Nati Shohat/Flash90

הכסף הזה שייך לנו, אין שום סיבה שנשאיר אותו לאחרים • מדריך

תקופת הפנסיה מגיעה הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו ולכן הפעולות שנבצע היום יקבעו כיצד הפנסיה שלנו תראה בעתיד שבוא יבוא • לפניכם מדריך קצר ובו טיפים לבחירת מסלול ההשקעה הנכון

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

כולנו היינו רוצים להיות צעירים לנצח, אבל… זה פשוט לא קורה לאף אחד. תקופת הפנסיה מגיע הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו ולכן הפעולות שנבצע היום יקבעו כיצד הפנסיה שלנו תראה בעתיד שבוא יבוא.

למרבה המזל יש לנו חדשות טובות – הפעולות שיאפשרו לכם לדאוג לעתידכם כבר עכשיו הרבה יותר פשוטות ממה שאתם חושבים. לפנכם מספר טיפים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטות בצורה בריאה.

1

ככל שתתחילו לחסוך בגיל צעיר יותר כך החיסכון שלכם יהיה גדול יותר. זה אולי נשמע מובן מאליו אך רובנו לא קולטים עד כמה גודל החיסכון תלוי בגיל שבו אנחנו מתחילים לחסוך.

אם לדוגמה התחלתם לחסוך לפנסיה בגיל 30 והפקדתם בחיסכון הפנסיוני 1,000 ש"ח בכל חודש בהנחת תשואה של 4%, יהיה לכם בחיסכון בגיל פרישה (67) 900,000 ש"ח לעומת זאת אם תפתחו את אותו חיסכון באותו הנחת תשואה בגיל 20 החיסכון הפנסיוני יהיה שווה בגיל פרישה (67) מעל 1,500,000 ש"ח. 600,000 ש"ח יותר (!).

מה שאומר שקצבת הפנסיה החודשית שתקבלו לאחר פרישה עשויה לגדול באלפי שקלים בכל חודש, (סדר גודל של מעל 3,000 ש"ח). אתם בטח שואלים איך זה יכול להיות??? להלן המשוואה הפשוטה – לצד העובדה שכמות ההפקדות עד הפנסיה עולה, אפקט ריבית דריבית מעצים את הרווח שיעשה כל שקל שתפקידו במשך עשרות שנים.

2

להימנע מתסמונת ה"מחר", ככל שחולפות השנים יש לנו יותר מחויבויות ויותר משימות על הראש. זוגיות ילדים… הנטייה הטבעית שלנו היא לדחות פעולות חשובות לעתיד כדי להתמודד עם עומס המשימות בהווה – והופ! לפני שאנחנו שמים לב עוברים עוד שנה ועוד עשור מבלי שדאגנו לפנסיה.

כדי למנוע מראש שנים אבודות של חיסכון, חשוב להתחיל ולחסוך לפנסיה כבר עכשיו. אז איך מתחילים לחסוך. ומה צריך לשים לב – לפניכם המדריך המלא

1. בחירת גוף מנהל לחיסכון הפנסיוני – חשוב לבחור גוף מנהל עם ניסיון מוכח בניהול חיסכון ארוך טווח. מכיוון שמדובר בחיסכון לתקופה של עשרות שנים בחירה בגוף אמין המספק קבלות בשטח יכול להיות עבורכם יתרון אדיר לטווח הרחוק.

2. בודקים דמי ניהול – להשוות מחירים ולחסוך 200 ש"ח בקניית מקרר זה נחמד. אבל מה אם הייתי אומרת לכם שאתם יכולים לחסוך מאות אלפי שקלים עד הפנסיה, אם רק תוזילו את הדמי ניהול של הפנסיה???

נכון להיום דמי ניהול המרביים בקרן פנסיה עומדים על 6% מהפקדות החודשיות ו 0.5% על הצבירה (סכום הצבירה בחיסכון), בפועל אפשר לחתוך את הדמי ניהול הללו בעשרות אחוזים לפחות!!! שימו לב הבדל של 0.5% מהצבירה לבין 0.05% נשמע לא גדול, אבל בפועל מדובר בהפרש מאוד משמעותי. כל חלקית האחוז של דמי ניהול שאתם חוסכים מגדיל את החיסכון הפנסיוני שלכם בעשרות ואף במאות אלפי שקלים.

3. מסלול השקעה – רבים האנשים שמסתכלים על דמי הניהול ומי שמציע יותר זול שם הם נמצאים מבלי להתחשב בתשואה. היום קיימות כמעט בכל חברה כמה מסלולי השקעה וכמובן שיש חברות שעושות יותר תשועות ויש כאלו שפחות אז תבדקו קודם כל מי הם החברות שמובילות בתשואות וגם בתוך אותו חברה תבחרו את המסלול שמתאים ספציפית לרמת סיכון שאתם רוצים לקחת.

4. חשוב! הו"ק משמרת את הכיסוי הביטוחי – רבים לא יודעים אך כל חודש שיש הפקדה לקרן פנסיה היא גם מבטחת אותך – בביטוח שארים, במקרה מות החוסך ל"ע יהיה קצבה לילדים עד הגיעם לגיל 21 ולבן/בת זוג לכל החיים, וכן בביטוח אובדן כושר עבודה.

לכן מאוד חשוב לעשות הו"ק, לא רק בגלל שבסוף השנה יצטבר סכום גבוה שעליו יהיה לשלם בפעם אחת על כל השנה. אלא מהסיבה הפשוטה – כל חודש שיש הפקדה יש כיסוי ביטוחי.

שימו לב שלא משנה כמה תבדקו את הדמי ניהול מסלולי השקעה וכו'… מה שיקבע בסוף את הקצבה בגיל פרישה זה גובה ההפקדות /הו"ק שיורדת. נכון שבבדיקת הדמי ניהול מסלול השקעה… יעזרו להוציא את הרווח המקסימלי. אבל הכי חשוב הוא גובה ההפקדה ולהחליט להפריש ובאמת להתחיל.

לתשומת לב: המידע הוא לעורר תשומת לב בלבד, אינו ממצה את כל התחום, אינו מהווה המלצה מקצועית, ואין הכותבת אחראית בשום אופן לנזק הנגרם במישרין או בעקיפין מעשיית שימוש במידע זה. בכל מקרה לגופו חובה להתייעץ עם איש מקצוע רלוונטי.

הכותבת: רחל שפילמן בעלת רישיון סוכנת ביטוח פנסיוני מורשה, חברת לשכת סוכני הביטוח.

רחל שפילמן, טל-0556875766

לבדיקה מקיפה לחצו כאן השאירו פרטים ונחזור אליכם

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture