צילום: פלאש 90

נתניהו: "תודה לך הנשיא" • טראמפ יוזמן לחניכת השגרירות בי-ם • צפו

בירושלים מברכים, הערבים זועמים. נתניהו "זהו רגע גדול למדינת ישראל. תודה לך הנשיא טראמפ". דיווח כי נתניהו יזמין את טראמפ לחנוך את השגרירות. הפלסטינים: "הפרה בוטה של החוק הבינלאומי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הערב את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על החלטתו להעביר את שגרירות ארצות הברית מתל אביב לבירת ישראל – ירושלים. "זהו רגע גדול למדינת ישראל. ההחלטה של הנשיא טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ביום העצמאות הקרוב, תהפוך את החגיגות הללו למשמחות עוד יותר. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה על מנהיגותך, תודה על ידידותך האיתנה".

בהודעה של שגרירות ישראל בוושינגטון שפורסמה ביום שישי צוטט נתניהו "זהו יום אדיר לעם ישראל. החלטת הנשיא טראמפ להעביר ביום העצמאות הקרוב באה אחרי הצהרתו ההיסטורית בדצמבר להכיר בירושלים כבירת ישראל. החלטה זו תהפוך את יום העצמאות ה-70 בישראל לחגיגה גדולה עוד יותר. תודה לך הנשיא טראמפ על מנהיגותך וידידותך"

על פי דיווח ב'חדשות 2' ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להזמין את הנשיא טראמפ לביקור בישראל בכדי להשתתף בחנוכת השגרירות בירושלים בכ"ט באייר הקרוב (14 במאי).

במערכת הפוליטת בישראל מברכים ושמחים מההודעה האמריקנית "אשרינו שזכינו בהכרתה של הגדולה בידידותינו בירושלים, עיר בירתנו הנצחית" צייץ שר הביטחון אביגדור ליברמן בטוויטר. חבר הקבינט השר ישראל כץ מהליכוד כתב "אני מברך את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על ההחלטה. אין מתנה גדולה מזו. המהלך הצודק והנכון ביותר היסטורית. תודה חבר". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד צייץ "שהחיינו ותודה לנשיא טראמפ על מתנה נפלאה ליום הולדתה ה-70 של ישראל".

שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים בתוך שלושה חודשים

הערבים זועמים

מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריאקת אמר כי ההחלטה האמריקנית להכיר בירושלים, שבחובה גם העברת השגרירות מתל אביב לירושלים, היא הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ושל ההסכמים בין הרשות הפלסטינית לישראל והרס אופציית שתי המדינות.

עריקאת אמר כי ההחלטה להעביר את השגרירות דווקא ביום הנכבה, היום שבו הוכרזה עצמאות לישראל ומהווה יום אסון עבור העם הפלסטיני, מהווה התגרות ברגשותיהם של כל הערבים והמוסלמים, כדבריו.

"ההחלטה הזאת מאשרת שהממשל האמריקני בודד את עצמו מכל תפקיד של נותן חסות לתהליך השלום, משום שהממשל האמריקני, בהחלטות דומת זו, הפך בפועל לחלק מהבעיה והוא לא יוכל להיות חלק מהפתרון", הוסיף עריקאת.

דוברו של הנשיא הפלסטיני אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי "כל צעד חד-צדדי לא יעזור לכונן שלום ולא יעניק לגיטימציה לאף אחד. נאום אבו מאזן בפני מועצת הביטחון הוא המפתח הרציני והיחיד לשלום וליציבות באזור ובעולם. צעדים שלא תואמים להחלטות הלגיטימיות הבינלאומית יעכבו כל הסדר באזור וייצרו אווירה שלילית".

משרד החוץ הטורקי גינתה את ארה"ב בעקבות הודעתה שתחנוך את השגרירות האמריקנית בירושלים כבר בחודש מאי לרגל יום העצמאות ה-70 לישראל. "ארה"ב חותרת תחת יסודות השלום". אנקרה תקפה את ארה"ב על ההחלטה וטענה שהאמריקנים מתעלמים מהחוק הבינלאומי והחלטות האו"ם בנוגע לירושלים. "לצערנו לאמריקנים לא אכפת מהקול של הקהילה הבינלאומית", מסרו הטורקים. "בתגובה להחלטה המדאיגה, טורקיה תמשיך במאמציה, יחד עם רוב הקהילה הבינלאומית, לשמור על זכויותיו של העם הפלסטיני".

//www.jdn.co.il/breakingnews/958962

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אצלנו אומרים
עושה לכולם בית ספר
תודה רבה להשם…

לפי מאמרי הנביאים האחרונים יקום השר מיכאל ועצה בידו לכל צרותינו. זה קורה לפני ביאת משיח צדקנו. השר מיכאל אינו ישראל. זהו טראמפ ? אולי.

תפנימו
ארה"ב היא היא הקהילה הבינלאומית

העבריין מדובר,
בעת העברת השגרירות נתניהו כבר יומק בכלא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture