סוריה לאו"ם: "פעלו להפסקת תקיפות ישראל"; ומה הקשר לסעודיה?

בתגובה לתקיפה הלילית בפרברי הבירה דמשק, שמשטר אסד ייחס לישראל, שיגר משרד החוץ הסורי איגרת למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון. "מזהירים את ישראל מפני ההשלכות החמורות" • בתוך כך, כלי תקשורת בסוריה טוענים כי סעודיה סייעה לישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד החוץ הסורי פנה לאו"ם לאחר התקיפה לפנות בוקר (שלישי) בפרברי דמשק והטיל את האשמה על ישראל. "הגישה התוקפנית של ישראל תוביל לפיצוץ האזור ותסבך יותר את המצב, זאת כדי לתמוך בטרור ולהנציח את הכיבוש של השטחים הערביים", נכתב באיגרת שנשלחה מטעם המשרד למזכ"ל האו"ם וליו"ר מועצת הביטחון.

באיגרת טענו הסורים שחיל האוויר הישראלי ביצע שלוש תקיפות בשטח הסורי באמצעות טילים. "הפגיעות הישראליות החוזרות ונשנות בסוריה לא יצליחו להגן על ארגוני הטרור השותפים של ישראל שמשמשים כסוכניה, ובראשם ארגון דאעש וג'בהת א-נוסרה", כתבו הסורים. "כמו כן, זה לא יצליח להסיט את הצבא הסורי מלהמשיך לצבור הישגים במאבק בטרור ברחבי המדינה, ולאחרונה במחוזות אידליב וקוניטרה.

"ממשלת סוריה שבה ומזהירה את ישראל מפני ההשלכות החמורות של פגיעותיה בסוריה ותמיכתה המתמשכת בארגוני הטרור החמושים, והיא מטילה עליה את האחריות. על מועצת הביטחון לגנות את התקיפות הישראליות ולנקוט צעדים להפסקת התקיפות".

בבוקר הודיע צבא סוריה שצה"ל תקף יעד בפרברי דמשק בטילים ששוגרו מהאוויר ומהקרקע. "חיל האוויר הישראלי שיגר בסמוך לשעה 2:40 לפנות בוקר כמה טילים מעל לשטח לבנון לעבר אזור אל-קוטייפה בפרברי הבירה דמשק. מנגנוני ההגנה האווירית שלנו הגיבו ופגעו באחד המטוסים", נמסר.

עוד נטען בהודעת הצבא הסורי כי "בשעה 3:04 שוגרו פעם נוספת שני טילי קרקע-קרקע מאדמת הגולן הכבוש, ומערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו אותם. בשעה 4:15 שיגר האויב ארבעה טילים מטבריה, וגם אותם יירטו מערכות ההגנה האווירית שלנו. חלקי ההריסות של אחד הטילים נחתו בסמוך לאחד מהמוצבים הצבאיים, מה שגרם לנזק ברכוש".

בתוך כך, כלי תקשורת הנאמנים למשטר בסוריה הפיצו את הידיעה כי התקיפה הישראלית בוצעה בסיוע ערב הסעודית. הידיעה, שהופיעה לראשונה בעמוד החדשות "דמשק עכשיו" טוענת כי ישראל עשתה שימוש במודיעין סעודי במטרה לבצע את התקיפה. באתר אף נכתב כי משרד החוץ הסורי טוען כי "ישראל ובנות בריתה לא יצליחו להגן בתקיפותיהם על בעלי בריתם במדינה".

כלי תקשורת בעולם הערבי מגלים פרטים חדשים על התקיפה הישראלית לכאורה בסוריה. האתר הסעודי אילאף דיווח מפי גורמי מודיעין ערבים כי תקיפת התקיפה התמקדה בבסיס צבאי סורי ומחסני אמצעי הלחימה בעיירה אום קוטייפה בפרברי מזרח דמשק. על פי האתר, התקיפה התבצעה לאחר שהמשאיות שהגיעו מאיראן דרך עיראק לסוריה פרקו בבסיס טילים ארוכי טווח ואמצעי לחימה מתקדמים.

בדיווח באתר הסעודי נמסר עוד כי השיירות שיצאו מאיראן היו נתונות במעקב מתמיד של ארגוני מודיעין ישראלים ואזוריים, רמיזה למעורבות של מדינות נוספות בתקיפה. יש להדגיש כי בדיווחים בסוריה ובלבנון נטען כי חיזבאללה העביר למורדים החותים בתימן טילים ארוכי טווח אותם הם שיגרו לערים ובסיסי צבא סעודים.

נתניהו: מידע ישראלי מנע פיגועים של דאעש על אדמת אירופה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture