צילום: PIXABAY

עורך דין סייבר – המדריך לייצוג משפטי במתקפת סייבר

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

באמצעות המחשב כל אחד יכול להתחבר לרשת האינטרנט ולמצוא מידע שהוא מחפש בצורה מהירה, נוחה ופשוטה. כבר שנים רבות שהמחשב הפך להיות כלי מרכזי בחיינו, אם לצרכי עבודה, לימודים, פנאי או כל צורך אחר. כיום, כדי להשיג גישה אל האינטרנט אין צורך רק במחשב, אלא ניתן לגלוש ברשת מכל מקום ובכל זמן גם באמצעות הטלפון החכם, מחשב לוח ואפילו שעון חכם.

אין ספק כי המחשבים והאינטרנט מעניקים לכולנו יתרונות רבים וחיים נוחים הרבה יותר, אך לצד זאת, טמונים באמצעים אלה גם חסרונות משמעותיים שיכולים להוביל לביצוע עבירות סייבר ומחשוב. מכיוון שרשת האינטרנט היא מקום פתוח ונגיש לכל, כך היא מושכת אליה עבריינים הבוחרים לנצל לרעה את יתרונותיה הרבים והזמינים.

> קראו על המושג הסדר מותנה

עבירות סייבר ומחשבים

עבירות בתחום הסייבר מתרחשות במרחב הווירטואלי של רשת האינטרנט. כיוון שמדובר על רשת נגישה ופתוחה לכולם, כך גם עברייני מחשב (הנקראים "האקרים" או "פצחנים") יכולים להגיע אליה ולבצע עבירות פליליות חמורות נגד גולשים תמימים. באמצעות הרשת האקרים שולחים איומים וסחיטות דרך אימיילים ו/או רשתות חברתיות, מפיצים תוכנות זדוניות, תוכנות רוגלה ווירוסים, ומנצלים את ההיקף העולמי של האינטרנט כדי לבצע את העבירות באופן אנונימי וכמעט ללא עקבות.

בשונה מעבירות סייבר, עבירות מחשב מתבצעות לא אחת באופן פיזי. עבירות מחשוב כוללות פריצה למידע שקיים במחשבים, העתקת מידע והפרת זכויות יוצרים, גרימת נזקים בלתי הפיכים באמצעות וירוסים וכדומה. עבירות אלו יכולות להתבצע כלפי מכשירים ואמצעים דיגיטליים כמו מחשבים נייחים או ניידים, מחשבי לוח (טאבלטים), טלפונים חכמים או כל אמצעי אחר בו ניתן לשמור מידע ומסמכים אישיים ופרטיים.

עבירות סחיטה ברשת האינטרנט

האקרים מנצלים את שליטתם בתוכנות וקודים, וכך מנסים לפרוץ לאתרים, פרופילים חברתיים, חשבונות בנק, כרטיסי אשראי וכל תוכן ומידע אחר אישי ורגיש של גולשים ברשת או אף להשתיל תוכנות זדוניות ותוכנות רוגלה. כיום חברות וארגונים פיננסיים גדולים פועלים כל העת להגנת הנכסים הדיגיטליים שלהם באמצעות אבטחת מידע מקצועית, וכך מונעים מעבריינים לחדור אל האתרים שלהם ואל המידע הרגיש של הלקוחות ושל החברה.

משום כך עבירות הסחיטה באמצעות תיבות אימייל ורשתות חברתיות הן בין העבירות הנפוצות ביותר בתחום המחשוב והסייבר. העבריינים פונים אל גולשים פרטיים עם איום על הפצת מידע אישי שנגנב מהרשת בלא ידיעתם, וסוחטים מהם סכומי כסף גבוהים על מנת שישמרו על שתיקתם ולא יפיצו את המידע בפומבי.

ייצוג משפטי של עורך דין סייבר

במקרה של עבירות בתחום הסייבר והמחשוב, כמו גם במקרה של פריצה למידע אישי במחשב או סחיטה כספית או סחיטה מינית ברשת, מומלץ לפנות בהקדם לייעוץ משפטי של עורך דין סייבר. זוהי הדרך המהירה והיעילה ביותר לצמצום היקף הנזקים וטיפול בגורם המאיים. עו"ד סייבר מומחה בתחום יידע כיצד להתמודד מול העבריינים, וכמו כן יעניק ייצוג משפטי מקצועי לקורבן מול רשויות האכיפה ויחידת הסייבר המשטרתית במקרה הצורך.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture