צילום: FREEPIK

ויזה הומאניטארית

לבטח שמעתם על אשרות שונות אשר ניתנות לאזרחים שנחשבים כנתינים זרים ומעוניינים לעבוד, או לשהות בישראל כאשר הם חיים יחד עם בני זוג ישראלים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

אבל קיימת ויזה נוספת הנקראת ויזה הומאניטארית, אשר מדובר על מי שמבקש מעמד בישראל ואינו עונה על הקריטריונים המנויים במשרד הפנים. קיימת וועדה הומאניטארית במשרד הפנים, אשק מורכבת מנציגים של משרד החוץ, משרד הפנים, משרד הבריאות, המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה ועוד. בקשות לוויזה זו, מוגשות בפני הוועדה במקרים מיוחדים. הוועדה בוחנת מקרים קשים או חריגים למשל זרים שמבקשים לקבל הסדרת מעמד בישראל בדרכים של מרמה, או מנסים למשוך זמן, בקשותיהם לא תועברנה לוועדה.

 

ישנן לא מעט טרגדיות של ילדים של בני זוג שאחד מהם הוא נתין זר, כשאר יש להם ילדים משותפים קטינים, אך  מדינת ישראל מוציאה לילדיהם צו גירוש, כאשר הם מגיעים לגיל 18.  במקרים אלה יש להילחם על המעמד בישראל ולפנות לוועדה ההומאניטארית במשרד הפנים. גם מי שקיבל אזרחות ישראלית שהיה נתין זר ומעוניין להביא את אחד מהוריו שהוא נחשב כקשיש בודד, יוכל לעשות זאת באמצעות בקשה עבור ויזה לישראל מטעמים הומאניטאריים. יש להיעזר עם עורכי דין בענייני הגירה, אשר יש להם כבר ניסיון מוכח בתחום. אמנם אפשרויות ההגירה בישראל הן די מצומצמות לי שאינו יהודי, אך ישנם מקרים שבהם מוצדק וניתן יהיה לאפשר לאנשים מסוימים לקבל ויזה בישראל מטעמים הומאניטאריים.

קשה לשלול קבלת ויזה לתושב זר כאשר הטעמים הם הומאניטאריים

לפחות בדרך זו, כאשר הסיבה היא מוצדקת לבקשת הסדרת מעמד באמצעות הוועדה ההומאניטארית במשרד הפנים, ניתן יהיה לטפל בנושא באמצעות הגשת הבקשה וצירוף של כל המסמכים הרלבנטיים. במקרים אלה במיוחד, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד לענייני הגירה, אשר יסייע למבקש הוויזה ההומאניטארית להצליח בהליכים אלה. עורכי דין להגירה, יודעים מי יוכל לקבל את הוויזה ההומאניטארית ובאילו נסיבות שיכולות להצדיק את קבלת הוויזה. הוועדה ההומאניטארית לא פועלת לפי קריטריונים וכל אחד יכול לפנות בבקשה למעמד לוועדה. יושב ראש  הוועדה הוא מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה של משרד הפנים.

עורכי דין רבים, אשר עוסקים בנושא הגירה, כאשר הם מתבקשים לסיוע בקבלת ויזה הומאניטארית לנתין זר בישראל, לומדים על המקרים השונים באמצעות פסקי הדין שהתפרסמו והם יודעים באילו קריטריונים ניתן לעמוד כשאר מבקשים ויזה זו. למשל הורה זר לילד שהוא אזרח ישראלי, כאשר הנתק מההורה יגרום נזק רב לילד שהוא קטין, או אדם בגיר שצריך לטפל בהורה שצריך להביאו לישראל ע מנת שיוכל לשהות במחיצתו ולטפל בו.

ויזה הומאניטארית  לפליטים שהגיעו לישראל

אחת הבעיות הידועות היא הגעת פליטים ממדינות עולם שלישי לישראל. למשל הוועדה יכול לדחות בקשה של פליט לשהות בישראל, אבל אם נשקפת סכנה לחייו בארץ מולדתו בגלל מלחמות למשל, הוועדה תאשר את הוויזה ההומאניטארית.   מדובר על הליך שהוא די ארוך שיש לבצע ככל המוקדם, על מנת להתחיל בהליכים ולהמשיך אתם עד לקבלת הוויזה ההומאניטארית. יש לציין כי יש מקרים בהם עובדים זרים מבקשים עבורם ויזות הומאניטאריות על מנת להמשיך לסעוד בן משפחה שהעובד הזר עבד עימו שנים ואם יעזוב אותו כי הסתיימה השהות של העובד או העובדת הזרה לפי החוק, דבר זה עשוי לפגוע במטופל קשות.

רבים מהמשפחות של מטופלים סיעודיים, פונים לשירותיו של עורך דין שעוסק באזרחות , על מנת שניתן יהיה סייע בהליכים שהם די ארוכים לקבל האשרה ההומאניטארית. רבים  מעורכי הדין, מצליחים בהשגת האשרות ומשתמשים בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותם.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture