צילום: 123RF

כאן אורזים: קבלו 7 טיפים לאריזת דירה

עוברים דירה? שיהיה בשעה טובה, אנחנו כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בתוך כל הבלגן והלחץ. במדריך הבא נסביר איך אורזים דירה, למה לא כדאי לחכות לרגע האחרון וגם, איך אורזים חפצים שבירים? כל התשובות לפניכם

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

לא מחכים לדקה התשעים

זה נכון שברוב המקרים החיפזון הוא מהשטן, אך דווקא במקרה של מעבר דירה, ההמלצה שלנו עבורכם היא להתחיל לארוז כמה שיותר מוקדם. מה זה אומר בפועל? במידה ואתם גרים בדירת חדר שגם כך רוב התכולה שבה היא לא שלכם, אין לכם טעם למהר ותוכלו להתחיל גם שבוע לפני המעבר.

במידה ואתם גרים בדירה גדולה ויש לכם כמות רבה שתכולה, ההמלצה שלנו עבורכם היא להתחיל לארוז אפילו חודש לפני המעבר. הטיפ הזה מקבל חשיבות מכרעת במיוחד אם אתם משפחה עם ילדים קטנים.

השקיעו במיון מקדים

לפני שאתם ממהרים לקחת ארגזים ולארוז את התכולה, זה הזמן לבצע מיון מקדים על מנת לעשות קצת סדר בבלגן. בשורה התחתונה, המטרה של המיון המקדים היא להיפטר מפריטים שאתם לא צריכים ופשוט נהגתם לאגור כל השנים הללו.

זו גם הזדמנות מצוינת לתרום את כל הפריטים שאתם לא צריכים לעמותות שמתעסקות בתחום, כמובן שתוכלו גם לשלוח הודעה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית ולשאול אם מישהו מעוניין בפריטים הללו.

חשוב לציין – אחת מהמטרות המרכזיות של המיון המקדים היא להפריד את הפריטים יקרי הערך מהתכולה הרגילה. מדובר בפריטים שאתם לא ממש רוצים שיהיו על המשאית בזמן ההובלה, כמו שעונים, נשק, מחשבים ותכשיטים. את כל אלה פשוט העבירו בעצמכם לבית החדש.

תארזו באופן הנכון

אין ספק שהחפצים השבירים מהווים אתגר גדול במעבר דירה, הין מבחינתכם והן מחינת צוות הסבלים. לכן, אנו ממליצים לכם לתת את מירב תשומת הלב לפריטים הללו.

כלל ראשון, השתמשו בקרטונים למעבר דירה שנחלקים לשני סוגים, לפי אופי הפריטים שאורזים. קרטונים בעלי דופן כפולה, שנקראים בשפה המקצועית קרטון דו גלי ישמשו לאריזת חפצים כבדים או שבירים. מדובר בקרטון חזק במיוחד שיכול לשאת את המשקל הכבד של הפריטים השבירים, כמו צלחות, כוסות ועוד. קרטון חד דלי ישמש לאריזת התכולה הפשוטה יותר.

לפני שאתם מכניסים לקרטון את הפריטים השבירים, מומלץ לרפד את התחתית שלו באמצעות נייר אריזה על מנת להפחית כמה שיותר את הסיכוי לזעזועים שעלולים לגרום לשבר.

כעת, קחו צלחת בודדת ועטפו אותה באמצעות נייר האריזה, עשו זאת כך עם כל צלחת. חשוב לציין, אל תכניסו המון צלחות לקרטון ואל תדחסו, זה עלול להגדיל את הסיכוי לזעזוע. לאחר מכן, מיינו את הכוסות לפי גודל ועטפו גם אותן באמצעות נייר האריזה.

סיימתם לארוז את הפריטים השבירים? זה בדיוק הזמן לסמן אותם בכל דרך אפשרית, על מנת שהסבלים ידעו שמדובר בתכולה שבירה. אחרת, כל המאמץ שהשקעתם בלארוז אותם פשוט יהיה לשווא.

השתמשו בנייר דבק חזק

אחרי שסיימתם להכניס את הפריטים השונים לארגזים, מומלץ לסגור אותם באמצעות מסקינטייפ חזק. ההמלצה שלנו עבורכם היא שלא להשתמש בנייר דבק, חזק ככל שיהיה, הוא פשוט לא יוכל לעמוד בעומס של הארגזים.

פשוט קחו מסקינטייפ עבה וסגרו את הקרטונים מכל הכיוונים ובמספר שכבות, כך תבטיחו שאף קרטון לא יקרע בדרך. הטיפ הזה נכון בעיקר עבור הפריטים השבירים, ששם המעטפת צריכה להיות הרבה יותר חזקה מאשר קרטונים של בגדלים למשל.

כך תארזו מצעים וכריות

אריזת מצעים וכריות יכולה להיות קצת טריקית. מצד אחד, מדובר בתכולה לא כבדה שלעיתים אנחנו נוטים להתעלם ממנה ולהשאיר אותה לרגע האחרון. מצד שני, מדובר בפריטים שתופסים המון נפח. לכן, ההמלצה שלנו היא לארוז אותם בשקיות גדולות כמו שקיות אשפה למשל.

חשוב לציין – מומלץ לסמן את השקיות הללו באופן בולט, אחרת הסבלים עלולים לחשוב שמדובר באשפה.

אורזים לפי חדרים

תתפלאו, אבל לחברת ההובלה ממש לא משנה מה יש בארגזים שלכם, אלא כל מה שמעניין אותם זה היכן לשים אותם בדירה אליה אתם עוברים. לכן, אם תרשמו על הקרטונים שלכם "סדינים ומצעים" או "הצעצועים של תומר", סביר להניח שהסבלים פשוט יניחו את הארגזים במרכז הסלון וישאירו לכם את עבודת הפיזור.

לכן, ההמלצה שלנו עבורכם היא למיין את הארגזים לפי חדרים. רשמו על כל ארגז לאיזה חדר הוא מיועד, "סלון", "חדר שירות", "מטבח". כך הסבלים יוכלו לפזר במהירות את הארגזים בבית ולחסוך לכם את כאב הראש.

השאירו בצד תיק עם דברים דחופים

אחת הטעויות הנפוצות במהלך מעבר דירה היא שאנחנו נוהגים לארוז את כל התכולה ולהגיע ליעד החדש חסרי כל, עד שלא מסדרים את הפריטים במקום שלהם. במצב כזה, אתם יכולים למצוא את עצמכם בלי מברשת ומשחת שיניים, נוזל לעדשות, מטענים, תרופות ועוד.

לכן, ההמלצה שלנו עבורכם היא לארוז תיק ייעודי שיישאר אתכם כל הזמן ושתהיה לכם גישה מלאה אליו לדברים שאתם צריכים כאן ועכשיו. אל תשכחו כמובן לקחת את התיק הזה אתכם, אחרת לא עשיתם בזה שום דבר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture