צילום: לע"מ

ריבלין לנשיא אתיופיה: סייע בהחזרת אברה מנגיסטו המוחזק בעזה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, המבקר בימים האלו באתיופיה נפגש עם נשיא וראש ממשלת אתיופיה ודן איתם על החזרת האזרח הישראלי - אתיופי אברה מנגיסטו וגם בעמדתה של אתיופיה בנוגע לישראל בפורמים בין לאומים. הנשיא נפגש עם נציגי הקהילה היהודית באתיופיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, המבקר בימים האלו באתיופיה נועד עם נשיא אתיופיה מולטו טשומה בארמון הנשיאות באדיס אבבה. ריבלין העלה בפני מקבילו את עניינו של האזרח הישראלי אברה מנגיסטו שנמצא בשבי חמאס ברצועת עזה.

"אני מבקש ממך לעשות כל מה שאתה יכול כדי שישובו", אמר ריבלין, שהזמין את הנשיא לביקור גומלין רשמי בישראל והודה על האירוח שקיבל. "אברה מנגיסטו הוא אזרח ישראלי ושורשיו נטועים באתיופיה, אך לפני הכול הוא בן אדם ואני מבקש גם ממך לעשות ככל הניתן על מנת להפעיל על חמאס את הלחץ הנדרש על מנת לשחררו", הוסיף ריבלין. "זהו מקרה הומניטרי לכל דבר ועלינו לשלב כוחות על מנת להביא להשבתו יחד עם שני חיילנו המוחזקים בידיהם מאז הלחימה האחרונה בעזה". טשומה הבטיח לשוב ולהעלות את הנושא מול הגורמים שמולם פועלת ההנהגה האתיופית.

ריבלין הדגיש כי תמיכת אתיופיה בישראל בפורומים בינלאומיים בעלת חשיבות גבוהה עבור ירושלים. כמו כן, הדגיש הנשיא כי ירושלים היא בירת ישראל, וכי יש להתייחס לכך כעובדה ברורה. "לירושלים יעלה השגריר האתיופי כדי להגיש את כתב האמנה שלו, בירושלים יפגוש את צמרת הממשל שלנו, ואף החלטה מנותקת לא תשנה עובדה זו", אמר. "ירושלים היא מיקרוקוסמוס של היכולת לחיות יחד, אבל לפני הכול חייבים שכנינו להכיר בכך שישראל קיימת וכי קיומה לא לא ניתנת לערעור. לא ננהל משא ומתן עם אף גורם המטיל ספק בזכותנו להתקיים".

טשומה בירך את ישראל על חגיגות ה-70 לעצמאותה ואמר בהצהרותיו לתקשורת כי פגישותיו עם ריבלין היו "יסודיות ויעילות". "חלקנו מחשבות על מגוון רחב של נושאים מתוך הבנה הדדית. הבעתי בפני הנשיא את הצורך להמשיך ולהעמיק את הקשר בין המדינות. הדגשתי כי זהו ביקור היסטורי בעינינו וכי בכוונתנו לנצלו כדי לבנות ערוצי קשר נוספים בינינו. הקשר המיוחד בין העמים שלנו נרקם כבר אלפי שנים מאז המלך שלמה ומלכת שבא, ואני מלא הערכה לממשלת ישראל על שיתופי הפעולה בינינו".

בפגישתם המשותפת, אמר טשומה לריבלין כי ביקורו מהווה ביטוי למחויבות לידידות בין המדינות. "לישראל מקום חם בלבנו ואני מאמין שהדבר נכון גם מבחינת ישראל. אני חש שגם קהילת 'בית ישראל' הנמצאת באתיופיה מהווה גשר נוסף בין העמים", אמר נשיא אתיופיה. :"ההיסטוריה המשותפת שלנו רצופה דוגמאות רבות של שיתופי פעולה מסחריים וכלכליים ובמספר גדל והולך של פרויקטים משותפים היוצרים הזדמנויות עבור אלפי אתיופים. שתי המדינות חולקות צורך להילחם בטרור ולהגן על אזרחנו וגם בתחום זה נשלב ידיים".

צילום: לע"מ

במסגרת ביקורו באתיופיה נפגש הנשיא ריבלין גם עם ראש הממשלה האתיופי אביהאחמד, שנבחר לתפקיד בחודש מרץ האחרון. ריבלין אמר בפגישתם: "מדינת ישראל שבה לאפריקה ויש לנו כל כוונה להעמיק את הקשר בינינו. אנחנו מברכים על שיתוף הפעולה הכלכלי, החקלאי, האקדמי, המדעי והמסחרי בינינו ואני בטוח כי הוא יגדל".

לאור חברותה של אתיופיה במועצת הביטחון של האו"ם, העלה הנשיא גם את הסכנה הגלומה בהתבססות הציר השיעי בסוריה ובמזרח התיכון כולו בהובלה איראנית. ריבלין הדגיש כי אסור לאפשר התבססות איראנית בסוריה ובלבנון וכי לחץ בינלאומי הכרחי להשגת מטרה זו. עוד הדגיש הנשיא כי מדינת ישראל תשמח אם שגרירותה של אתיופיה בישראל תעביר פעילותה אל ירושלים.

ראש ממשלת אתיופיה הודה לנשיא על הביקור ההיסטורי והתייחס לנושאים השונים אשר עלו בפגישתם. אחמד אמר כי "ישראל היא אחת המדינות המתקדמות בעולם ואני מקווה שנוכל לקבל מכם תמיכה רחבה יותר, בעיקר בהיבטי המים והחקלאות. אנחנו נחושים ללמוד מכם ומניסיונכם עד כמה שניתן ואנחנו נכונים להשקיע בכל שנוכל ובמיוחד בהיבטים הטכנולוגיים".

צילום: לע"מ

רבילין קיים אתמול מפגש עם נציגי הממתינים לאיחוד משפחות השוהים באתיופיה בציפייה לעלות ארצה. המפגש נערך באדיס אבבה בהשתתפות ח"כ אברהם נגוסה, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, חבר בשדולה למען הקהילה היהודית באתיופיה וח"כ פנינה תמנו-שטה, יו"ר השדולה לחיזוק וקידום ישראלים יוצאי אתיופיה בישראל.

הפגישה התקיימה בעברית ואמהרית ובסיוע מתורגמנים. בפגישה לקח חלק גם אורן כהן, סמנכ״ל ממשל וחברה במשרד רה״מ האמון על הטיפול בסוגיה אשר העניק את המענה הנדרש לטענות שהועלו בפגישה. פורום נציגי הממתינים לאיחוד משפחות כלל את ראשי הקהילה, קומונרים ומדריכים בתנועת בני עקיבא ושליחי ציבור נוספים.

הנשיא האזין למשתתפים כולם וסיכם: ״יקיריי, לא עשיתי לכם שום מחווה ושום טובה. נשיא מדינת ישראל אחראי על כל היהודים בעולם. אני עוד זוכר כיצד קיבלתי את פניהם של עולי מבצע שלמה שבהם אולי קרובי משפחתכם. אנחנו גאים בכל האזרחים שלנו אשר עלו מגלות אתיופיה. אני מכיר את החלטת מדינת ישראל לסיים את הבעיה אבל הדברים לא מקלים על הכאב שלכם, אני יודע, אבל אני לא אבטיח שום דבר שאיני יכול לקיים".

״כל מקרה ומקרה צריך להבחן ושוחחתי עם שר הפנים שהבטיח לי כי כל מי שמגיש בקשה יקבל תשובות. הצדק צריך להיעשות עם הרוצים להתאחד עם משפחתם ואין לי ספק שאתם משתוקקים לכך. אני אדאג לדבר עם כל שר ושר על היישום הרלוונטי לתחום שלו. 1300 עולים בשנה זה יפה אך לא מספיק ואנחנו צריכים להמשיך ולטפל. נשיא בישראל הוא סמל אך הוא יכול לדבר על אוזניי האמונים על כך ונעשה זאת. גם נציג הממשלה נמצא פה, גם ח״כ המקורב מאוד לראשי השלטון בישראל ואני בטוח שיחד אנחנו נפעל לזרז את ההחלטות".

״באתי אליכם מכל הלב. אני אהיה בקשר עם הממשלה ואעביר את כל מה ששמעתי פה ואעביר אליהם את המכתבים ששלחתם אליי ואהיה בקשר ישיר עם שר הפנים המחויב גם הוא לנושא. באתי לתת לכם מידע ולא הבטחות וננסה לעשות ככל יכולתנו על מנת לקדם את ביצוע החלטות הממשלה״, הבטיח ריבלין

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture