צילום: שאטרסטוק

4 דברים שחשוב לדעת על ביטוח מקיף

כל מי שמחזיק בבעלותו רכב ודאי רכש ביטוח מקיף, כזה אשר מכסה בפני כל נזקי הרכוש במקרה של גניבה, תאונה או מקרים אחרים. למעשה, הביטוח נותן מעטפת אופטימלית למירב הנזקים ולפני שרוכשים אותו יש כמה דברים שחשוב לדעת

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

במדינת ישראל כמעט לכל נהג יש רכב משלו, בהתאם לכך קיים בה גם שוק ביטוח רכב גדול, כיוון שמרבית הנהגים בוחרים ללכת על בטוח ולרכוש פוליסת ביטוח מקיף לרכב ולא להסתפק בביטוח החובה המכסה פגיעות גוף בלבד. למעשה, למי מאיתנו המבקשים רשת בטחון רחבה, רכישת ביטוח מקיף זהו צעד מתבקש היות והוא מעניק מעטפת ביטוחית מקסימלית: הגנה על הרכב, תכולתו, אביזריו, נזק לרכב אחר ואי-נעימויות נוספות. לכן לפני שאתם בוחרים את הביטוח המקיף שלכם מומלץ לערוך השוואת מחירי ביטוח לרכב שתעזור לכם לקבל את ההחלטה הטובה בשבילכם. לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר דברים שחשוב לדעת על ביטוח מקיף לפני שרוכשים אחד שכזה.

איך נקבע מחיר הפוליסה?

המחיר של הביטוח המקיף לרכב נקבע לפי מספר מאפיינים כמו סוג הרכב, השנתון שלו, מאפייני הנהג, תאונות קודמות, קנסות ודוחות תעבורה וכן השכונה בה אתם מתגוררים. למעשה, כל המשתנים הללו משפיעים יחדיו על העלות של הביטוח המקיף לרכב ולכן כדאי להכיר כיצד כל אחד מהם משפיע על מחיר הביטוח.

באשר לסוג הרכב והשנתון שלו, אתם ודאי יכולים כבר להבין כי היות ועלות תיקון רכב נגזרת מעלות החלפים שלו והעבודה הנדרשת, אזי המחיר משוקלל בהצעת המחיר שתקבלו מחברות ביטוח שונות.

באשר למאפייני הנהג, מחירי הביטוח משתנים גם כאן: אם תבחרו לרשום את הרכב על נהג נקוב או מספר נהגים, אזי יבדק מינם, גילם והוותק של רישיון הנהיגה שלהם – נשים ישלמו בחלק מחברות היבטוח סכום נמוך יותר, ונהגים וותיקים יהנו ממחיר מוזל אף הם.

בכל הנוגע לתאונות, דוחות וקנסות – גם אלו נלקחים בחשבון לפני שחברות הביטוח יגישו לכם הצעות מחיר לביטוח מקיף. עשיתם תאונה קשה לפני מספר שנים? צפו לעליה במחיר הפוליסה, בדומה גם לדוחות וקנסות תעבורתיים.

כמו כן, השכונה בה אתם מתגוררים עלולה להשפיע אף היא על עלות הביטוח המקיף – אם אתם גרים בשכונה שקטה, ללא עבר של גניבות, אזי מחיר הפוליסה שלכם יהיה נמוך יותר.

מדוע ועד כמה מערכות בטיחות משפיעות על מחיר הביטוח?

לאחר שהבנו אילו מאפיינים בסיסיים עוזרים לחברות הביטוח לקבוע את מחיר פוליסת הביטוח המקיף לרכב, נעמוד על ההשפעה של מערכות בטיחות ברכבים על מחיר הביטוח. למעשה, ישנן מערכות בטיחות שניתן להוסיף לרכבכם בעלות סבירה ויכולות לעזור לכם להפחית את מחיר ביטוח הרכב. לדוגמה, אם תבחרו להוסיף חיישנים שעוזרים למנוע תאונות אתם ודאי תשלמו פחות על הפוליסה של הביטוח.

ישנן מערכות בטיחות שונות וחברות שונות מציעות אותן במחירים מגוונים – אלו יכולות לעזור להפחית את מחיר הביטוח שלכם וגם לסייע לכם לנהוג בזהירות רבה יותר ולמעשה לייצר סביבה בטוחה הרבה יותר לכלל הנהגים בישראל.

האם לתאונה יש השפעה על מחיר הביטוח?

את הביטוח המקיף לרכב אנו רוכשים במטרה לסייע לנו במקרים של נזק לרכב, כמו בתאונה. כאשר הרכב עובר תאונה באשמתכם (וגם אם לא באשמתכם), חשוב מאוד לעדכן את חברת הביטוח – תוכלו להגיש תביעה ולקבל החזר על תיקון הרכב או לתקנו במוסכים של החברה. חשוב לציין כי במרבית הפוליסות אתם תידרשו לשלם השתתפות עצמית – זו אשר נועדה למנוע תביעות סרק על סכומים קטנים. כמו כן, חברות ביטוח שונות מציעות חבילות הרחבה מיוחדות לפוליסה של ביטול השתתפתות עצמית – אתם תידרשו לשלם מעט יותר על הפרמיה השנתית, אבל לא תידרשו להשתתפות עצמית במקרה של תאונה. בנוסף, חשוב לציין כי על פי חוק במקרה של תאונת טוטאל-לוס אתם לא תחוייבו לשלם השתתפות עצמית.

 

הטבות נוספות

חשוב לדעת כי כל חברת ביטוח מעניקה בונוסים והטבות נוספות למזמיני ביטוח מקיף, לכן לפני שאתם רוכשים פוליסה שכזו, בדקו אילו הטבות תוכלו לקבל. בין ההטבות השונות שתוכלו למצוא בשוק היום נמצאות שירותי דרך וגרירה, כיסוי לאבדן או גניבה של ארנק ברכב, שבר שמשות ועוד. כמו כן, במיוחד בימים אלו שאנו ממעטים לצאת מביתנו, כדאי לדעת שהזמנת ביטוח מקיף לרכב אונליין יכולה להוזיל את עלות הפוליסה, זאת כיוון שאתם חוסכים עלויות חברה שונות כמו סוכן, נציג טלפוני וניירת מיותרת – לכן בדקו אם אתם יכולים לרכוש את הפוליסה דרך האינטרנט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture