קידום אתרים בשנת 2020

בשנים האחרונות כולם מדברים על קידום אתרים באינטרנט, ולא מעט עסקים משקיעים תקציבים הולכים וגדלים בתחום זה

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

שוק קידום האתרים בישראל נחשב למתקדם וחדשני, מדי שנה ישנם טרנדים חדשים בעולם הקידום האורגני, ומי שמחפשים שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים, מתקשים לעקוב אחרי המגמות ולקבל החלטה נכונה ומקצועית כיצד לקדם את האתר שלהם בגוגל ובשאר מנועי החיפוש.

מגמות חדשות בעולם קידום האתרים

קידום אתרים בשנת 2020 מבוסס בין היתר על חוויית משתמש ייחודית. מקדמי אתרים מובילים בארץ ובעולם החלו לייחס חשיבות רבה לחוויית המשתמש בעת קידום אתרים בגוגל, הטרנד החל בשנת 2019 והוא עתיד להיות משמעותי יותר בשנת 2020 ההולכת ומתקרבת אלינו בצעדי ענק.

אחת הסיבות לחשיבות חוויית המשתמש בתהליך קידום אתרים טמונה בפרסום של גוגל אודות גורם הדירוג הנקרא RankBrain. גוגל פרסמה הודעה על כך שמערכת למידת המכונה הנקראת RankBrain מהווה גורם משמעותי במיקום האתרים בתוצאות החיפוש. למעשה, RankBrain מסייעת למנוע החיפוש הפופולרי למיין את תוצאות החיפוש באופן יעיל יותר. המערכת מודדת כיצד משתמשים מתקשרים עם תוצאות החיפוש של גוגל תוך התייחסות לשני פרמטרים עיקריים:

  • שיעור הקליקים – האלגוריתם של גוגל מעניק דירוג גבוה יותר לאתרים בעלי שיעור הקלקות גבוה, לכן אם שיעור ההקלקות על דף מסוים באתר גבוה מהממוצע גוגל מעניק דירוג גבוה יותר לאתר המקודם.
  • זמן שהייה – דפים עם זמן שהייה גבוה במיוחד זוכים בגוגל לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

Featured Snippest – חשיפה גבוהה בראש דף תוצאות החיפוש

רוב הגולשים באינטרנט משתמשים בגוגל כדי לקבל תשובה מהירה לשאלה מסוימת, וגוגל מציג כ-11.5% מהתשובות באמצעות קטעי פסקה בתוצאות החיפוש. כאשר גולש מחפש מענה לשאלה מסוימת בגוגל, מנוע החיפוש יכול להציג בפניו תוצאות הנראות כמו בלוק מיוחד. הבלוק מכונה Featured Snippest, והוא מבוסס על תקצירים הלקוחים מעמודים מסוימים באתרים איכותיים, כאשר ליד כל תקציר ומענה לשאלה מופיע קישור לעמוד, כתובת ושם העמוד.

אחת המגמות בתחום קידום אתרים בשנת 2020 היא לנסות להופיע בחלק המיועד לתשובות, כלומר בבלוק ה-Featured Snippest. התשובות מופיעות בראש דף תוצאות החיפוש, לכן האתר המקודם זוכה לחשיפה גבוהה במיוחד ולתנועה ערה של גולשים באתר.

תוכן איכותי ואינדוקס סימנטי – LSI

לבטח אתם יודעים כי גוגל אוהב תוכן איכותי ומעניק דירוג גבוה יותר לאתרים המספקים תכנים מקוריים, איכותיים ומעמיקים. באמצעות מחקר מילות מפתח בגישת LSI (Latent Semantic Indexing) ושילוב ביטויים באופן טבעי בתכנים המועלים בבלוג ובדפי האתר, ניתן לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

לכן, הצפי הוא שבשנת 2020 מקדמי האתרים ימליצו ללקוחות שלהם להעלות תכנים ארוכים ואיכותיים יותר. חלפו הימים בהם תכנים פשוטים באורך 350-400 מילה הספיקו, וכדאי להשקיע בתכנים ארוכים של 1,000 מילה או יותר, וכדאי להוסיף גם שאלות נפוצות ותשובות ענייניות ולסמן את המקטעים כדי להופיע בראש דף תוצאות החיפוש.

חשוב לציין כי מחקר מילים בגישת LSI מבוסס על מילות מפתח נפוצות עם תוספת מסוימת. כך לדוגמה, כאשר מקדמים אתר בנושא תזונה, כדאי לשלב בתכנים המועלים לאתר ביטויי מפתח ארוכים יותר כגון: תזונה לילדים בבית ספר, תזונה נכונה ואורח חיים בריא, תזונה מאוזנת, תזונה נכונה תפריט וכיוצא בזה.

ההתמקדות בשנת 2020 היא בתכנים איכותיים ומקצועיים, במיוחד לאחר עדכון EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). כלומר, תפקידו של מקדם האתרים לסייע ללקוח להפוך לאוטוריטה בתחום עיסוקו והתמחותו. לכן, יש להשקיע בתכנים איכותיים ומקצועיים יותר, עדיף להשאיר את הכתיבה למומחים, וככל שהתוכן איכותי ומקיף יותר כך הדירוג של האתר עולה, ומיקומו בתוצאות החיפוש ישתפר.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נושא שתמיד סיקרן. תודה על ההחכמה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture