צילום: פלאש 90

נתניהו ביקש דחייה בהצבעה על פסקת ההתגברות, בנט ושקד סירבו

שוב מלחמות בקואליציה: ראש הממשלה פנה לשרת המשפטים בבקשה לדחות את הצבעה בועדת השרים על 'פסקת ההתגברות' בטענה שהוא עסוק בענייני ביטחון. בבית היהודי סרבו וטענו שנתניהו רוצה דחייה כדי לרצות את נשיאת בית המשפט העליון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירה ללשכת שרת המשפטים איילת שקד בקשה לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק 'פסקת ההתגברות' בישיבת הממשלה. ראש הממשלה הסביר את הבקשה לדחייה בכך שבשל אירועי השבוע, בדגש על ההתעסקות בנושא הסכם הגרעין האיראני, ולכן לא הספיק להגיע להסכמות עם כל חברי הקואליציה. בסביבתו של ראש הממשלה הסבירו בסרקזם כי "היה לנתניהו שבוע עמוס, אולי אתם זוכרים משהו". בשבוע שעבר ביקש כבר ראש הממשלה נתניהו דחייה בדיון כדי להיפגש עם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

מסיעת הליכוד נמסר כי "בישיבת ראשי הקואליציה סוכם כי במהלך השבוע יתקיימו דיונים מרתונים בנושא פסקת ההתגברות וביום ראשון החוק יובא להצבעה. כל בר דעת מבין שבשבוע החולף ראש הממשלה נתניהו עסק בנושאים אחרים ובעלי חשיבות עליונה לביטחון המדינה. לכן ביקש השר יריב לוין דחייה של ההצבעה בשבוע אחד בלבד כדי לקיים את אותו דיון בין חברי הקואליציה. כל הסיבות האחרות שמתודרכות לחלל האוויר והטוויטר הן על דעת המתדרכים והצייצנים בלבד".

עם זאת, בבית היהודי מאמינים כי מטרתו של נתניהו הוא להגיע לנוסח מוסכם לחוק עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ולכן מבקש את הדחייה. עם זאת, קשה לחשוב על נוסחה שתהיה מקובלת גם על נשיאת בית המשפט העליון וגם על חברי מפלגת הימין

לשכתה של שקד אמרו הערב כי הם מתכוונים לקיים את ההצבעה כמתוכנן. גם שר החינוך ויו"ר המפלגה נפתלי בנט הודיע כי למרות בקשת נתניהו המפלגה תעלה את הצעת החוק בישיבת הממשלה, ואמר: "‏פסקת ההתגברות נדרשת למשילות הממשלה ולשמירת האמון בבית המשפט. ‏היא גם אמצעי חיוני למלחמה בטרור ולהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל. הגיע הזמן להכריע. ‏לכן ביום ראשון הקרוב אנו נעלה את חוק ההתגברות להצבעה, ונצפה לתמיכת ראש הממשלה כפי שהתחייב בחתימתו וכפי שהבטיח לציבור הישראלי".

בוידאו: שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מסביר את מטרתו של 'פסקת ההתגברות'

בריאיון ל'חדשות 2' התייחס בנט לסערה סביב הצעת החוק ואמר כי "בית המשפט העליון השתלט על הרשות המבצעת – הממשלה. בג"ץ לא יכול לשבור את כל הקווים ולתפוס לעצמו סמכות, אלא רק במקרי קיצון".

"בית המשפט פסל את חוק המסתננים פעמיים, מה שלא אפשר לנו לגרש אותם, פסל לנו אפשרות לגרש מחבלים או להרוס את בתיהם", טען השר. "בג"ץ פסל כמעט 20 חוקים בשנים האחרונות – זה מוגזם". בנט התייחס גם לשאלת התמיכה בממשלה ואמר כי הוא "מקווה שכחלון יסכים לקבל את ההצעה".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שנחשב לסמן ימני בבית היהודי, הביע את התנגדותו לדחייה וכתב בחשבון שלו: "נתניהו כדרכו מורח ומורח ומורח ומורח ומורח ומורח ומורח ומורח ומורח… ממה הוא מפחד?", עוד הוסיף חבר הכנסת כי "האמת היא שעם חיות אין שום סיכוי בעולם להגיע להבנות. היא רוצה את הכוח אצלה ואנחנו רוצים אותו בידי הציבור. ובקואליציה יש מספיק זמן להגיע להבנות תוך כדי החקיקה. הגיע הזמן להפסיק לדבר ולהתחיל לחוקק".

כזכור, הבית היהודי מבקשים זה זמן רב לחוקק חוק שיגביל את כוחו של בית המשפט העליון להתערב בחקיקת הכנסת, תוך שימוש בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. עד כה, שר האוצר משה כחלון התנגד לכל חקיקה שתתערב בעבודת בית המשפט, אך בשל משבר המסתננים, וקריסת מתווה המדינה השלישית, הביע כחלון נכונות להתערבות בפסיקות בג"ץ בנושא.

עם זאת בבית היהודי מבקשים שינוי נרחב יותר, שיאפשר לחוקק מחדש כל חוק שנפסל על ידי בג"ץ וזאת ברוב של 61 חברי כנסת, הצעה שבבית המשפט העליון מתנגדים לה בתוקף. בבית היהודי חוששים עוד שההתמהמהות בחקיקת פסקת ההתגברות תביא למסמוסה למעשה.

בשבוע שעבר איימו השרים נפתלי בנט ואיילת שקד כי אם הנוסח המורחב של החוק, לפיו דרוש רוב של 61 חברי כנסת כדי לאשר מחדש חוק שפסל בג"ץ, הם לא יהיו מחוייבים יותר למשמעת קואליציונית. השר כחלון כבר הבהיר שלא יסכים לנוסח המורחב, ועל כן או שתושג פשרה, או ששוב יתפתח משבר קואליציוני.

ההצעה שמונחת כרגע על סדר היום של ועדת השרים היא יוזמה פרטית של ח"כ בצלאל סמוטריץ', שלפיה יכנס תיקון לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. לפי התיקון, הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוק שנפסל בבג"ץ ברוב רגיל בלבד. תוקפו של החוק יפקע בתוך ארבע שנים מיום החקיקה, ואם הכנסת תאשר אותו פעם נוספת, תוקפו יעמוד לעד. סמוטריץ' הביע נכונות לשנות את ההצבעה כך שהכנסת תחוקק מחדש חוק שנפסל בבג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת.

להצעה כזו מתנגדים כחלון והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. כחלון מוכן לתמוך רק בחקיקה שתקבל את אישור של היועמ"ש. האחרון הציע לחוקק חוק יסוד: חקיקה, שבמסגרתו הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ ברוב של 70 ח"כים. בליכוד ובבית היהודי דורשים שהרוב הדרוש בכנסת יהיה נמוך הרבה יותר, אך עד כה לא הגיעו להסכמות על מספר הח"כים.

//www.jdn.co.il/breakingnews/985078
//www.jdn.co.il/breakingnews/977059

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם שר החינוך מתבייש עם הכיפה לא פלא שבגרמניה ממליצים לא ללבוש כיפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture