Yonatan Sindel/Flash90

בשורה: גיל הזכאות למענק מס הכנסה שלילי יירד

ועדת הכספים אישרה: תוספת למענק "מס הכנסה שלילי" נוכח משבר הקורונה. ההיקף התקציבי של התוספת, לחוק שמטרתו לעודד בעלי הכנסה נמוכה להשתתף בשוק העבודה, עומד על 800 מיליון ₪ - לדרישת הוועדה, גם בני משפחה שעובדים בעסק משפחתי יהיו זכאים למענק

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בסיכום אליו הגיעו נציגי משרד האוצר יחד עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וחבר הועדה ח"כ ינון אזולאי סוכם כי בתקציב מס הכנסה שלילי לשנת 2021, גיל הזכאות למענק יירד ותיבחן האפשרות לזכאות הגשת מס הכנסה שלילי מגיל 18 במקום 23 הקיים היום. בדיוני תקציב רשות המיסים לשנת 2021 יישבו הצוות המקצועי במשרד האוצר יחד עם היו"ר ח"כ גפני וח"כ אזולאי ויגיעו להסכמות בעניין.

בנוסף, לאחר שהתגלה עוול בחוק המענק החד פעמי שניתן לאזרחים, כשרשות המיסים ניצלה לקונה משפטית הקובעת שמי שלא הגיש דוחות כספיים בשנת 2018 לא יזכה לקבלת המענק, בסיכום של ח"כ גפני, אזולאי ופינדרוס הוכנסה הסתייגות שגם מי שלא הגיש את הדוחות הכספיים של שנת 2018 יזכה כעת לקבלת המענק החד פעמי.

לאחר יום דיונים ארוך, אישרה ועדת הכספים לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים (מענק עבודה) (תוספת למענק לעובד בעד עבודה בתקופת ההתמודדות עם נגיף הקורונה), התש"ף-2020.

החוק, קובע במסגרת הוראת שעה, את הגדלת המענק לעובדים ועצמאיים הזכאים למענק עבודה בשל הכנסה שנתית נמוכה מכח החוק להגדלת שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ולצמצום פערים חברתיים, ("מס הכנסה שלילי"), המענק ניתן לעובדים בעלי הכנסה נמוכה, לשם עידודים לקחת חלק בשוק העבודה. את הדיון ניהל ח"כ יצחק פינדרוס.

התוספת תינתן עבור החודשים אפריל עד דצמבר 2020, כאשר התוספת למענק תהיה של 62% מגובה המענק המגיע לעובד בכל אחד מהחודשים ובלבד שסך כל התוספת למענק לא תפחת מ-1,000 ₪. עוד נקבע, כי תינתן מקדמה, על חשבון המענק, שתחושב על בסיס המענק לו זכאי העובד או העצמאי בשנת 2019. בנוסף קובע החוק, כי שיעור המקדמה יהיה 25% מהמענק בעבור כל חודש בשנת 2019 ובלבד שסך כל המקדמה לא תפחת מ–500 שקלים חדשים.

נוכח דרישת ועדת הכספים לכלול בהסדר גם בני משפחה העובדים בעסק שבבעלות אחד מהם, שונה השיעור מ-67% בנוסח החוק המקורי, ונקבע על 62% כאמור, במסגרת הסתייגות של ח"כ הילה שי וזאן, על מנת לאפשר את מימון השינוי.

התיקון הוכנס במסגרת מדיניות הוועדה במהלך תקופת הקורונה, שלא למנוע מענקים מבני משפחה העובדים בעסק המשפחתי, על רקע המצב הקשה במשק, וכך שבני משפחה העובדים יחד בעסק, חווים פגיעה כפולה, זאת למרות שהחוק המקורי לא מקנה את המענק לבני משפחה.

בנוסף קובע החוק, כי גם עצמאי הזכאי למענק לעצמאי, יהיה זכאי לתוספת למענק ולתשלום מקדמה, באופן דומה.

עוד נקבע במסגרת התיקון, כי הזכאות לקבלת מענק הוצאות קבועות עבור החודשים מאי-יוני 2020, תחול על עסקים שמחזור עסקאותיהם בשנת 2019 היה נמוך מ-300,000 שקלים חדשים, גם במקרה של ירידה במחזור עסקאותיהם באותם חודשים ב 25% בהשוואה לחודשים מקבילים בשנת 2019 (במקום 40% כפי שקבוע כיום בחוק).

תיקון נלווה, שהוכנס לדרישת הוועדה במסגרת חוק הביטוח הלאומי, קובע כי גם מי שעדין לא הגישו דוחות מס הכנסה לשנת 2018 יהיו זכאים למענק לכל אזרח (750 ש"ח).

תיקון נוסף, שהוכנס לבקשת הביטוח הלאומי, קובע כי אדם שיוצא לחל"ת בשנית וזכאי לדמי אבטלה, יהיה זכאי להם עד לחודש אוקטובר, גם אם עוד לא נרשם בשירות התעסוקה או שרישומו לא נקלט עדיין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture