דיווח: "רוסיה פועלת כדי לצמצמם את ההתנגשות הצפויה בין ישראל לאיראן"

המתיחות בגבול הצפון: במוסקבה משוכנעים כי התנגשות צבאית הין ישראל לאיראן היא בלתי נמנעת, ופועלים לצמצמה ככל הניתן. השר כחלון: "תמיד טוב לנקות את ההממ"ד". מומחה מסביר: ישראל מנצלת חלון זמן שבו איראן ממולכדת מכל הכיוונים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נמשכת המתיחות הגבוהה בגבול הצפון בעקבות התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה: העיתון הלונדוני 'א-שרק אלאווסט' מדווח הבוקר כי במוסקבה משוכנעים שהתנגשות צבאית בין ישראל לטהרן היא בלתי נמנעת.

ע"פ הדיווח, גורמים בכירים בקרמלין פועלים בכל המישורים כדי לוודא שההתנגשות הזאת תצומצם ככל הניתן, ולא תגלוש מעבר להתגוששות צבאית נקודתית.

הטילים המאיימים הושמדו; ישראל נערכת לעימות ישיר מול איראן


"חברי הקבינט נחשפו לחומר על איראן בצהריים", סיפר הבוקר כחלון בהתייחסות למידע שהוצג אמש. "זה הישג מודעיני מהגדולים בתולדות ישראל. יש חומר מפליל על איראן שלא הוצג לציבור והאמריקאים קיבלו אותו. לדעתי ארצות הברית ואיראן ילכו להסכם גרעין חדש ומשופר. בנוסף, צריך להעיף את האיראנים מסוריה. אלו האינטרסים של ישראל בנושא".

שר האוצר, משה כחלון, אמר הבוקר בראיון לקשת כי "אין התראות למלחמה אבל יש מתח רב. אם תהיה התלקחות, היא תהיה בכמה חזיתות במקביל. תמיד טוב לנקות את הממ"ד או לפתוח את המקלט הציבורי. אנחנו צריכים להיות מוכנים תמיד". הוא הבהיר: "גם במחיר של מלחמה – לא נסכים שמולנו בסוריה תתפתח חיזבאללה נוספת"

הפרשן הצבאי עודד גרנות פרסם הבוקר ב'ישראל היום' טור שבו ניסה להסביר את הפינה הבעייתית אליה נקלעה טהרן. "על גודל המבוכה יעידו הסתירות בין הגורמים השונים לגבי תוצאות התקיפה. גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו על 26 הרוגים, מהם 4 סורים וכל השאר – קצינים וחיילים איראנים. הסורים טענו שרק 8 מאנשיהם נהרגו ואילו איראן הרשמית מיהרה להתנער מדיווח מוקדם של סוכנות ידיעות איראנית והודיעה שאף איש צבא איראני לא נהרג בתקיפה. אין בהודעה האיראנית התייחסות לנפגעים מבין אנשי המיליציות הפרו־איראניות, ששהו באחד משני הבסיסים.

תיעוד: ההרס והחורבן בבסיסים שהופצצו הלילה בסוריה


יתרה מזאת, בעוד שאחרי ההתקפה בתחילת החודש, שבה נהרגו איראניים בשדה התעופה T-4, מיהרו הסורים ופטרוניהם הרוסים להטיל את האחריות על ישראל וטהרן אף נחפזה לאיים בתגובה, הפעם איש לא הזדרז. הרוסים שתקו. סוריה האשימה את "אויבי המשטר" ואיראן הסתפקה אמש באזהרה כללית מפיו של המנהיג הרוחני לאמור: "העידן של פגע וברח הסתיים. מי שפוגע גם ייפגע"".

הוא מוסיף: "ומה באשר לכיוון שממנו שוגרו טילי התקיפה? מקור סורי דיבר על טילים מדויקים, ששוגרו מבסיסים של ארצות הברית בצפון ירדן. מקור אחר דיבר על טילים ששוגרו ממטוסים גם מכיוונים אחרים. הייתכן שמי שתקף הצליח לחמוק כליל ממסכי המכ"ם של הרוסים והסורים?".

לדבריו, "אם האיראנים חושדים שישראל היא זו שתקפה, אין ספק שהתקיפה הזו רק מגבירה את הרצון בנקמה, אבל בה בעת מעצימה גם את הדילמה איך ומתי לתקוף. הפעלת חיזבאללה תקשה על הארגון בתוך הזירה הלבנונית הנכנסת לבחירות לפרלמנט בעוד שבוע. תקיפה מסוריה – קשה ובעייתית. שיגור טילים לישראל מתוך שטח איראן בעייתי עוד יותר בזמן שאיראן מנסה להתרחק מן הדימוי של "מדינה תוקפנית".

ובכלל, כלי התקשורת באיראן עסקו אתמול פחות בהתקפה בסוריה ויותר במסעו המזרח־תיכוני של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, שנועד לייצב "חזית סונית" נגד איראן בראשות סעודיה, המפרציות, ירדן ומצרים. כל זאת לקראת הכרזה אפשרית של טראמפ בעוד פחות משבועיים על פרישה מהסכם הגרעין. בתרחיש הזה, שמטריד מאוד את האיראנים, מוצג נשיא ארצות הברית כמי שדוחף את סעודיה להילחם באיראן, אבל נדחף בעצמו על ידי ישראל".

פיצוצים עזים ולהבות ענק: צפו בתיעוד של תקיפת הבסיסים בסוריה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לפני ואחרי כל הדברים האלו צריך לזכור כי "ה הוא הנותן לך כוח לעשות חיל", ולא כ"כ להתרברב ,זה ח"ו מזכיר את המצב של לפני מלחמת יום הכיפורים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture