מאות מקוואות נבדקו והוכשרו ברחבי הארץ בשבועות האחרונים

לקראת תקופה זו של "בין הזמנים" וחופשות של אלפי משפחות ונופשים, הגיעו רבני "המרכז" לכ- 1,000 מקוואות, במיוחד בישובים קטנים, בכפרים ובפרברים, כדי לבדוק אותם ולהכשירם לשימוש שוטף. כל זאת כמסורת הידועה של מערכת הכשרות למקוואות שהוקמה בעידודם של גדולי ישראל ובראשם הגאון רבי אברהם גניחובסקי זצ"ל.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

על ידי רבני "המרכז הארצי למען טהרת המשפחה" ברחבי הארץ

אל הרבנים התלווה צוות נרחב של מומחים ועובדים, אשר בשעת הצורך מבצעים ללא דיחוי תיקונים הכרחיים, תיקוני זחילה ומילוי אוצרות גשם, ועוד שיפוצים נדרשים בהתאם למצב בכל מקום ומקום.

הרב חיים לוי, יו"ר "המרכז הארצי למען טהרת המשפחה", ציין, כי הרבנים והמומחים הביעו קורת רוח וסיפוק רב מהמצב התקין והנכון של תחזוקת המקוואות ברוב המקומות, ועם זאת בלא מעט מקוואות היה צורך בתיקונים קלים יחסית ובהכשרתם לשימוש שוטף.

הדבר מוכיח, כי ההשקעה הרבה במיוחד  שנעשתה במשך כל השנים על ידי "המרכז" בעבודות בנייה מאסיביות ויסודיות –  הן אם מדובר בבניית מקוואות חדשים או בשיפוץ ושיקום מקוואות קיימים – הוכיחה את עצמה כמסייעת לתחזוקה נכונה לאורך זמן של המקוואות.

ההשקעה פירושה ביצוע עבודה יסודית לאורך כל התהליך, החל משיגור של צוותי עבודה – אדריכלים, מהנדסים, קבלנים ומנהלי עבודה, כדי ללוות בדייקנות ובהתמדה את בינוי או שיקום ושיפוץ המקווה, מתחילתו ועד סופו. לאחר הבדיקות הראשונות והתכניות, מגיע שלב הביצוע המעשי של העברת חומרי בניה, נגרות, חשמלאות וכל מה שנדרש, למרחק רב, לא פעם בדרכים קשות – שהרי בדרך כלל מדובר במקוואות במקומות מרוחקים, בישובים קטנים, כפרים ופרברים. מולם פועלים אנשי התקצוב הדואגים שבעיות אלו לא יעצרו את התהליך המבורך, שכן מדובר בסכומים של מאות אלפי שקלים בכל מקוה.

לאחר סיום העבודות, שנמשכות חודשים מספר, אפשר לברך על המוגמר עם מסירת המקווה החדש, או המשוקם והמשופץ,  לתושבי הישוב, או להרגיש סיפוק וקורת רוח מתיקונים שבוצעו במערכות חימום, במילוי אוצרות מי הגשמים וכד'.

בתום כל העמל והיגיעה הללו, כאשר המקווה הושלם בפאר והדר מבחינה הלכתית וחיצונית כאחד, אפשר להיווכח שוב ושוב במומחיות הרבה והיחידה מסוגה בתחום זה, שרכשו רבני ומומחי "המרכז" הן מבחינה הלכתית והן מבחינה טכנית.

כאן המקום להדגיש, כי בסיום בניית, שיקום ושיפוץ כל מקווה, נמסרת על ידי "המרכז" תעודה מיוחדת שבה נאמר: "וזאת לתעודה – הרינו לאשר בזאת כי המקווה נבנה תחת פיקוחנו, נבדקו האוצרות, תעלות ההמשכה ובור הטבילה. כמו כן מולאו האוצרות במי גשמים כדין והמקווה כשר למהדרין" (ראה תמונה).

לאורך כל השנה, במיוחד בתקופה זו, רבני "המרכז" פרוסים בכל רחבי הארץ, ונכונים לענות מיידית על כל שאלה, או להגיע לתיקון הלכתי בהתאם לנדרש.

כמו כן, רשימת המקוואות הכשרים נמצאת לכל דורש במוקד הארצי של "המרכז הארצי למען טהרת המשפחה" 3046*.

הרב חיים לוי, יו"ר "המרכז הארצי למען טהרת המשפחה" חוזר ומדגיש כבעבר, כי גם בעבודות הבדיקה וההכשרה בהיקף גדול, כמו אלו שנעשו בשבועות האחרונים במאות  מקוואות, יש לציבור הרחב חלק מלא ושותפות נהדרת. וכשם שכל סיום בניית מקווה ברחבי הארץ פירושו – עשיית ציבור התורמים לשותפים מלאים של "המרכז" בבנייה, כך הוא הדבר גם בכל העבודות האחרות. כל תרומה היא עוד לבנה, עוד הכשרה ועוד כותל בעוד מקווה ברחבי הארץ. "רק בכח הרבים של התורמים אנחנו מצליחים במלאכת הקודש, שהיא שליחות המצווה שהטילו עלינו גדולי ישראל ואותה אנו מבצעים מזה עשרות בשנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture