Flash90

מס הכנסה: פשיטה נרחבת במהלך השבועות האחרונים בתל אביב והסביבה

במהלך השבוע האחרון, נערכו מספר מבצעי מס הכנסה בעיר תל אביב ובסביבתה. במסגרת המבצעי השונים, נערכו 166 ביקורות ניהול ספרים, בהן נמצאו 21 בתי עסק שלא רשמו הכנסות כחוק. כמו כן, נערכו 58 ביקורות לאכיפת חוק המזומן, במסגרתן נמצאו 23 הפרות

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר

במהלך השבוע האחרון, נערכו מספר מבצעי מס הכנסה בעיר תל אביב ובסביבתה. את המבצעים ערכו עובדי משרדי פקיד שומה תל אביב 5, פקיד שומה תל אביב 1, פקיד שומה תל אביב 4 ופקיד שומה תל אביב 3. במסגרת המבצעי השונים, נערכו 166 ביקורות ניהול ספרים, בהן נמצאו 21 בתי עסק שלא רשמו הכנסות כחוק. כמו כן, נערכו 58 ביקורות לאכיפת חוק המזומן, במסגרתן נמצאו 23 הפרות.

הביקורות השונות התמקדו בעסקים מתחום המסחר, מתן השירותים, בעלי המקצועות החופשיים וגם עמותות ומלכ"רים בערים תל אביב, יפו ובני ברק. בין היתר, נבדקו בתי עסק לגביהם התקבל מידע על העלמת הכנסות לכאורה, ובתי עסק בהם נמצאו ליקויים בביקורות קודמות.

בעסק לשכירות עסקית בעיר תל אביב, נמצאו שיקים בסך 24,000 ₪ שלא תועדו בספרים. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו השיקים, ענה מנהל החברה: "אני רושם רק ביום הפירעון". בביקורת אחרת, במסעדה בעיר, עלה בעת בדיקת הקופה כי ישנם ביטולי עסקאות רבים, ונמצא הפרש בקופה. כמו כן, נמצא כי קניית ביקורת שנעשתה במקום לא נרשמה. כאשר הועלו הליקויים בפני בעל המקום, ענה: "היה לי לחץ ולא הספיקו לרשום".

במהלך הביקורות נתקלו המבקרים במספר משרדי רו"ח שלא רשמו הכנסות כחוק. כך לדוגמה, בביקורת במשרד רואה חשבון בעיר בני ברק, מצאו המבקרים תשלומים ששולמו באמצעות העברות בנקאיות ושיקים, בסכום כולל של 21,214 ₪ שלא תועדו כלל. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו תשלומים אלו, ענה בעל המשרד: "אני רושם בסוף כל חודש". בביקורת בחברת הנהלת חשבונות אחרת בעיר, נמצאו תשלומים בסך כולל של 22,429 ₪ ששולמו באמצעות העברות בנקאיות ושיקים, ולא נרשמו בספרים. לשאלת המבקרים מדוע לא תועדו התשלומים, ענתה בעלת המקום: "עדיין לא הספקתי לרשום אני רושמת הכול בסוף כל חודש".

בביקורת בחנות למכירת תכשיטים בתל אביב, עלה כי קניית ביקורת שנערכה במקום לא נרשמה בספרים ולא תועדה כלל. כאשר נשאל מדוע הקנייה לא נרשמה ענה בעל החנות: "כנראה התבלבלתי, זה קורה". במתפרה בעיר, מצאו המבקרים כי תשלומים שהתקבלו באמצעות אפליקציית "ביט" לא נרשמו בספרי העסק. כאשר שאלו מדוע לא נרשמו התשלומים כנדרש, ענתה בעלת המקום: "לא יודעת אולי שכחתי". בביקורת במכון לשטיפת רכבים בעיר, נמצא אי רישום של תשלומים שונים, מתוכם גם קניית ביקורת אחת שלא נרשמה. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו, ענה מנהל החברה : "היתה לי בעיה עם המים ולא הספקתי לרשום".

במהלך אחת הביקורות במלכ"ר בעיר בני ברק, בתחום החינוך לילדים, עלה כי לא מנוהלים ספרי חשבונות. בעקבות כך, התקשרו המבקרים לרו"ח, שטען כי אצלו יש ספרים עד שנת 2018 ואילו לשנת 2019 ואילך אין דבר, גם בחברה לא ידעו להסביר מדוע לא מנהלים או מוצאים את הספרים הרלוונטיים. לשאלת המבקרים מדוע לא מנהלים ספרים? ענו: "אנחנו לא יודעים איפה הספרים של 2019". בביקורת בעמותה המתנהלת גם היא בעיר בני ברק, ומשמשת כמתנ"ס, נמצא אי רישום של תשלומי תרומות בסך כולל של 21,778 ₪ שהתקבלו בהעברות בנקאיות בחודשים האחרונים. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו קבלות כנדרש? ענתה מנהלת החברה: "לא יודעת מדוע לא רשמתי אני פספסתי את רישום הקבלות "

מבצע הביקורות נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture