צילום:FREEPIK

ויזה לארצות הברית – מה צריך לעשות כשמגיעים לשגרירות

.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

הוצאת ויזה לארה"ב נדרשת עבור כל סוג של ביקור בה. בין אם אתם מתכננים טיול מחוף לחוף, נסיעה עסקית, פגישה עם בני משפחה שגרים שם או נסיעה לצורך טיפול רפואי חשוב – זהו תהליך שתצטרכו לעבור.

הויזה ניתנת בדרך כלל ל-10 שנים ויש לחדש אותה כאשר פג תוקפה. אין ערובה לכך שתקבלו את הויזה אם תגישו בקשה – לכן יש להתייחס לתהליך ברצינות – ממש כפי שהאמריקאים מתייחסים אליו. בכל הנוגע להגירה בלתי חוקית, ארה"ב הקשיחה מאוד את העמדות שלה בשנים האחרונות. מטרת תהליך הבקשה לויזה נועד בעיקר כדי לוודא שאין למבקשים כוונה להגר לארה"ב ולהישאר בה לתקופה של יותר מחצי שנה. לכן הויזה הבסיסית (שנקראת B1 או B2) מאפשרת ביקור לפרק זמן של עד 6 חודשים.

יש הרבה מאוד סוגים של ויזות. לכל סוג של שהות יש ויזה ייחודית משלה. ארה"ב מאפשרת גם כניסה לפרקי זמן ממושכים יותר וישנן אשרות שמאפשרות לגור, ללמוד ולעבוד בה. אך הויזה הנפוצה מסוג B, שאותה מבקשים מרבית הישראלים, היא ויזה שנועדה לכסות ביקורים למטרות של עסקים, תיירות וטיפול רפואי.

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור כאשר מגישים בקשה לויזה הוא שאתם צריכים להראות כמה שיותר זיקה לחיים שלכם בארץ. בין אם אתם עובדים או לומדים בארץ, אתם צריכים להציג לכך הוכחות ולהראות שהביקור שלכם אכן נועד למטרה שעליה הצהרתם.

מה כולל תהליך הבקשה לויזה

תהליך קבלת הויזה מורכב מכמה שלבים שכדאי להכיר. אם אתם לא רוצים לבצע את התהליך לבד וללא ליווי, ניתן לפנות לחברות שמתמחות בסיוע בהשגת ויזה. חברות כמו חברת איזי ויזה שמוציאה ויזות לארצות הברית, הופכות את התהליך לפשוט יותר ומהיר יותר. בעזרת חברות אלו ניתן לבצע את התהליך עם ליווי – דבר שיכול לסייע לישראלים רבים.

בין אם אתם מגישים לבד את הבקשה או נעזרים בחברה מקצועית, כדאי לדעת שכל התהליך מתחיל במילוי טופס אונליין שנקרא DS-160. מדובר בטופס בשפה האנגלית שכולל פרטים אישיים ומקצועיים וכן פירוט של מטרת הביקור בארה"ב. את הקישור לטופס ניתן למצוא באתר של שגרירות ארה"ב בישראל. בנוסף למילוי של הטופס עצמו, יש לשלם אגרה בגובה 160$ על מנת להגיש את הבקשה. זהו הסכום שנדרש בקבלת ויזה מסוג B. עבור סוגי ויזה אחרים העלות של האגרה יכולה להיות גבוהה יותר.

אם מילאתם את הטופס המקוון בהצלחה ושילמתם את האגרה, אתם צריכים להתקשר לשגרירות ארה"ב בתל אביב או בירושלים ולקבוע מועד לריאיון. נכון להיום, בשני המרכזים של השגרירות ניתן להגיש בקשה לויזה ולעבור ריאיון. השגרירות בתל אביב היא הוותיקה יותר. זו שבירושלים נפתחה רק לאחר אישורו של הנשיא טראמפ והכרתו בירושלים כבירת ישראל.

הביקור בשגרירות: מה מצפה לכם?

השלב של הביקור בשגרירות הוא החלק האחרון בדרככם לקבלת הויזה. לביקור עצמו יש כמה שלבים קבועים. באופן כללי, נושא האבטחה חשוב מאוד באזור השגרירות ומומלץ להיזהר מביצוע פעולות בלתי צפויות או כאלו שיכולות לעורר חשד בקרב המאבטחים בשגרירות.

לאחר שעברתם את הבידוק הביטחוני ונכנסתם לשגרירות – תצטרכו להגיש את המסמכים שהבאתם אתכם לבדיקה של נציג. המסמכים האלו כוללים את טופס הבקשה ואישור על תשלום האגרה, וכן מסמכים נוספים שתידרשו אליהם. אם אתם נוסעים למטרה של מעבר טיפול רפואי, תצטרכו לספק אבחנה חתומה על ידי רופא (שכוללת את הסיבה לכך שנדרש טיפול בארה"ב). ייתכן גם ותדרשו להציג מסמכים שמאשרים את מטרת הנסיעה שלכם, את היכולת הכלכלית לממן את הנסיעה והשהות בארה"ב, מסמכים שמוכיחים כי כוונתכם לחזור לישראל לאחר הביקור ועוד.

לאחר בדיקת המסמכים שלכם על ידי נציג, תילקח מכם טביעת אצבע ותעברו לשלב הריאיון האישי. הריאיון מתבצע בדרך כלל עם קונסול בשגרירות. הוא יכול להיערך בעברית או באנגלית, בהתאם לבחירה שלכם.

בריאיון תישאלו שוב על מטרת הנסיעה שלכם ותצטרכו להצהיר כי בכוונתכם לחזור לישראל לאחר הביקור. יש לזכור כי המטרה העיקרית של כל תהליך הסינון הזה הוא מניעה של הגירה בלתי חוקית ושהות בארה"ב שלא בהתאם לסוג הויזה שקיבלתם.

טיפים למעבר מוצלח של הריאיון

ישנם כמה דברים שנמצאים בשליטתכם ויכולים להשפיע באופן חיובי על תוצאות הבקשה שלכם לקבלת ויזה. הדבר הראשון הוא הנראות החיצונית שלכם כאשר אתם מגיעים לשגרירות. גם אם אתם מסוג האנשים שאוהבים בדרך כלל להתלבש באופן מרושל יחסית ולא להקפיד על ההופעה – כדאי בזמן הביקור להופיע בצורה מוקפדת ומאורגנת. אתם לא חייבים להגיע ממש עם חליפה, אך אתם צריכים לדאוג לכך שהמראה שלכם ישדר רצינות ואמינות ברמה מספקת.

בנוסף לכך, בזמן הריאיון עצמו כדאי להקפיד על שפת הגוף שלכם. זה אומר להישיר מבט למראיין, לענות בביטחון על השאלות שאתם נשאלים ולתת תחושה שאתם אדם עם רגליים על הקרקע. כלומר, בדיוק סוג האדם שלא מחפש לעבור לחיות באופן בלתי חוקי בארה"ב. אמנם מדובר לכאורה במתן רושם חיצוני על פי קלישאות של התנהגות, אך בפועל הסממנים החיצוניים האלו באמת משפיעים על חוות הדעת שתתגבש עליכם.

חשוב גם לענות בכנות ובצורה מלאה על שאלות הקשורות בחיים שלכם. ייתכן ותצטרכו להראות מסמכים כלכליים, כמו תלושי משכורת אחרונים, על מנת לבסס את התחושה שמרכז חייכם בישראל ואין לכם כוונה לשנות זאת. אם אתם מגישים בקשה לויזה למטרת לימודים או עבודה – חשוב גם כן להציג את המסמכים המתאימים ולהוכיח כי מטרת הכניסה שלכם לארה"ב היא בהתאם לכללים וכי יש מוסד עבודה או לימודים שכבר מחכה לכם שם בצורה מסודרת.

קיבלתם תשובה – מה עכשיו?

אם כל התהליך עבר בשלום והוכחתם שאתם אכן מתכננים נסיעה בהתאם למטרת הויזה שביקשתם – תקבלו תשובה חיובית לאחר הריאיון. הדרכון שלכם, שאותו הפקדתם עם הכניסה לשגרירות, יישלח אליכם בדואר שליחים עם הויזה מודפסת בתוכו. הויזה, כאמור, ניתנת לתקופה של 10 שנים בדרך כלל.

אם בקשתכם סורבה מסיבה כלשהי – דרכונכם יוחזר אליכם ואתם תצטרכו להגיש בקשה חדשה. אל כל סירוב לבקשה חייב להיות מצורף מכתב נלווה שמסביר מדוע לא ניתנה לכם הויזה. במקרה כזה תצטרכו להגיש בקשה חדשה שבה תפרטו כיצד השתנו הנסיבות שבעטיין הבקשה הקודמת סורבה. במקרים מסוימים המכתב יפרט פעולות נוספות שתצטרכו לנקוט כדי לקבל את האישור. במקרה כזה – לא יהיה צורך לשלם שוב את אגרת הבקשה.

לסיכום

קבלת ויזה לארצות הברית היא תהליך מעט מורכב. בדרך תצטרכו לעבור מספר שלבים, להוכיח את מטרת נסיעתכם ואת הכוונה שלכם לשוב לישראל בתום התקופה המאושרת. האמריקאים מקפידים מאוד על נושאים אלו, כחלק ממדיניות ההגירה הכללית שלהם אל המדינה.

אם קראתם את השלבים בתהליך ואתם חשים מעט מבולבלים, כדאי לפנות לשירותים של חברה מקצועית לקבלת ויזה לארה"ב. הסתייעות בליווי מקצועי יכולה לפשט עבורכם את התהליך ולהבטיח את ההצלחה שלו במידה רבה יותר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture