צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מקומם: 4 חרדים נעצרו ונחקרו במשך שעות משום שתצפתו על הר הבית

ארבעה בחורים שסיירו בעיר העתיקה וצפו על הר הבית עוכבו במשך שעות בתחנת המשטרה ועברו חקירת שב"כ בכפייה. כעת מוגשת תלונה לקת"צ ירושלים • אחד הבחורים: "התעללות לשמה. אם הייתה לי חזות ערבית או נוצרית זה לא היה קורה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תלונה הוגשה לקצין תלונות של מחוז ירושלים במשטרה ולמבת"ן – מחלקת ברור תלונות נחקרים אשר אחראית על השב"כ. הרקע לתלונה הוא אירוע שהתרחש ביום שישי האחרון בו עוכבו ארבעה יהודים שטיילו בעיר העתיקה לחקירה, תוך פגיעה בפרטיות, לקיחת חפצים אישיים ובהמשך חקירת שב"כ ללא הסכמת הנחקרים.

י', בן 22 ואחד מהמתלוננים במקרה, סיפר איך התחיל האירוע: "אני ועוד שלושה מחבריי טיילנו בעיר העתיקה. ברחוב ויה דה לה-רוזה פנה אלינו ערבי תושב המקום והציע לקחת אותנו לתצפית על הר הבית בתמורה ל- 10 שקלים לאדם. הסכמנו והלכנו אחריו. הוא הכניס אותנו לבית ספר מקומי, משם נשקף הר הבית. התפללנו כמה דקות וירדנו בחזרה לרחוב. בכניסה ראינו שוטרים ממתינים בפתח".

לדבריו של י', השוטרים דרשו מהארבעה את תעודות הזהות שלהם תוך שהערבי מסביר לשוטרים כי הוא לקח את הבחורים לתצפית לאחר ששילמו, והוא עושה זאת עם תיירים נוספים במקום. השוטרים לא שעו להסברים ועיכבו את הבחורים לתחנת המשטרה בשער האריות.
"בתחנה הם לא הסכימו לנו לדבר אחד עם השני", משחזר י', "ובהמשך לקחו לנו את הפלאפונים".

בהמשך הועברו הארבעה לתחנת ה'קישלה', גם שם נאסר על הארבעה לדבר אחד עם חברו, והם עוכבו מעל לשלוש שעות בתחנה. "זה היה יום שישי וכבר היה מאוחר. היינו מעל שש שעות בעיכוב במשטרה. בקישלה חקרו כל אחד בחקירה עם דלת פתוחה ולאחר מכן בחקירת שב"כ". לדבריו של י' לא הובהר לו לפני החקירה כי הוא נכנס לחקירת שב"כ וכן לא נשאלה רשותו לחקירה, כפי שמחייב החוק. י' מספר: "החוקר שאל אותי 'מה דעתך על המצב בהר הבית', 'מתיי הפעם האחרונה שהיית בהר הבית' ו'מה תעשה למען הר הבית'. אחר כך הוא ביקש שאגיד לו דבר תורה מהפרשה ובזה הסתיימה החקירה".

הטענות בכתב התלונה מעלות תמונה של התנהלות בלתי חוקית של המשטרה תוך הפרת זכויותיהם של הבחורים. ביניהן נטען כי המשטרה פגעה בחופש התנועה של הבחורים ועיכבה אותם ללא עילה כפי המתחייב, בעוד שהערבי הוא זה שהזמין את הארבעה להיכנס למקום.

בהמשך התלונה שהוגשה ע"י עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו נכתב כי הפלאפונים של הבחורים נלקחו מהם ללא סמכות, וחקירות השב"כ שעברו הבחורים נערכו ללא תנאים שמאפשרים חקירה כזו וללא הבהרה לבחורים כי אין הם מחוייבים להיכנס אליה.

י' סיפר על תחושותיו בעקבות האירוע: "אני חושב שזו התעללות לשמה. הערבי שנכנס איתנו אמר לשוטר שהוא הכניס אותנו. בשביל מה כל זה? זה יום קצר, אמא שלי הייתה מאוד מודאגת והשוטר ניתק אותה בפרצוף כשהתקשרה לברר בשלומי. אין לי הגדרה אחרת לזה.
התעללות לשמה. כנראה שהמשטרה רוצה שכמה שיותר יהודים לא יגיעו למקומות האלה, ושאם כן יש מצב שייעצרו. יש לי חזות חרדית ואני מאמין שאם הייתה לי חזות חילונית, ערבית או נוצרית לא הייתי עובר את כל זה".

עו"ד יאדו מוסר: "על רשויות החוק, המשטרה והשב"כ, לאכוף את החוק ולפעול לשמירת האינטרסים הביטחוניים בסבירות ובהתאם לחוק. במקרה זה פרצו הגורמים האמורים את גדרי החוקים והנהלים וגרמו לפגיעה חריפה, לא חוקית ובלתי סבירה במתלוננים. הן כפרטים, והן כמייצגי זכותו וחירותו של עם לפסוע ברגליו בעיר העתיקה בירושלים ולשאת וליבו להר הבית".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כנראה שלבחורים הייתה גזירה משמיים שכך יקרה. ואת מי השם שלח עליהם? את בני המן או העמלקים במדים כחולים. הנשלח לא יודע שליחותו כאן. בעל עוגמת הנפש לא יודע על מה כך קרה לו. והכל כנראה לטובה. כמובן שלבעלי המדים הכחולים שכך התנהגו אין עולם הבא והם פשוט פורעים בדמות גויים שכביכול יהודים. אם היה קורה כך בדור התנאים לא היו מאמינים שיהודים יכולים להיות שוטים במדים של שוט(ר)ים שמחוללים עלילות ופוגעים ביהודים תמימים. השם יהיה בעזרנו.

מישהו יכול להסביר לי מה קרה שמה?
איפה זה המקום שאסור ליהודי להכנס חוץ מהר הבית? ואם זה לא חוקי לייהודי להכנס להר הבית עצמו?(אני לא מדבר על איסור כרת שיש למי שח"ו נכנס )

גם אני רוצה להגיע לתצפית איך מגיעים??

נשמע מעניין!
אם יש למשהו פרטים אודות האתר או המספר של הערבי לצורך תאום סיור, אשמח לשמוע!
געפוילט אלעס' גוט

מדובר על בית בספר אל עמוריה שממוקם בכותל הצפוני מחוץ להר הבית ב מותר ליהודים להכנס להר הבית דרך גשר המוגרבים ובשעות הכנסה ליהודים ואין בזה אסור כרת רק למי שנכנס למקום המקדש אך להר הבית אחר טבילה וטהרה מטומא היוצאת מגופו מותר להכנס להר וזה נלמדמהפסוק ויקח משה את עצמות יוסף עמו", כפי שלומדת הגמרא בתלמוד בבלי, מסכת פסחים, דף ס"ז, עמוד א', ופסק הרמב"ם, ספר ביאת מקדש, הלכות ג, פרק ד'
דרך הגב זה היה לפני חודש פלוס ולא כנאמר בכתבה

הבחורים סיכנו את עצמם כשעלו אחרי ערבי לא מוכר לתוך בית ספר ערבי. הוא יכול היה לרצוח אותם בשקט או לחטוף אותם.
זה בדיוק מה שגרם לשוטרים לחשוד בהם, כי מה יש לבחורים חרדים לחפש במקום כזה?
חסרי אחריות!

לא סיכנתי את עצמי מאחר ואתו ערבי ידיד של חבר שלי וזה לא פעם ראשונה שיהודים נכנסים לאותו בית ספר ב) היינו ארבעה יהודים על ערבי אחד ובית הספר היה ריק משום שזה היה ביום שישי שאין למוסלמים לימודים להבדיל כמו אצלנו בשבת קודש
אותו בית ספר ממוקם על מצודת אנטוניה שהיא המצודה האחרונה שנלחמו עליה לפני חורבן בית שני וזה מקום בעל חשיבות היסטורית גדולה
מי שרוצה לקבל יותר פרטים ניתן ליצור קשר בכתובת מייל[email protected]

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture