע הבא. עודד פורר פנה. זה לא חוק שעתידה של מדינת ישראל תלויה בו. אין בזה שום דחיפות. לא הייתה שום סיבה לא לדחות את ההצבעה להיום, אבל גם להתעקש להצביע דווקא היום ולהאשים אותנו שלא רצינו להתקזז זה בדיוק 'גם רצחת וגם ירשת'.

"גם כששמעתי את השר בנט אומר 'בשביל מה ליברמן מתעקש על חוק עונש מוות? לו היה רוצה אז היה יכול להנחות את התביעה לדרוש עונש מוות', זה שקר גס והשר בנט יודע שהוא משקר ביודעין והוא מקפיד לחזור על השקר הזה בכל הזדמנות. כמו ששרת המשפטים אינה רשאית להנחות את פרקליט המדינה, כך שר הביטחון אינו רשאי להנחות את הפרקליט הצבאי הראשי ושניהם כפופים להנחיות של היועץ המשפטי לממשלה. השר בנט מודע לזה היטב אבל ממשיך להטעות את הציבור בלי למצמץ.

ליברמן המשיך, "אבל יתרה מזאת בשני המקרים, גם בנושא חקיקה בתחום דת ומדינה וגם בנושא עונש מוות, שני סעיפים הופיעו בהסכם הקואליציוני של ישראל ביתנו עם הליכוד, שתי הסיעות, ש"ס והבית היהודי, הצביעו עבור אותו הסכם קואליציוני ותמכו בהצטרפות שלנו לקואליציה. שניהם תמכו בכל הסעיפים ללא סייג כולל בסעיף עונש מוות וכולל בנושא חקיקה בתחום דת ומדינה. לכן כל ההיתממות היום היא שקר וציניות. אנחנו נלחמים על הערכים של המחנה הלאומי,

בהתייחסות לדברי בנט כי התנהלות ליברמן תפיל את הממשלה, הזכיר יו"ר ישראל ביתנו כי "לבית היהודי בכל הוריאציות ההיסטוריות, מימי המפד"ל העליזים, יש מסורת ארוכה בהפלת ממשלות הימין. כדאי שפעם אחת יפיקו לקחים מההיסטוריה הלא רחוקה".

כאמור, ועדת הפנים אישרה היום את חוק המרכולים לקריאה שניה ושלישית, והחוק צפוי לעלות להצבעה בהמשך היום או הלילה בהתאם להתפתחויות ולהשגת רוב בקואליציה. בסיעת ישראל ביתנו ובאופוזיציה מסרבים להתקזז עם ח"כ יהודה גליק, שאשתו הלכה הלילה לעולמה, ובכיר בקואליציה אמר כי ההצבעה "בסכנה" ועשויה להידחות.

לא רק בקואליציה סערו הרוחות סביב ההצבעה על החוק השנוי במחלוקת. גם באופוזיציה נשמעה ביקורת על הצהרתו של יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון, לפיו הסיעה לא תתקזז עם ח"כ יהודה גליק בהצבעה על חוק המרכולים. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג זעם על ח"כ חסון, לאחר שלטענתו לא התייעץ עמו ועם יו"ר המפלגה אבי גבאי בטרם הודיע שיסרב לקזז את גליק. הרצוג הביע התנגדות להודעה המהירה נגד ההתקזזות, ואמר שדעתו אינה נוחה מההודעה מסיבות מוסריות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זהו אותו ליברמן שיבוא שוב לרבנים ולגדולי ישראל ויספר שסבא שלו נסע ברוסיה לרבי זאנוויל מרמניץ זי"ע ומספר שבתו חזרה בתשובה והמאכערים (באמאכטערים)החרדים יצלמו אותו בבתי גדולי ישראל .
הוא שוב ינסה להריץ את חברו לראשות עירית ירושלים, אדון פרוסקי , תשמע טוב : אם אתה לא יודע לכבד את קדשי ישראל הדלתות יהיו סגורים גם אם תשלם למאכערים.
זה לא בטוח שרוב היהודים שעלו מרוסיה רוצים חילול שבת , אולי רק הגויים שביניהם אלה שרגילים לאכול חזיר , הם יכולים לחזור לפוטין .

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture