ארה"ב: "ישראל תקפה בסוריה, מתכוננת למלחמה נגד איראן"

שלושה גורמים אמריקאים אמרו לNBC כי בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה נפגעו כלי נשק מדויקים שהועברו מאיראן. לדבריהם, זהו הסימן האחרון לכך שישראל ואיראן מתקרבות למלחמה ממשית. הגורמים אמרו כי מטוסי F15 ישראלים תקפו בעיר חמה שבסוריה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שלושה גורמים אמריקאים מסרו היום (שלישי) לרשת NBC כי בתקיפה האווירית המיוחסת לישראל בסוריה בתחילת השבוע, נהרגו 24 חיילים איראנים וכלי נשק מדויקים שהועברו מאיראן. לדבריהם, זהו הסימן האחרון לכך שישראל ואיראן מתקרבות למלחמה ממשית. הגורמים אמרו לרשת האמריקאית כי מטוסי F15 ישראלים תקפו בעיר חמה שבסוריה, אחרי שאיראן העבירה נשק לבסיס שבו נמצאת חטיבה 47 של איראן, בהם טילי קרקע אוויר. הם ציינו כי באירוע נהרגו 24 חיילים איראנים, בהם מספר קצינים, נפצעו 36 חיילים נוספים.

גורמי הממשל הוסיפו כי "ישראל חוששת יותר ויותר מהשפעת איראן בסוריה". לדברי הגורמים, בעוד שרוסיה מנהלת את המלחמה האווירית על עתיד סוריה, איראן מנהלת את המלחמה הקרקעית באזור, וצבאה נמצא בכל הבסיסים הרוסים והסורים באזור. בשבועיים האחרונים איראן הגדילה את משלוחי המטענים הצבאיים לסוריה, הכוללים בין היתר נשק ואספקה שוטפת, כמו נשק קל, תחמושת וטילי קרקע-אוויר. לדברי הבכירים האמריקאים, מטרת המשלוחים היא חיזוק כוחות הקרקע האיראנים, לצד פגיעה בישראל. הם ציינו כי "ישראל מתכוננת לפעולה צבאית, ומחפשת סיוע ותמיכה של גורמים אמריקאים".

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום בהתייחסו לתקיפה שנערכה בסוריה בתחילת השבוע כי "האיומים של איראן באים לאורך השנים האחרונות. הם מנסים לפגוע בנו ואנחנו ניתן תשובה". שר הביטחון הוסיף כי "מדינת ישראל לא יכולה להתעלם מהאיומים של איראן. שהבכירים שלה מבטיחים למחוק את ישראל, ולכן נעשה את כל מה שצריך לעשות".

ראש הוועידה הפרלמנטארית האיראנית לביטחון לאומי ומדיניות חוץ, אלאדין בורוג'רדי, התייחס הערב לתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה. לדבריו, "איראן תגיב בזמן ובמקום המתאים" לתקיפה. בורוג'רדי אמר את הדברים במהלך פגישה עם נשיא סוריה בשאר אסד בדמשק.

כזכור, בתקיפה בסוריה הושמדו 200 טילים ונהרגו 16 בני אדם, בהם 11 אזרחים איראנים, כך על פי דיווח בניו יורק טיימס, בו צוטט גורם בברית המשולשת של סוריה, איראן וחיזבאללה. אותו גורם, יחד עם אחרים, צופה שאיראן תגיב לתקיפות על הכוחות של בסוריה אחרי הבחירות לפרלמנט בלבנון ביום ראשון הקרוב, בהם מתמודדים גם מועמדים של חיזבאללה.

הדיווח מגיע על רקע האיומים של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, להגיב בחריפות על התקיפה בין חמה לחומס. לפי אתר "אל מנאר" המזוהה עם חיזבאללה, חמינאי אמר כי "תם עידן תקיפות ה'פגע וברח', ומעכשיו תקיפות יענו בתקיפות. האויבים הבינו שהם לא ישיגו דבר באמצעות מלחמה".

בתחילת החודש הותקף על ידי "מטוסים עלומים", בסיס T-4 שנמצא בחומס שבסוריה. גורמי ממשל אמריקאים טענו כי קיבלו גורמים בירושלים יידעו אותם על התקיפה, בטרם זו התבצעה. מדובר בבסיס חיל האוויר הסורי שבשליטת צבא אסד, ועל פי מקורות באופוזיציה הסורית, בתקיפה נהרגו 14 בני אדם, בהם גם איראנים. בסיס T-4 הוא בסיס חיל האוויר הסורי, שמוצבים בו גם חיילים איראנים, וממנו המריא המל"ט האיראני שיורט בשטח ישראל בתחילת חודש פברואר, ולאחר מכן הופצץ הבסיס.

צבא רוסיה הפנה הבוקר אצבע מאשימה לעבר ישראל בעקבות תקיפת בסיס חיל האוויר הסורי T-4 באזור חומס. בהודעה שפרסם הצבא נאמר כי שני מטוסים ישראלים שיגרו שמונה טילים לעבר הבסיס הסורי, וכי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה חמישה מהם מקור בצבא סוריה הוסיף לסוכנות הידיעות סנא כי מטוסי F-15 שפעלו בשמי לבנון ביצעו את התקיפה.

לאחר התקיפה, דיווחה התקשורת הרוסית על שיחה בין מוסקבה וירושלים, בה דרש הקרמלין תשובה בדבר התקיפה שהתפרשה, לדבריהם, "כאקט של תוקפנות". על פי מומחים רוסים, התקיפה הישראלית בסוריה התרחשה בתיאום עם הממשל בוושינגטון: "ישראל פעלה בצורה פחדנית", טענו המומחים, "בצורה התואמת את ההתנהגות האמריקנית שעושה הכל על מנת להימנע מעימות עם הרוסים". שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר כי "יש לדרוש כי תיפתח חקירה שתברר מי אחראי על התקיפה האווירית בחומס".

"מערכה צבאית מתקרבת בצעדי ענק": מאחורי הקלעים של התקיפה בסוריה

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משיח בדרך

הרב קנייבסקי אמר שלא תהיה מלחמה
אז לא תהיה
נתפלל לגאולה במהרה ברחמים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture