חוקרי המשטרה בכניסתם לבלפור. צילום: פלאש 90

נדחתה העתירה שביקשה למנוע את פרסום ההמלצות בתיקי נתניהו

בג"ץ דחה את העתירה שביקשה למנוע את פרסום ההמלצות בתיקי החקירה 1000 ו-2000. בג"ץ: "לא נמצא פגם של חוסר חוקיות או חוסר סבירות". המשטרה צפויה לפרסם את ההמלצות בימים הקרובים. בתוך כך, דווח הערב כי נתן אשל היה איש הקשר עם וולטר סוריאנו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בג"ץ דחה הערב (שני) את העתירה שקראה לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן להנחות את מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך שלא לצרף המלצות בתיקי חקירה ובכללם באלה המתנהלים בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שופטי בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, קבעו: "סוגיית העברת תיקי חקירה מהמשטרה לפרקליטות, כמו גם שאלת פרסום סיכום החקירה בהתאם להנחיות יועמ"ש נבחנה ואושרה על ידי בג"ץ בעבר".

השופטים שהם, קרא ווילנר דחו את עתירתו של עו"ד יוסי פוקס, שביקש להנחות את מפכ"ל השמטרה לא לצרף את המלצות משטרת ישראל בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו. השופטים, כאמור, דחו את העתירה על הסף: "לא מצאנו כי בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה נפל פגם של חוסר חוקיות או חוסר סבירות", נכתב.

מוקדם יותר היום הגישה הפרקליטות את תגובתה לעתירה, וטענה כי דינה להידחות על הסף. המדינה אף ביקשה מבית המשפט לתת את הכרעתו בעתירה בהקדם האפשרי, על מנת לא לעכב את העברת סיכום תיק החקירה בעניין תיק החקירה של ראש הממשלה, מהמשטרה לפרקליטות – בהתאם לתכנון המשטרה לפרסם את ההמלצות בתיקי 1000 ו-2000 בימים הקרובים.

בתגובתה ציינה המדינה כי "דין העתירה להידחות, מן הטעם שהעתירה אינה מגלה כל עילה משפטית להתערבות בית המשפט הנכבד בפעולות המשיבים. כפי שהובהר, המשטרה אינה מעבירה לגורמי התביעה 'המלצה' באשר לשאלה אם יש להעמיד חשוד פלוני לדין, קרי האם להגיש נגדו כתב אישום.

"כל שמעבירה המשטרה, בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה, במקרים שבהם מועבר סיכום כאמור, הוא סיכום של תיק החקירה ועמדתה לעניין מכלול התשתית הראייתית שנוצרה במסגרתו במהלך החקירה. לשר לביטחון הפנים אין מעורבות כלשהי בחקירות המשטרה, ממילא הוא אינו מצוי בפרטיהן – כך על דרך הכלל, וכך בעניין החקירה מושא העתירה".

עוד צוין כי "חוק ההמלצות" שנחקק בכנסת בחודש שעבר קובע כי הוא לא יחול על חקירות שנפתחו לפני העברתו בקריאה שנייה ושלישית.

המדינה גם ביקשה בתשובתה לדחות את בקשת העותר, עו"ד יוסי פוקס, למתן צו ביניים: "המשיבים יטענו כי דין הבקשה למתן צווי-ביניים להידחות אף היא, הואיל והעתירה אינה מגלה כל עילה להתערבות שיפוטית. לפיכך, ברור הוא שמבחן סיכויי העתירה תומך בדחיית הבקשה למתן צווי-ביניים, והוא הדין ביחס לנטיית מאזן הנוחות".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הורה אתמול למשטרה לדחות את פרסום המלצותיה בתיקים שבהם נחקר ראש הממשלה. זאת בנימוק שהמדינה טרם הגישה את עמדתה, וכן נוכח העתירה של פוקס, שטוען כי נאסר על המשטרה להגיש המלצות ממילא.

עו"ד פוקס, שהגיש כאמור את העתירה, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי המשטרה לא אמורה לפרסם המלצות להגשת אישום ובטח שלא לפרסמן. לטענת פוקס, גם לפני אישור החוק אסור היה למשטרה להמליץ לפרקליטות על העמדה לדין. המדינה צפויה להשיב לעתירה כבר בימים הקרובים, ולכן הדחייה בהגשת ההמלצות תהיה ככל הנראה קצרה. גורמים המעורים בחקירות העירו כי הדחייה איננה מפריעה למשטרה, משום שהיא ממילא אינה ערוכה להעביר את ההמלצות ביומיים הקרובים.

אתמול נמסר מטעמו של ראש הממשלה נתניהו בתגובה לסוגיה: "איננו מכירים את העתירה הזאת, שמסתבר שהוגשה לפני זמן רב. כמובן שהיא לא מטעמנו ואינה בידיעתנו. ממילא איננו מייחסים חשיבות להמלצות שכולם מבינים היום מה ערכן".

בתוך כך, הערב פורסם ב'חדשות 10' כי במשטרה בודקים האם נתן אשל הוא איש הקשר בין נתניהו לסוריאנו. על פי הדיווח, במשטרה בודקים חומר מודיעיני המוגדר משמעותי לפיו מקורבו של רה״מ נתן אשל היה איש הקשר בין נתניהו לאיש העסקים וולטר סוריאנו. נתן אשל מסר בתגובה לדיווח: ״אין לי קשר אליו ולא נפגשתי איתו״

גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו בימים האחרונים כי איש העסקים האירופי וולטר סוריאנו היה מעורב באיסוף מידע מכפיש על חוקרי ראש הממשלה והמרכזי שבהם ראש יאח"ה כורש ברנור, זאת באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. כזכור מפכ"ל המטרה אלשיך אמר בשבוע שעבר כי כי התבצעו מעקבים אחר חוקרי המשטה בתיקי נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל בגלל ביבי וחקירות השחיתות שלו
אם הוא לא היה כ"כ מושחת ונחקר
נתניהו לא היה תוקף את המשטרה
וולטר סוריאנו לא היה עוקב אחרי החוקרים
ומי יודע כמה בקבוקים רוני אלשיך נותן לביבי
וכמה סיגרים וולטר סיראנו נותן לאלשיך
וכמה ארוחות מוכנות ביבי וולטאר סיריאנו שולחים לשופטי בג"ץ
ומריח כאן ריח נודף של הון ושלטון-סרחון

ארייייייייייייייייייייייי, איֶכַּה??????????????????
איך נפלה בארזים שלהבת אפילו הבג"ץ משת"פ עם הון שלטון סרחון,
תאר לך
איי איי איי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture