צילום: שאטרסטוק

שאלות שכדאי לשאול לפני נטילת הלוואה

ריכזנו עבורכם דברים שחשוב שתדעו ותיקחו בחשבון לפני שאתם לוקחים את ההלוואה הבאה

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

הלוואה יכולה לעיתים לעזור לנו להשיג מטרות ולהתגבר על הוצאות לא צפויות, אך לא כדאי למהר לקחת אחת. לפני שחותמים, חשוב לבדוק היטב את כל הפרטים ולהבין בדיוק למה אנחנו נכנסים ולא פחות חשוב, איך יוצאים

 

כשאנחנו זקוקים לכסף זמין לאיזו הוצאה לא צפויה כמו תיקון המזגן, טיפול שיניים דחוף, או אפילו לאירוע משפחתי כמו ברית מילה או החתונה של הבת, אנחנו נוטים להילחץ ולא תמיד בודקים מהן כל האפשרויות העומדות בפנינו. אך דווקא התנהלות כזו עלולה להוביל אותנו להחלטות נמהרות ולא בהכרח טובות עבורנו. כדאי לבדוק אם ישנו חיסכון ישן שנוכל להיעזר בו, אם נוכל לבקש עזרה מבני משפחה או אם כדאי לנו כלכלית לקחת הלוואה וממי. כדי להצליח לבחור את החלופה הטובה ביותר להלוואה, חשוב להבין מהן השאלות שיש לשאול לפני שלוקחים אחת.

  1. איזה סוג הלוואה מתאים לצרכים שלי?

ישנם סוגים שונים של הלוואות המיועדים למטרות שונות. ישנה אפשרות לפרוס חיובים קיימים על פני תקופה ארוכה יותר, הכרוכה בריבית מסויימת, ובכך לנסות להקל עלינו להתמודד עם התחייבויות קיימות שקשה לנו לפרוע היום. הלוואות למימון רכישת רכב למשל מותנות בדרך כלל בשעבוד הרכב לטובת המלווה כבטוחה. בנוסף, הלוואה לכל מטרה* מאפשרת לנו לקבל מימון להוצאות חד-פעמיות שונות בפריסה של עד 60 חודשים. לכל סוג הלוואה יש את התנאים שלה והיא מתאימה לצרכים שונים.

  1. מהם תנאי ההלוואה?

בהתאם לסוג ההלוואה המתאימה לצרכים שלכם, חשוב לברר בדיוק מהם תנאי ההלוואה. בין היתר חשוב לברר מהי הריבית שתשלמו ולכמה זמן תוכלו לקבל את ההלוואה. בהתאם לכך, חשוב להבין בדיוק מהו גובה ההחזר החודשי שתצטרכו לשלם ולוודא שאתם מסוגלים לעמוד בו לאורך כל תקופת ההחזר.

מלבד הריבית ומשך התקופה, מומלץ לברר גם מהו תהליך הבקשה והאישור של ההלוואה וכמה זמן הם צפויים לקחת, האם תצטרכו להציג מידע כלשהו כתנאי להעמדת ההלוואה והאם יש ברשותכם את המידע הרלוונטי. תנאי ההלוואה מותאמים למצב האישי שלכם ולכן אין טעם להסתמך על מידע מחברים ומכרים וחשוב לבצע את הבדיקה בעצמכם בהתאם לנתונים שלכם.

  1. לאיזה צורך אנחנו זקוקים לכסף ומהו הסכום הנדרש ולכמה זמן?

האם אנחנו צריכים כסף למימון אירוע חד-פעמי כמו טיפול רפואי, חופשה משפחתית או בר מצווה לילד, או שחלילה ההכנסה שלנו נפגעה ואנחנו זקוקים לעזרה זמנית בכיסוי ההוצאות עד שנתאושש. אולי בכלל אנחנו צריכים כסף כדי להחליף רכב שיכול גם לשמש כסוג של בטוחה עבור המלווה. בהתאם למטרה שעבורה אתם זקוקים לכסף תוכלו להגדיר מהו הסכום הדרוש לכם ותוך כמה זמן פחות או יותר תרצו להחזיר את הכסף.

  1. האם הלוואה היא הדרך הטובה ביותר להשיג את הכסף וממי כדאי לקחת הלוואה?

אחרי שהבנו מהי המטרה שלשמה אנחנו זקוקים לכסף, כדאי לבדוק היטב האם יש לנו מקורות אחרים שיכולים לעזור לנו לממן את ההוצאה הזו. אולי בכלל אפשר לדחות את ההוצאה או להסתפק בהוצאה נמוכה יותר על משהו חלקי כמו רכב זול יותר או תיקון זמני שיאפשר לנו להמשיך לנסוע ברכב הקיים עוד שנה-שנתיים.

אם החלטנו שהלוואה היא הדרך המתאימה למימון ההוצאה, חשוב מאוד להבין מי בדיוק הגורם שמלווה לנו את הכסף. כדאי לוודא שזהו גוף מורשה ומפוקח כדי שנוכל להיות בטוחים שתשלום ההחזר ייעשה בהתאם לחוק ולא נמצא את עצמנו מתמודדים עם התנהלות פחות נעימה.

השאלות הללו יעזרו לכם להבין בצורה טובה יותר את כל החלופות העומדות לרשותכם ולקבל החלטה טובה יותר. לא כדאי להתפתות להלוואה שאחר כך נתקשה לעמוד בתשלום ההחזר החודשי. אך הלוואה שמתאימה לצרכים שלנו לעיתים יכולה בהחלט לעזור לנו להתגבר על קושי זמני לכסות את ההוצאות או על הוצאה חד-פעמית גבוהה במיוחד. בדיקה יסודית של ההלוואה המתאימה לנו והתנאים הכרוכים בה, יכולה תחסוך לנו כאב ראש ויכולה לאפשר לנו להנות מכסף נזיל כעת בידיעה שאנחנו יכולים לעמוד באופן מלא בתשלום ההחזר.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

*הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture