הגב מציק? בדקו את הרגל !

דרך אגב, זה לא הגב... 80% מכלל האוכלוסיה הבוגרת סובלים מכאבי גב. ממה הם נובעים, מה הפתרון ואיך נמנע אותם? - כל הפרטים בכתבה שלפניכם

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

בביקור שערכה שושנה, מורה פנסיונרית, אצל מומחה אורטופדיה בשכונתה, בקשה לטפל ביבלות כף רגלה אשר הקשו על הליכתה. לאחר שהותאם לה מדרס נח, נעמדה שושנה והחלה ללכת. "נו, איך את מרגישה"? שאל אותה המומחה, "היי", ענתה האישה, "נעלמו לי כאבי הגב!"

מתברר כי הפציינטית שהגיעה למומחה בעקבות יבלות כואבות, סובלת כבר שנים מכאבי גב תחתון שהפריעו לה לעמוד ממושכות והקשו עליה בפעולות פשוטות כמו טאטוא רצפות והדחת כלים.

כרבים אחרים, לא חלמה האישה, כי כאבי גבה קשורים לבעיות במנח כף הרגל והניחה כי הם תוצאה של עבודה מאומצת. כעת, לאחר שנעלה מדרסים שנרכשו בעקבות היבלות מהן סבלה, מרגישה שושנה כבנאדם חדש. ללא כאבי הגב הטורדניים היא מהדסת בקלילות, מצליחה סופסוף לעמוד ולתפקד בנוחות ובנינוחות.

אז מה קרה שם? אנו שואלים את מומחה האורטופדיה ר' יהודה קורנפלד מ"בסד אורטופדיה", כיצד קרה שמדרסים שיועדו ליבלות העלימו כאבי גב תחתון, ומה הקשר בין בעיות גב לכף הרגל?

80% מכלל האוכלוסייה הבוגרת, עונה קורנפלד, סובלים מכאבי גב מטרידים אשר מקשים על פעילותם היומיומית. הכאבים עלולים לנבוע ממגוון סיבות:
ישיבה ממושכת ללא הפסקות או מתיחות, הרמת משקל כבד בצורה לא נכונות, בעיות אנטומיות בעמוד השדרה ולא רבים יודעים, אך בעיות בכף הרגל כמו דורבן, גיד אכילס ופלטפוס, הן גורם עיקרי לכאבים אלו.

זיהוי מקור הכאב:
כשמטופל מגיע לאורטופד עם תלונה על כאבי גב, משתף קורנפלד, הוא מתבקש לחלוץ נעליו, כדי לבדוק אם הוא סובל מבעיות כף רגל שטוחה (פלטפוס). במידה ויתברר כי נשללו גורמים אחרים וכאבי הגב נובעים מבעיות רגליים, ניתן יהיה להתחיל בתהליך ההתאמה של המדרסים.
בשנים האחרונות נפוץ הטיפול במדרסים בשל יעילותם הרבה בפתרון בעיות אלו. המדרסים משפיעים באופן ישיר על היציבה של הגוף, מחלקים בצורה נכונה את העומס על מנח כף הרגל ויוצרים ויסות בחלוקת עומס שרירי הגב ומערכת היציבה כולה. בנוסף, משפרים המדרסים את יכולת בלימת הזעזועים העלולים לגרום לכאבי גב. את השיפור יראה המטופל תוך ימים ספורים מתחילת השימוש .

במידה והוכח הצורך במדרסים:
חשוב מאד, מדגישים ב"בסד אורטופדיה", להימנע מרכישה של מדרסים גנריים או מרכישה של רפידות המיוצרות באופן המוני ותעשייתי, זאת משום שלכל אחד מאתנו ישנו מבנה אנטומי שונה וכל בעיה מצריכה התייחסות ייחודית מבחינה טיפולית. ההתאמה של המדרסים יכולה להתבצע במגוון שיטות וטכניקות, כמו שימוש בתבניות גבס, התאמה ע"י משטחי דריכה המצוידים בחיישני עומס, שמחוברים למערכות מחשב מתקדמות ועוד.

הקדימו רפואה למכה:

• מידי תקופה, ממליץ קורנפלד, הקפידו על בדיקה שגרתית אצל מומחה אורטופדיה, במהלך הבדיקה תוכלו לזהות בעיות שונות בכף הרגל העשויות להשפיע על הגב ולהתאים מדרסים שיחסכו לכם את הכאב.
• כשאתם יושבים, הקפידו על תמיכה טובה לגב התחתון.
• הקפידו על תרגילי מתיחה שיחזקו לכם את שרירי הגב התחתון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture